    From: Dezerter <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Kiedy wreszcie dubbing?
    Date: Wed, 17 Nov 2010 07:12:21 -0800 (PST)

    On 17 Lis, 08:24, irek <i...@p...onet.pl> wrote:

    > Kolego, ju tego nie us yszysz, bo jaki mato z TVP skasowa ta my, ale dubbing
    > serialu "Ja, Klaudiusz" to by o mistrzostwo wiata - czyli mo na zrobi dobrze
    > je li tylko si chce i ma PIENI DZE. I ten brak pieni dzy jest g wn przyczyna
    > braku dubbingu w polskich filmach, lub dubbingu kiepskiego.
    > Przypomnia mi si jeszcze jeden wietny dubbing: "auta" animacja dla dzieci.
    > wietni aktorzy: Adamczyk, Pyrkosz, Segda i innni i efekt jest taki jaki by
    > powinien.
    > Mam jeszcze pytanie: pewnie masz Shreka, czy ogl da e go w polskiej wersji czy
> [...]

    Tak się składa, że polski dubbing do serialu "Ja Klaudiusz" został już
    odnaleziony i w całości odrestaurowany. Wiem to z pierwszej ręki bo od
    osoby która się nim zajmowała. Problem polega na tym, że w TVP nikt
    nie jest zainteresowany jego ponowną emisją. Takich osób jak ten
    gościu w telewizji "publicznej" którzy staraja się odnajdywać
    zaginione perełki sprzed lat jest bardzo mało. Teraz TVP zajmuje się
    głównie polityką. Jest to wielka szkoda, bo gościu strasznie się
    natrudził, aby dotrzeć do zagubionych fragmentów. Sam dubbing odnalazł
    w starym zakurzonym pudle na taśmach redaktorskich gdzieś w archiwach.
    Przypuszczam, że gdyby TVP chciała to mogłaby odnaleźć po ludziach(a
    nawet w swoich archiwach) dubbingi do "Pogody dla bogaczy", czy
    "Hotelu zacisze". W tamtym czasie popularne było nagrywanie programów
    na taśmach magnetofonowych. Sam własnie w ten sposób dotarłem do paru
    pozycji które TVP uważa za zaginione.

    ----
    Jedyne forum w Polsce poświęcone dubbingowi do seriali i filmów dla
    dorosłych
    www.dubbing.fora.pl