  • 141. Data: 2002-05-08 21:05:53
    Temat: Re: Kiedy ktoś zrobi porządekz IRCnetem?
    Od: Artur Bartnicki <a...@d...eu.org>

    "miab" <m...@s...pl> pisze, co następuje:

    > Udostepnianie zasobow uczelnianych na rzecz podatnikow ktorzy
    > na nia loza jest jej zasr... obowiazkiem.(jezeli tak zadecydujo owi
    > podatnicy)

    Zatrzymaj radiowóz i każ się zawieźć na nocleg do pałacu
    prezydenckiego, to wszystko też jest utrzymywane z podatków, a zatem
    udostępnienie tych zasobów jest zasranym obowiązkiem policji i
    prezydenta.

    --
    ___ ___ ----------------------------------------------------
    ---

    Smakiem krytyka X można kierować się jak busolą; jest idealnie zły.

  • 142. Data: 2002-05-08 21:06:01
    Od: Maciej Anczura <s...@t...org.pl>

    Aguirre wrote:

    > I to by było chyba uczciwe - nie sądzisz ? Właścicielami serwerów IRC
    > wcale nie muszą być krwiożercze koncerny. Istnieje przecież duża grupa
    > zainteresowanych - mogą się zorganizować i za drobne składki
    > zafundować sobie własny IRCnet, wybrać (zatrudnić) adminów,
    > demokratycznie a nie arbitralnie ustalić zasady i będzie Ok.

    Ale czy ktoś Ci tego broni? Załóż sobie własną sieć i ustal zasady;
    dokładnie tak powstał IRCNet.

    --
    Maciej Anczura

  • 143. Data: 2002-05-08 21:06:08
    Temat: Re: Re: Kiedy ktoś zrobi porządekz IRCnetem?
    Od: c...@m...pl ([cookie])

    On Wed, 8 May 2002 16:59:31 +0000 (UTC), "miab" <m...@s...pl>
    wrote:

    >Udostepnianie zasobow uczelnianych na rzecz podatnikow ktorzy
    >na nia loza jest jej zasr... obowiazkiem.(jezeli tak zadecydujo owi
    >podatnicy)

    tak. juz widze, jak np. zaklad mikrobiologii akademii medycznej
    udostepnia swe zasoby podatnikom - probowka tu, probowka tam... ;)

    >Nie potrzebuje zadnych dowodow jako ze wszystkie pieniadze
    >ktorymi dysponuje uczelnia sa wlasnoscia podatnikow.

    wspomne tu chocby pieniadze za czesne, za szkolenia, za wynajem sal,
    osrodkow konferencyjnych, noclegów czy pieniadze od sponsorów, od
    organizacji miedzynarodowych itd...
    hmm... co sie tak uparles na zwiazek pomiedzy uczelnia a podatnikami?

    >Uczelnia musi udostepniac swoje zasoby na zasadach jakie
    >ustali dla niej wlasciciel czyli podatnik.

    brzmi jak twierdzenia Leppera na temat Rady Polityki Pienieznej.

    --
    ____________ ___ ___ ___ ___ _ ____ _________________________
    stary sig'98 | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64

  • 144. Data: 2002-05-08 21:06:30
    Od: c...@m...pl ([cookie])

    On Tue, 7 May 2002 21:58:21 +0000 (UTC), "Robert" <r...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Wyimaginuj sobie, że np. taka TPSA odcina część userów od netu. Według tego
    >co piszesz to przecież może. W końcu to jej łącza i jej sieć dostępowa.

    alez zawsze moze sobie odciac - to jej problem, ze straci xxx klientów
    wnoszacych xxxxxx PLN...

    --
    ____________ ___ ___ ___ ___ _ ____ _________________________

  • 145. Data: 2002-05-08 21:06:41
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Redziak" <s...@s...plukwa.net> napisał w
    wiadomości news:slrnadh0jr.633.spambox@supersonic.plukwa.net...

    > Jest.

    Dlaczego ?

    > Bo?

    Bo takie jest w Polsce prawo !
    Tego też nie wiesz ?

    > Przepis? Nie wystarczy Ci to, że uczelnie pozwalają ludziom
    > spoza nich na korzystanie ze *swoich* zasobów? Uważasz, że
    > korzystanie z nieswoich dóbr jest prawem?!

    One nie mają nic do pozwalania albo i nie. Działalność uczelni jest objęta
    pewnymi zasadami.

    > Tak Ci się tylko wydaje. 1. To uczelnia dysponuje swoimi
    > pieniędzmi tak, a nie inaczej. 2. Nie masz żadnego dowodu na to,
    > że serwery uczelniane, na których są uruchomione ircd są
    > utrzymywane z dotacji, a nie z pieniędzy pozyskanych w drodze
    > świadczenia jakiś usług. 3. Uczelnia może udostępniać swoje
    > zasoby komukolwiek zechce i na zasadach, jakie ustali. A Tobie
    > nic do owych zasad, nie dysponuj czyjąś własnością. I dlatego
    > dostęp do IRCNetu jest przywilejem, nie prawem.

    Z tym, że oczywiście wiesz o tym, że nie masz racji ...

    1. Uczelnia dysponuje swoimi pieniędzmi tak jak ustaliła w planie
    budżetowym, a ten jest konstruowany na podstawie pewnych zasad (ustawy,
    rozporządzenia, zarządzenia), a te z kolei nie przewidują wydawania
    państwowych pieniędzy na zabawy dla wąskiej lub szerokiej grupy osób. Pokaż
    mi gdzie jest zapisane udostępnianie łącz, serwerów i usług publicznie. 2.
    Nie muszę niczego udowadniać. Wystarczy, że w znacznym stopniu jest
    finansowana z budżetu państawa lub gminy. 3. Nie do końca. Patrz pkt. 1.

    pozdr. Robert

    ps. jak dla mnie eot

  • 146. Data: 2002-05-08 21:06:56
    Od: "Aguirre" <-...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Zietara" <t...@s...net.pl> napisał w wiadomości

    > Czy sugerujesz, że jeżeli prowadzę stronę o hodowli psztymucli i nie jest
    > ona dostępna dla ludzi wchodzących z nieparzystych IP (bo takie mam hopla
    > artystyczne, nieparzyste IP źle wyglądają w statystykach), to ktoś może
    mnie
    > za to pozwać? Jeżeli nie, wytłumacz dlaczego ircnet ma być inaczej
    > traktowany.

    To może ja spróbuję wytłumaczyć.
    Twoja strona o hodowli psztymucli (skądinąd bardzo miłe stworzonka ;)
    jest _twoja_ i możesz z nią robić co zechcesz.
    Systemy informatyczne wykorzystywane do udostępniania IRC nie są
    własnością administratorów lecz uczelni. Władze uczelni z reguły
    nie mają pojęcia, że ich infrastruktura jest wykorzystywana
    do celów niezgodnych ze statutem a administratorzy zamiast pracą
    na rzecz swego pracodawcy zajmują się pierdołami.
    A jeśli osobom zarządzającym uczelniami coś zaświta,
    to zazwyczaj formalnie zakazują tego rodzaju dzialności.

    Niewłaściwe finansowanie a przez to nielegalne utrzymywanie
    jednej z bardziej popularnych usług rozrywkowych w sieci jest
    niewątpliwie ważnym problemem polskiego internetu.

    Aguirre

  • 147. Data: 2002-05-08 21:07:49
    Od: Pawel Posiewala <p...@j...prz.rzeszow.pl>

    miab <m...@s...pl> wrote:
    > Udostepnianie zasobow uczelnianych na rzecz podatnikow ktorzy
    > na nia loza jest jej zasr... obowiazkiem.(jezeli tak zadecydujo owi
    > podatnicy)
    Ale jescze nie zdecydowali, więc możesz pocałować uczelnie w takie małe
    niedomówienie...

    > Uczelnia nie ma swoich pieniedzy.
    tylko Twoje?

    > Nie potrzebuje zadnych dowodow jako ze wszystkie pieniadze
    > ktorymi dysponuje uczelnia sa wlasnoscia podatnikow.
    nooo, Lenin wiecznie żywy...

    > Uczelnia musi udostepniac swoje zasoby na zasadach jakie
    > ustali dla niej wlasciciel czyli podatnik.
    Ty tak poważnie?

    > A mnie i kazdemu podatnikowi(i tylko nam) wszystko do owych
    > zasad i dlatego dostep do IRCNetu jest prawem jezeli tak ustali
    > podatnik.
    Ale nie ustalił.

    --
    pozdrawiam,
    Pawel Posiewala

  • 148. Data: 2002-05-08 21:08:15
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, "miab" <m...@s...pl> wrote:

    >Udostepnianie zasobow uczelnianych na rzecz podatnikow ktorzy
    >na nia loza jest jej zasr... obowiazkiem.(jezeli tak zadecydujo owi
    >podatnicy)

    No. Już podczas poprzedniego cyklu iteracji (tzn. kiedy ten temat był ostatnio
    międlony, tak z rok temu) domagałem się prawa do korzystania z prezydenckiego
    samochodu i obstawy. W końcu jako podatnik łożę na ten samochód i zasr...
    obowiązkiem prezydenta jest wozić mnie nim do pracy (jeśli tak zadecyduję),
    prawda?

    --
    Szymon Sokol (SS316-RIPE, SS4004) -- Network Manager B
    Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Krakow O

  • 149. Data: 2002-05-08 21:09:16
    Od: "Tomasz Wroblewski" <a...@S...pl>

    "Krzysztof Zietara" <t...@s...net.pl> naprodukował(a) co następuje:
    > Nie widzę powodu, dla którego popularność usługi miała zmieniać jej
    status
    > prawny.
    Czemu prawny? Chodzi mi raczej o to, że jeśli świadczysz usługę, która
    cieszy się ogromną popularnością to _nie w pożądku_ jest blokowanie
    dostępu do niej np. nieparzystym IP bez sensownego powodu.

    > Ktoś musi podejmować decyzje. Wolałbyś komitet czy może od razu skargi
    do
    > NSA?
    Kto by to nie był i tak nie chciałbym zostać odcięty bez powodu.

    > O, to, to. I to nie tylko kwestia cierpliwości, ale raczej IMHO narzutu
    > pracy. Jakby przy każdym wyskoku ircop miał pisać do abuse i czekać na
    > odpowiedź...
    Ale skoro abuse samo zgłasza się do ircopa...

    Proponuję EOT.

    Avis

  • 150. Data: 2002-05-08 21:19:45
    Od: Jarek Hirny <j...@p...onet.pl>

    I stało się tak, że miab napisał(a):

    > Udostepnianie zasobow uczelnianych na rzecz podatnikow ktorzy
    > na nia loza jest jej zasr... obowiazkiem.(jezeli tak zadecydujo owi
    > podatnicy)

    Fajnie! To ja nie zdaję na informatykę, w końcu zasr.... obowiązkiem (że
    użyję tej samej poetyki) MIMUW-u jest mnie przyjąć, prawda? No bo płacę
    podatki, a jak, więc musi mi swoje zasoby uczelnia udostępnić. Ludzkie też,
    jak mniemam.

    > Uczelnia nie ma swoich pieniedzy.

    Ciekawe, ciekawe. A czyje one są, jak nie jej?

    > Nie potrzebuje zadnych dowodow jako ze wszystkie pieniadze
    > ktorymi dysponuje uczelnia sa wlasnoscia podatnikow.

    Skarbie drogi, w momencie w którym wpłacasz je Urzędowi Skarbowemu
    przestają być jakąkolwiek twoją własnością, a stają się majątkiem skarbu
    państwa. Który roby z nim to, co w granicach obowiązującego prawa, wolno.

    > A mnie i kazdemu podatnikowi(i tylko nam) wszystko do owych
    > zasad i dlatego dostep do IRCNetu jest prawem jezeli tak ustali
    > podatnik.

    No dobra, a ile tych podatków zapłaciłeś w zeszłym roku? jesteś pewien, że
    starczyłyby one na samo kupno serwera, nie mówiąc o opłaceniu
    administratora, kosztów administracyjnych, prądu, łącza i jeszcze tysiąca
    innych rzeczy? Gardłujesz, jakby właśnie tak było; a, wnioskując z
    mentalności i argumentacji godnych co najwyżej "zbuntowanego" nastolatka,
    jest zupełnie inaczej.

    --
    Jarek Hirny * http://agnus.eu.org * fidonet:2:480/96.666 * icq:92898666