  • 1. Data: 2011-10-07 19:33:00
    Temat: Kiedy stare zimówki zmieniac na nowe zimówki?
    Od: "_THX" <j...@W...gazeta.pl>

    Dorzynam teraz watahę 4 starych zimówek, juz prawie bieżnika nie zostało.
    Nowiutkie czekają w piwnicy, ale są tak mięciusieńkie, że aż się dziwię jak
    miękka może być guma ;-)
    Zmieniać na te nowe oponki jak tylko temperatura spadnie do 0 w nocy, czy
    dłużej czekać?
    Głównie jeżdżę po W-wie, ale czasem się jakaś trasa trafi.
    Najgorzej, wiadomo, to na nieodśnieżanych parkingach gdzieś pod blokiem :-)
    THX

  • 2. Data: 2011-10-07 19:46:35
    Temat: Re: Kiedy stare zimówki zmieniac na nowe zimówki?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Oct 2011 17:33:00 +0000 (UTC), _THX napisał(a):
> [...]
    > miękka może być guma ;-)
    > Zmieniać na te nowe oponki jak tylko temperatura spadnie do 0 w nocy, czy

    Zmieniac za tydzien-dwa.
    Jak snieg spadnie to juz powinienes miec zimowki, a spada ... na 1
    listopada mu sie zdarzalo i to niezbyt dawno.

    J.

  • 3. Data: 2011-10-07 20:27:04
    Od: to <t...@x...abc>

    begin _THX

> [...]
    > się dziwię jak miękka może być guma ;-)
    > Zmieniać na te nowe oponki jak tylko temperatura spadnie do 0 w nocy,

    Zmienić od razu, łyse zimówki są tragiczne na mokrym.

  • 4. Data: 2011-10-07 22:39:09
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    to wrote:

    > begin _THX

    > Zmienić od razu, łyse zimówki są tragiczne na mokrym.

    Kazde lyse sa tragiczne na mokrym. :)

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 5. Data: 2011-10-07 22:44:18
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-10-07, _THX <j...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > Głównie jeżdżę po W-wie, ale czasem się jakaś trasa trafi.
    > Najgorzej, wiadomo, to na nieodśnieżanych parkingach gdzieś pod blokiem :-)

    Przy takich założeniach to ja bym teraz zmienił... na letnie. I to od
    razu, właśnie się skończyła pogodna jesień, teraz ciągle będziemy
    jeździć po mokrym asfalcie: a łyse zimówki to najgorsze opony na taką
    nawierzchnię. Jak nie masz letnich i kasy na nie to zmieniaj na nowe
    zimówki.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 6. Data: 2011-10-08 09:40:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > dłużej czekać?
    > Głównie jeżdżę po W-wie, ale czasem się jakaś trasa trafi.

    Do Ustrzyk ?

    http://www.rp.pl/artykul/10,729742-Bieszczady--Snieg
    --mroz--ograniczona-widocznosc.html

    J.

  • 7. Data: 2011-10-08 09:49:34
    Od: "Rysiek G." <v...@p...onet.pl>

    net...

    >Zmieniac za tydzien-dwa.
    >Jak snieg spadnie to juz powinienes miec zimowki, a spada ... na 1
    >listopada mu sie zdarzalo i to niezbyt dawno.

    Jakby ktoś nie zauważył :) w rejonach górskich spadł wczoraj.
    http://www.zol.pl/webcam/
    Poza tym nie tyle śnieg (po którym, z umiarkowaną prędkością, i letnie
    jakoś pójdą) co oblodzenie, jest tutaj "nieciekawym" zjawiskiem a takowe
    potrafi występować w godzinach porannych nawet, kiedy temp. powietrza jest
    na plusie.
    Wydaje mi się, że jeśli ktoś zaczyna jazdy od 5:00 (a ja tak startuję) to
    powinien się zastanowić nad zmianą by któregoś poranka nie zostać w d...

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-10-08 13:51:43
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

> [...]
    > powinien się zastanowić nad zmianą by któregoś poranka nie zostać w d...

    A co ci pomoga zimowe opony na oblodzenie ?

    sz.

  • 9. Data: 2011-10-08 15:32:29
    Od: "Rysiek G." <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szufla" napisał w wiadomości grup

    >A co ci pomoga zimowe opony na oblodzenie ?

    Pomagają... jechać tam gdzie zamierzam. Wolno bo wolno, ale do przodu (a nie
    w bok).
    By uniknąć zbędnej dyskusji... niedowiarkom radzę wygospodarować kiedyś
    odrobinę czasu i skusić się na jazdę na lodzie na dwóch różnych kompletach.

  • 10. Data: 2011-10-08 15:41:01
    Od: s2k <s...@d...pl>

    W dniu 2011-10-08 15:32, Rysiek G. pisze:
> [...]
    > odrobinę czasu i skusić się na jazdę na lodzie na dwóch różnych kompletach.

    Potwierdzone doświadczalnie na rondzie, na letnich można jechać bokiem
    bez ręcznego, kiera lekko w prawo a później mocno w lewo i lecimy;)
    Zimowe trzymają normalnie.