  • 41. Data: 2002-04-26 13:09:39
    Temat: Re: Kiedy ktoś zrobi porządek IRCnetem ?
    Od: "Jarek Zgoda" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak <b...@t...one.pl> napisał(a):

    > Proces jaki sobie uruchomisz na koncie nie jest procesem publicznym.
    > Jak sobie uruchomie na uczelni ircd to jest to mój ircd.

    Twój ircd za pieniądze z moich podatków osobistych i podatków mojej firmy. Bo
    to my zapłaciliśmy za sprzęt, na którym odpaliłeś swoją zabawkę. Dlaczego nie
    płacisz uczelni za wykorzystywanie jej zasobów do celów nie związanych z
    pracą/nauką?

    Zdrówko
    Jarek Zgoda

  • 42. Data: 2002-04-26 16:31:53
    Od: Robert Redziak <s...@s...plukwa.net>

    On Fri, 26 Apr 2002 13:09:39 +0000 (UTC), Jarek Zgoda
    <j...@N...poczta.gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > płacisz uczelni za wykorzystywanie jej zasobów do celów nie związanych z

    Hmmm... A skąd wiesz, z jakich konkretnie źródeł został
    sfinansowany ten serwer? Nie wiem, czy Ty wiesz, ale uczelnie
    często prowadzą również działalność komercyjną bo na samych
    dotacjach za daleko by nie zaszły...

    Pozdrawiam.
    _____________
    robert rędziak :: 1.0654205607477 j.w.g. :: rekin.plukwa.net

    Na newsy i http://gaciale.plukwa.net piszę całkowicie prywatnie

  • 43. Data: 2002-04-26 16:32:05
    Temat: Re: Kiedy ktoś zrobi porządek z IRCnetem ?
    Od: Robert Redziak <s...@s...plukwa.net>

    On Wed, 24 Apr 2002 11:14:52 +0000 (UTC), Aguirre <-...@t...pl>
    wrote:

    > Nie, tu się mylisz. Znaczna część łączy dostępowych i serwerów
    > o których mówisz, utrzymywana jest w sieciach uczelnianych za pieniądze
    > podatników - w tym również moje.

    Masz umowę, która zapewnia Ci dostęp do IRCNetu tudzież do
    newsów?

    > Pieniądze na utrzymanie łączy, serwerów i ich administratorów
    > pochodzą z puli przeznaczonej na działalność edukacyjną i naukową.
    > Moim zdaniem trudno o większe marnotrawstwo publicznych środków
    > - i z tym właśnie należałoby zrobić w końcu porządek.

    Tak, masz rację. Należy.

    > Płacę i wymagam. Tak byłoby przynajmniej w normalnie funkcjonującym
    > systemie - niestety - nie u nas.

    Masz umowę, która Ci to gwarantuje?

    > bezproduktywnie czas (swój i maszyn). Czas za który płaci podatnik.
    > Nawet jeśli robią to "po godzinach" - wykorzystują infrastrukturę
    > króra w założeniu ma służyć wymianie informacji naukowych
    > a nie pogaduchom "o dupie maryni".

    Masz wielką rację.

    > Wydaje mi się, że jedynym sensownym rozwiązaniem umożliwiającym
    > funkcjonowanie IRCnetu na zdrowych, rynkowych zasadach jest jego
    > pełna komercjalizacja.

    Tak. Masz rację. Zobaczymy, czy będziesz podtrzymywał swoje
    zdanie, jak Ci przyjdzie zapłacić X złotych miesięcznie za
    dostęp do IRCNetu czy newsów.

    I mylisz pewną rzecz. Dostęp do zasobów uczelnianych w postaci
    IRC-a czy traktujesz jako coś co Ci się należy. Mylisz się, to
    jest Twój przywilej, nie prawo.

    Pozdrawiam.
    _____________

  • 44. Data: 2002-04-26 16:32:17
    Od: Paweł Więcek <c...@v...net>

    Thus wrote Bartosz Mierzwiak <b...@u...org.no.spam>:
    > nie lamia. A sposoby sa na to roznorakie: brak dostepu dla osob bez
    > RevDNS (wyjatkiem byl tu tylko jeden z pieciu serwerow w .pl), czy tez

    Hosty be revdns się z reguły odcina od wszelkich usług, nie tylko od
    IRC-a.
    Security.

    > limity nakladane na ilosc polaczen z serwerami irca. A przyklady
    > upierdliwosci takiego postepowania spotykam na codzien: w sieci 10
    > komputerow podpietych do 1Mbps neostrady na irca moze wejsc _najwyzej_
    > jedna osoba na raz (oczywiscie z +r) - powodem ma byc zmienny adres IP

    A jesteś pewien, że gdyby na maszynie robiącej wam maskaradę był
    sensowny identd to też by się nie dało?

    Paweł

    --
    (___) | Pawel Wiecek ---- <+48603240006> ---- http://www.coven.vmh.net/ |
    < o o > | <c...@v...net> GPG/PGP: www.coven.vmh.net/personal/pgpkey.html |

  • 45. Data: 2002-04-26 16:32:25
    Od: Robert Redziak <s...@s...plukwa.net>

    On Tue, 23 Apr 2002 20:38:42 +0000 (UTC), Marcin Wojtczuk
    <r...@b...pl> wrote:

    > Kiedy ktoś z tymi ludźmi zrobi porządek ? O ile się nie mylę, IRCnet nie
    > jest prywatnym przedsięwzięciem, tak ? Czy już nie czas ukrucić samowolę
    > tego shog'a ? Takie coś odcina od IRC'a około 500 osób.
    > Jaki by nie był powód to metoda jest OKDP.

    Metoda jest dobra. Jeśli uważasz, że nie jest, to porozmawiaj ze
    swoim providerem, żeby zapewnił lepszą identyfikację
    użytkowników.

    > Co można z tym zrobić ? Skąd się można dowiedzieć kto kieruje IRCnetem ?
    > Chodzi mi o nazwiska i adresy. Bardzo proszę też o wyjaśnienia na jakiej

    A co? Zorganizujesz wyprawę zbrojną?

    > zasadzie działa IRCnet.

    Poczytaj MOTD, dużo Ci wyjaśni.

    r.
    _____________

  • 46. Data: 2002-04-26 16:32:58
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl>

    Więc Fri, 26 Apr 2002 13:09:39 +0000 (UTC),
    Jarek Zgoda <j...@N...poczta.gazeta.pl> pisze:

> [...]
    > płacisz uczelni za wykorzystywanie jej zasobów do celów nie związanych z

    Bo w zamian za moje konto, wykonuję np. jakieś prace/usługi/zajmuję
    się czymś - na rzecz uczelni. Na przykład - bo nie wiem jak jest
    na prawde w przypadku ircopów.

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak Choose life, choose scene!
    <b...@t...one.pl> > S y m p h o n y 2 0 0 2 <

  • 47. Data: 2002-04-26 16:33:04
    Temat: Re: Kiedy kto zrobi porządek IRCnetem ?
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

> [...]
    >płacisz uczelni za wykorzystywanie jej zasobów do celów nie związanych z

    Jezeli tak liczysz to odlicz wydatki jakie uczelnia poniosla by na
    admina tego serwera lub straty jakie by poniosla gdyby oszczedzala na
    adminie... :P

    januszek

  • 48. Data: 2002-04-26 16:33:23
    Temat: Wlasnosc procesow [Bylo: Kiedy ktoś zrobi
    Od: Yoss <b...@m...com.pl>

    Tomasz, napisało Ci sie:
    > Proces jaki sobie uruchomisz na koncie nie jest procesem publicznym.

    uhm...

    > Jak sobie uruchomie na uczelni ircd to jest to mój ircd.

    Gowno prawda. Nic w nim nie jest Twoje. Ani sam ircd, ani pamiec, ani
    procek, ani lacze
    na ktorym to chula. Dziwne ze w prywatnej firmie jak szef powie "Chce miec kopie
    maili userow i logi ze squida, by wiedziec jak wykorzystuja moje lacze."
    to admin mowi "ok, w koncu ty placisz za lacze, sprzet, etc - wiec
    wszysko tam jest twoje".
    Dlaczego na uczelni ma byc inaczej? Bo co? Bo to chodzi za publiczne
    pieniadze? Podejscie typu "wspolne to znaczy niczyje"?

    > Jarzysz już?

    No ja nie jarze chyba...

    > To, że mój proces jest publiczny i że ma wielkie

    To w koncu jest publiczny czy nie?

    > powodzenie to nie Twoja brocha.

    A pewnie... my dalismy na to kase, a teraz mamy spierdalac?

    --
    Bartłomiej Butyn aka Yoss
    Nie ma tego złego co by na gorsze nie wyszło.

  • 49. Data: 2002-04-26 20:59:07
    Od: "Michael Kozina" <m...@p...pl>

    > Hmmm... A skąd wiesz, z jakich konkretnie źródeł został
    > sfinansowany ten serwer? Nie wiem, czy Ty wiesz, ale uczelnie
    > często prowadzą również działalność komercyjną bo na samych
    > dotacjach za daleko by nie zaszły...

    Co nie oznacza, ze pieniadze wypracowane przez uczelnie w ramach jej
    dzialanosci gospodarczej mozna 'przepierdalac' na prywate. Rzecz jasna cala
    ta dyskusja jest mocno ntg, ale sledze ja z ciekawoscia, gdyz 'obroncy'
    ircopow maja niezwykle interesujace pojecie 'wlasnosci':-).

    pozdroovy,
    Mike

  • 50. Data: 2002-04-26 20:59:28
    Od: Maciej Korzen <m...@n...linux.sky.pl>

    Marcin Wojtczuk <r...@b...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Co można z tym zrobić ? Skąd się można dowiedzieć kto kieruje IRCnetem ?
    > Chodzi mi o nazwiska i adresy. Bardzo proszę też o wyjaśnienia na jakiej

    Pogadaj z IRCOpem.

    --
    Maciej Korzeń <m...@l...sky.pl> [http://linux.sky.pl/maciek/pgp]
    PGP key fingerprint: 830F AFE6 1D35 258A B7CC F081 AB32 F846 D63F 9D5A