  • 61. Data: 2010-11-16 15:49:11
    Temat: Re: Kiedy wreszcie dubbing?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    0...@s...googlegroups.com
    *Dezerter* napisał(-a):

    > Osoby głuchoniemie mają bardzo duży wybór jeśli chodzi o dostępność
    > polskich napisów do popularnych pozycji zagranicznych, ale i polskich
    > więc nie powinny narzekać. Wątpię, aby to się kiedyś zmieniło. Ciekawe
    > tylko co na ten temat myslą osoby niewidome skoro wymieniamy grupy
    > inwalidzkie.

    To nie dość, że dubbing, ale jeszcze chciałbyś rozciągnąć go na
    audiodeskrypcję? Słusznie, pod warunkiem, że nie będzie ani jedno ani
    drugie opcją defaultową lub jedyną

    > Forum nie jest na serwerze prywatnym tylko fora.pl i to oni mają pełną
    > władzę nad głównymi ustawieniami. Ja w każdym bądź razie nic przy
    > liczbie wyświetleń nie grzebałem, bo się na tym nie znam

    No jasne. A po co zgłaszać administracji forum, że licznik mnoży
    wyświetlenia x3 jak to lepiej wygląda niż gdyby było x1 ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 62. Data: 2010-11-16 19:31:40
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Nov 2010 11:18:45 -0800 (PST), Dezerter
    <d...@o...pl> wrote:

    >W końcu filmów w systemie 5.1 z lektorem się
    >nie obejrzy

    A to niby dlaczego?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 63. Data: 2010-11-16 19:46:24
    Od: Dezerter <d...@o...pl>

    On 16 Lis, 20:31, jerzu <t...@p...onet.pl> wrote:

    > A to niby dlaczego?

    Bo lektor jest nakładany na oryginalną ścieżkę dźwiękową i siłą rzeczy
    musi zagłuszać, aby widz mógł go zrozumieć.

    ----
    Jedyne forum w Polsce poświęcone dubbingowi do seriali i filmów dla
    dorosłych:
    www.dubbing.fora.pl

  • 64. Data: 2010-11-16 20:28:34
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Nov 2010 11:46:24 -0800 (PST), Dezerter
    <d...@o...pl> wrote:

    >Bo lektor jest nakładany na oryginalną ścieżkę dźwiękową i siłą rzeczy
    >musi zagłuszać, aby widz mógł go zrozumieć.

    Dialogi i tak idą kanałem centralnym. Nie wpływa to na resztę dźwięku.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 65. Data: 2010-11-17 06:23:27
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-11-16 20:46, Dezerter pisze:
    > Bo lektor jest nakładany na oryginalną ścieżkę dźwiękową i siłą rzeczy
    > musi zagłuszać, aby widz mógł go zrozumieć.

    ale Ty bzdury wygadujesz.
    mówcie co chcecie, ale u nas są na tyle dobrze jest
    to robione, że lektor jest b. dobrze zrozumiały, nie zakłucając
    reszty.
    może czas udać się do laryngologa?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 66. Data: 2010-11-17 07:24:00
    Od: irek <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-14 21:06, pawell32 pisze:

    > no właśnie. dlatego myśle, że efekt byłby podobny -
    > co najmniej śmieszny.
    >
    > to ja już wolę oryginalny dzwiek
    Kolego, już tego nie usłyszysz, bo jakiś matoł z TVP skasował taśmy, ale dubbing
    serialu "Ja, Klaudiusz" to było mistrzostwo świata - czyli można zrobić dobrze
    jeśli tylko się chce i ma PIENIĄDZE. I ten brak pieniędzy jest główną przyczyna
    braku dubbingu w polskich filmach, lub dubbingu kiepskiego.
    Przypomniał mi się jeszcze jeden świetny dubbing: "auta" animacja dla dzieci.
    Świetni aktorzy: Adamczyk, Pyrkosz, Segda i innni i efekt jest taki jaki być
    powinien.
    Mam jeszcze pytanie: pewnie masz Shreka, czy oglądałeś go w polskiej wersji czy
    słuchałeś oryginalnej wersji?
    Irek

  • 67. Data: 2010-11-17 08:08:32
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-11-17 08:24, irek pisze:
> [...]
    > taki jaki być powinien.
    > Mam jeszcze pytanie: pewnie masz Shreka, czy oglądałeś go w polskiej
    > wersji czy słuchałeś oryginalnej wersji?

    czy Ty czytasz wszystko dokładnie? wydaje mi się, z nie.
    co do dubbingu w bajkach nikt nie ma sprzeciwu.
    mój i inny sprzeciw dotyczy filmów, bo naprawdę
    nie widzę uzasadnienia.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 68. Data: 2010-11-17 10:34:23
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 17 Nov 2010 08:24:00 +0100, irek napisał(a):

    > Kolego, już tego nie usłyszysz, bo jakiś matoł z TVP skasował taśmy, ale dubbing
    > serialu "Ja, Klaudiusz" to było mistrzostwo świata - czyli można zrobić dobrze

    Nawet to mistrzostwo świata brzmiało kosmicznie nienaturalnie - raziło na
    pierwszy "rzut ucha"

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 69. Data: 2010-11-17 10:43:08
    Od: irek <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-17 09:08, pawell32 pisze:

    > czy Ty czytasz wszystko dokładnie? wydaje mi się, z nie.
    > co do dubbingu w bajkach nikt nie ma sprzeciwu.
    > mój i inny sprzeciw dotyczy filmów, bo naprawdę
    > nie widzę uzasadnienia.

    Czytam dokładnie. Interesuje mnie kwestia czy oglądałeś z małymi dziećmi tego
    Shreka, czy sam? Bo jeśli z dziećmi to rozumiem rozróżnienie na bajki i
    niebajki, ale jeśli sam to dlaczego w wersji z dubbingiem? Przecież mogły Ci
    umknąć subtelności oryginalnej ścieżki dźwiękowej! I jakaż to przyjemność
    posłuchać Cameron Diaz zamiast Agnieszki Kunikowskiej, Czy Mike Myers zamiast
    Zamachowskiego!
    Irek

  • 70. Data: 2010-11-17 10:55:02
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-11-17 11:43, irek pisze:
> [...]
    > jakaż to przyjemność posłuchać Cameron Diaz zamiast Agnieszki
    > Kunikowskiej, Czy Mike Myers zamiast Zamachowskiego!

    bajki to nie film. pod nie można podłożyć każdy głos, który
    będzie brzmiał dobrze.
    poza tym bajka to nie sztuka, to nie laureat do Oscara za najlepszą
    rolę główną - to tylko zabawa.
    po drugie jest tworzone dla i z myślą o dziadziach.
    więc tu zależy mi na tym by to mojemu dziecku się podobało i dobrze
    rozumiało. a my rozmawiamy tu o filmach

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux