  • 21. Data: 2009-08-09 08:11:25
    Temat: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    news:81gr75h3c6fbn76ap59sv9rvic9m4g55k7@4ax.com...

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Proximity_fuse
    > http://www.history.navy.mil/faqs/faq96-1.htm
    >

    > Czy lampy szklane .. izolatory jakies musialy byc ..

    Niektóre lampy przed 1945 rokiem były metalowe,
    a tylko przepusty miały szklane. Miały konstrukcję podobną
    do scalonych końcówek mocy. Miałem takie lampy w ręce.
    Niemieckie i radzieckie.

    Były także lampy "scalone". Miały wewnątrz bańki kilka
    układów lampowych, kilka oporników i wspólne żarzenie.
    Bańka była w postaci prostopadłościanu z grubego,
    tłoczonego szkła. Wewnątrz były dwie triody i pentoda
    mocy. Razem był to "scalony" wzmacniacz m.cz. :-)

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 22. Data: 2009-08-09 09:04:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MH,

    Sunday, August 9, 2009, 1:53:23 AM, you wrote:

    > Niezauważenie? Błąd sprzętu ? Nie żartuj !! Radar dopplerowki jestem w stanie
    > zaprojektować "na kolanie" w pół godziny.. Oczywiście , zamiana na postać
    > cyfrową , odpowiednie oprogramowanie to już przynajmniej 3 miesiące. Robiłem to
    > dla USG , inne częstotliwości , ale zasada ta sama.. Działa bez pudła 11
    > Ponadto , te systemy są chyba zdublowane lub (za przeproszeniem) stryplowane..

    Radar dopplerowski na obiekcie poruszającym się z prędkością
    kilkakrotnie wyższą od prędkości mas powietrza, które ma obserwować
    Twoim zdaniem to rzecz banalna? I do zaprojektowania na kolanie w pół
    godziny? Widzę, że koncerny lotnicze popełniły straszliwy błąd, że Cię
    jeszcze nie zatrudniły...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2009-08-09 09:25:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Tabaczyński napisał:

> [...]
    > tłoczonego szkła. Wewnątrz były dwie triody i pentoda
    > mocy. Razem był to "scalony" wzmacniacz m.cz. :-)

    Nie tylko przed 1945, nie tylko niemieckie i radzieckie.
    Zamiana szklanej baniochy na blaszaną puszkę nie rozwiązuje
    wszystkich problemów. Tutaj największym problemem jest
    wytrzymałość elementów wewnętrznych, tych wszystkich siateczek
    i blaszek wiszących na cienkich drucikach. Ale robiono też
    lampy ceramiczne. Tam struktura wewnętrzna zintegrowana była
    z elementami obudowy. Siatka rozpięta na metalowym pierścieniu,
    z jednej i drugiej strony pierścienie ceramiczne, jakaś anoda
    z metalowego bloku, grzana katoda itd. Te dopiero były pancerne.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2009-08-09 10:43:42
    Od: "MH" <l...@o...pl>

> [...]
    > Twoim zdaniem to rzecz banalna? I do zaprojektowania na kolanie w pół
    > godziny? Widzę, że koncerny lotnicze popełniły straszliwy błąd, że Cię

    Po wyjściu z miksera i odfiltrowaniu przez LPF odejmujesz stałą wynikającą z
    prędkości ruchu obserwatora. DUPERELA !!! 5 min. na kolanie.

    MH

  • 25. Data: 2009-08-09 11:16:13
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "abrakadabra" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > rzeczywistym przez satelitę. Skrzynek powinno być np. 10 każda

    Tak się składa, że pracuję przy czarnych skrzynkach ale dla statków nie
    samolotów.
    Nie zdajesz sobie sprawy jakie są koszty montażu, utrzymania i przeglądów
    czarnych skrzynek.
    Nie jest to oczywiście stuprocentowy argument przeciwko Twojemu argumentowi,
    bo zawsze można powiedzieć, że bezpieczeństwo (tu: znalezienie przyczyny,
    aby potencjalnie uratowac innych) nie ma ceny, niestety tak nie jest.
    BTW rejestratory na statkach są robione na półprzewodnikach (tu nie ma
    kłopotów z przyspieszeniem, a jedynie z ciśnieniem), pamiętają parametry
    rejsu 12 godzin wstecz i są... pomarańczowe :)
    Przem

  • 26. Data: 2009-08-09 13:57:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MH,

    Sunday, August 9, 2009, 12:43:42 PM, you wrote:

    > Po wyjściu z miksera i odfiltrowaniu przez LPF odejmujesz stałą wynikającą z
    > prędkości ruchu obserwatora. DUPERELA !!! 5 min. na kolanie.

    Krótko: bredzisz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2009-08-09 14:06:40
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    Robiłem to
    stryplowane..

    > Krótko: bredzisz.

    Uzasadnienie mondralo ...

    MH

  • 28. Data: 2009-08-09 14:13:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MH,

    Sunday, August 9, 2009, 4:06:40 PM, you wrote:

    > stanie
    > Robiłem to
    > stryplowane..

    > Uzasadnienie mondralo ...

    Radar dopplerowski nie zajmuje się jednym, masywnym obiektem przed
    swoim nosem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2009-08-09 14:41:53
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    > Radar dopplerowski nie zajmuje się jednym, masywnym obiektem przed
    > swoim nosem.

    I qrva co z tego ?? Skanuje sektorowo tak samo jak ultrasonograf. I co to ma do
    rzeczy ?! Gówno !! Jak się nie znasz , to nie pyskuj.

    MH

  • 30. Data: 2009-08-09 14:52:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MH,

    Sunday, August 9, 2009, 4:41:53 PM, you wrote:

    [...]

    > I qrva co z tego ?? Skanuje sektorowo tak samo jak ultrasonograf. I co to ma do
    > rzeczy ?! Gówno !! Jak się nie znasz , to nie pyskuj.

    *PLONK!* i uprasza się o niedokarmianie tego trolla.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl