-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Massai" <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kia ceed pare pytań
Date: Thu, 16 Dec 2010 11:12:36 +0000 (UTC)
Organization: http://onet.pl
Lines: 88
Message-ID: <iecs74$15o$1@news.onet.pl>
References: <4d08c303$0$20987$65785112@news.neostrada.pl> <ieb2o4$93i$1@news.onet.pl>
<4d090f16$0$22803$65785112@news.neostrada.pl> <iecr1p$g0u$1@news.onet.pl>
<4d09f06e$0$27034$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1292497956 1208 212.160.173.137 (16 Dec 2010 11:12:36 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 16 Dec 2010 11:12:36 +0000 (UTC)
User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
X-Antivirus: avast! (VPS 091117-0, 2009-11-17), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335221
[ ukryj nagłówki ]Cavallino wrote:
> Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:iecr1p$g0u$1@news.onet.pl...
> > Cavallino wrote:
> >
> >>Użytkownik "Agent" <w...@o...pl> napisał w
> > > wiadomości news:ieb2o4$93i$1@news.onet.pl...
> > > >
> >>>Użytkownik "krzysiek82" <g...@m...pl> napisał w
> > > wiadomości news:4d08c303$0$20987$65785112@news.neostrada.pl...
> >>> > witajcie
> >>> > chyba kupię takie coś z kratką, nie będę chciał gwarancji
> >>> > da się coś wtedy utargować więcej?
> > > >
> >>> chyba wtedy bedziesz musiał dopłacić bo oni zarabiają
> głównie >>> na serwisie przez te 7 lat
> > >
> > > ROTFL !!!!
> > > Cholernie dużo zarobią.
> > > Ode mnie jakieś 1500 zł w sumie.
> >
> > O ile się nie zepsuje.
>
> Jak się zepsuje to naprawią na gwarancji.
>
>
> > Pomyśl chwilę.
> > Stacja obsługi NIE jest częścią koncernu. To zupełnie osobna
> > firma, która tylko podpisuje z koncernem umowę na serwisowanie
> > samochodów.
>
>
>
>
> >
> > I dajmy na to masz awarię, którą koncern obejmuje gwarancją.
> > Przyjeżdżasz do ASO, oni sprawdzają czy koncern za to płaci,
> > jeśli tak - naprawiają i dostają za to kasę od koncernu.
> > Jeśli nie - mówią "pan będzie musiał zapłacić".
>
> Mówić to sobie mogą.
> Naprawiłbym gdzie indziej, o ile nie byłoby taniej w ASO.
Naprawdę nie rozumiesz? ASO będące jednocześnie salonem (albo na
odwrót) - czyli detalicznym sklepem z samochodami + warsztat ma kilka
źródeł zarobku, głównie:
1. marża ze sprzedaży auta - wbrew pozorom spora.
2. marża na sprzedaży części - spora.
3. zysk z kosztów robocizny.
Zarobek z kosztów robocizny (na rachunkach - gigantycznych) jest
pochodzi albo z kieszeni klienta (w przypadku napraw pogwarancyjnych
oraz przeglądów), albo z kieszeni koncernu, w przypadku napraw
gwarancyjnych.
Sprzedanie samochodu bez gwarancji pozbawia salon-ASO zarobku zarówno
z robocizny, jak i części zamiennych (bo po co montować części
oryginalne, skoro gwarancji nie ma).
Po prostu realizowanie napraw gwarancyjnych nie obciąża finansowo
salonu/ASO - wręcz przeciwnie, jest dla nich źródłem zarobku.
Obstawiam że w danym przypadku - nawet nie zapytali koncernu o to. Na
drugi dzień tylko powiedzą "koncern się nie zgodził".
>
> > Klient z awarią na gwarancji to komfort, bo nie trzeba go kusić
> > niskimi cenami i innymi duperelami. Koncern i tak zapłaci.
>
> W sumie miałbyś rację, gdyby nie to, że wplyw salonu na końcową
> cenę auta jest praktycznie żaden,
Chyba sobie żartujesz.
Oczywiście, są marki które umowami wymuszają na dealerach trzymanie
cen i ograniczają możliwość upustów (jak np. Toyota), ale to tylko
kwestia umowy.
W cenie samochodu w salonie masz spokojnie 20% marży salonu.
Standardowo koszt wyprodukowania samochodu wynosi około 50% jego ceny
salonowej.
Czyli ceed którego kupiłeś został wyprodukowany za circa 25k pln
netto.
Reszta to zysk koncernu, zysk dealera i daniny podatkowe i
parapodatkowe.
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.10 12:21 Cavallino
- 16.12.10 12:34 Massai
- 16.12.10 13:10 amos
- 16.12.10 13:20 Cavallino
- 16.12.10 15:01 krzysiek82
- 17.12.10 11:20 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo