eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKatastrofa Airbusa - czarne skrzynki ... › Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.task.gda.pl
    !not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
    Date: Wed, 12 Aug 2009 20:37:18 +0000 (UTC)
    Organization: : : :
    Lines: 30
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <5...@n...onet.pl>
    <7...@m...uni-berlin.de> <h5k4du$cnl$1@achot.icm.edu.pl>
    <7...@m...uni-berlin.de> <h5pqq5$k28$2@news.interia.pl>
    <h5q4sb$108$1@news.interia.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <h5v7n6$8dq$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-200-83.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1250109438 12527 87.205.200.83 (12 Aug 2009 20:37:18 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 12 Aug 2009 20:37:18 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:569023
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    >> A dlaczego 1000 km/h? Spadochroniarz, zanim otworzy spadochron, może
    >> przyspieszyć do prędkości około 200 km/h. Na więcej opór powietrza
    >> nie pozwoli. Z samolotem może być różnie, ale 1000 km/h, to przesada.
    >> Toż to prawie prędkość dźwięku. Tylko ten topolew, co ostatnio spadł
    >> w Iranie, wyrżnął w ziemię tak niefortunie, że zrobił krater niczym
    >> meteoryt. Ale zwykle tak nie jest.
    >
    > Nie takie złe oszacowanie - samoloty pasażerskie z napędem
    > turboodrzutowym czy turbowentylatorowym lataja z prędkościami rzędu 0.8
    > Mach. Spadając potrafią się jeszcze rozpędzić - był przypadek (w dawnym
    > Związku Radzieckim) że samolot spadając prędkość dźwięku przekroczył
    > (oczywiście sam kadłub, skrzydła zgubił wcześniej). Tak więc oszacowanie
    > prędkości uderzenia w ziemię na 1000km/h nie jest specjalnie przesadzone.

    Irański TU-154 też musiał mieć prędkość niewąską, skoro potrafił wyryć
    takie dziursko srogie przy upadku.

    > Natomiast, jak już pisałem - droga wytracania tej prędkości przez
    > rejestrator (zwykle w okolicach ogona montowany) jest o rząd wielkości
    > co najmniej dłuższa od oszacowanej na 1m.

    O ile się nie rozpadnie w powietrzu. Odniosłem wrażenie (być może mylne),
    że liczący wyimaginował sobie taki samodzielnie spadający rejestrator.
    Tak czy inaczej, na ogół przyspieszenia będą mniejsze. Chociaż pozbawiony
    skrzydeł kadłub spadający ogonem w dół też sobie można wyobrazić.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: