eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKia ceed pare pytańRe: Kia ceed pare pytań
  • Data: 2010-12-16 12:12:36
    Temat: Re: Kia ceed pare pytań
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:iecr1p$g0u$1@news.onet.pl...
    > > Cavallino wrote:
    > >
    > >>Użytkownik "Agent" <w...@o...pl> napisał w
    > > > wiadomości news:ieb2o4$93i$1@news.onet.pl...
    > > > >
    > >>>Użytkownik "krzysiek82" <g...@m...pl> napisał w
    > > > wiadomości news:4d08c303$0$20987$65785112@news.neostrada.pl...
    > >>> > witajcie
    > >>> > chyba kupię takie coś z kratką, nie będę chciał gwarancji
    > >>> > da się coś wtedy utargować więcej?
    > > > >
    > >>> chyba wtedy bedziesz musiał dopłacić bo oni zarabiają
    > głównie >>> na serwisie przez te 7 lat
    > > >
    > > > ROTFL !!!!
    > > > Cholernie dużo zarobią.
    > > > Ode mnie jakieś 1500 zł w sumie.
    > >
    > > O ile się nie zepsuje.
    >
    > Jak się zepsuje to naprawią na gwarancji.
    >
    >
    > > Pomyśl chwilę.
    > > Stacja obsługi NIE jest częścią koncernu. To zupełnie osobna
    > > firma, która tylko podpisuje z koncernem umowę na serwisowanie
    > > samochodów.
    >
    >
    >
    >
    > >
    > > I dajmy na to masz awarię, którą koncern obejmuje gwarancją.
    > > Przyjeżdżasz do ASO, oni sprawdzają czy koncern za to płaci,
    > > jeśli tak - naprawiają i dostają za to kasę od koncernu.
    > > Jeśli nie - mówią "pan będzie musiał zapłacić".
    >
    > Mówić to sobie mogą.
    > Naprawiłbym gdzie indziej, o ile nie byłoby taniej w ASO.

    Naprawdę nie rozumiesz? ASO będące jednocześnie salonem (albo na
    odwrót) - czyli detalicznym sklepem z samochodami + warsztat ma kilka
    źródeł zarobku, głównie:
    1. marża ze sprzedaży auta - wbrew pozorom spora.
    2. marża na sprzedaży części - spora.
    3. zysk z kosztów robocizny.

    Zarobek z kosztów robocizny (na rachunkach - gigantycznych) jest
    pochodzi albo z kieszeni klienta (w przypadku napraw pogwarancyjnych
    oraz przeglądów), albo z kieszeni koncernu, w przypadku napraw
    gwarancyjnych.

    Sprzedanie samochodu bez gwarancji pozbawia salon-ASO zarobku zarówno
    z robocizny, jak i części zamiennych (bo po co montować części
    oryginalne, skoro gwarancji nie ma).

    Po prostu realizowanie napraw gwarancyjnych nie obciąża finansowo
    salonu/ASO - wręcz przeciwnie, jest dla nich źródłem zarobku.

    Obstawiam że w danym przypadku - nawet nie zapytali koncernu o to. Na
    drugi dzień tylko powiedzą "koncern się nie zgodził".

    >
    > > Klient z awarią na gwarancji to komfort, bo nie trzeba go kusić
    > > niskimi cenami i innymi duperelami. Koncern i tak zapłaci.
    >
    > W sumie miałbyś rację, gdyby nie to, że wplyw salonu na końcową
    > cenę auta jest praktycznie żaden,

    Chyba sobie żartujesz.
    Oczywiście, są marki które umowami wymuszają na dealerach trzymanie
    cen i ograniczają możliwość upustów (jak np. Toyota), ale to tylko
    kwestia umowy.
    W cenie samochodu w salonie masz spokojnie 20% marży salonu.
    Standardowo koszt wyprodukowania samochodu wynosi około 50% jego ceny
    salonowej.
    Czyli ceed którego kupiłeś został wyprodukowany za circa 25k pln
    netto.
    Reszta to zysk koncernu, zysk dealera i daniny podatkowe i
    parapodatkowe.

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: