  • 21. Data: 2010-04-29 15:53:44
    Temat: Re: Kaski otwarte - czy naprawdę tak niebezpieczne?
    Od: "WaFel" <w...@s...pl>

    Użytkownik "duddits" napisał w wiadomości
    > Cóż, tzw. otwarty kask z pewnością nie chroni (czy też chroni gorzej)
    > przed ew. urazami twarzy i szczęki.

    Zawsze możesz sobie kupić Nolan N43 Air z odpinaną szczęką i już będzie
    lepiej :)
    Pozdro
    WaFel
    BMW K1200LT

  • 22. Data: 2010-04-29 20:29:09
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Czy zdarza się Wam jeździć w kaskach otwartych? Czy taki kask na lato w
    > ogóle warty jest rozważenia?

    Ja jezdze tylko w otwartym. Szlifu w nim (odpukac) nie mialem wiec nie wiem
    jak sie zachowa w wrazie "w". Jest za to wygodny, przewiewny i ma znacznie
    lepsze pole widzenia niz integral. Wybor nalezy do ciebie :-)

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 23. Data: 2010-04-30 05:43:36
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-04-29 15:32, Marcin N pisze:

    > Czarny mat - idealny na lato. ;)

    Ale ze bo co ? Zakladasz na lato biala kurtke, spodnie i trampki na moto ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 24. Data: 2010-04-30 05:49:20
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości grup

    > Ale ze bo co ? Zakladasz na lato biala kurtke, spodnie i trampki na moto ?

    Nie udawaj, że nie rozumiesz. Czarny mat nagrzewa sie w słońcu tak, jak
    żaden inny. Jeśli mam wybór koloru - na czarny mat nawet nie patrzę, po co
    mi kolejny kamyczek w ogródku. Jedno proste porównania: położenie czarnego i
    srebrnego kasku na kilka chwil gdzieś w słońcu - wykazuje ogromną różnicę w
    temperaturze skorupy.

  • 25. Data: 2010-04-30 05:54:01
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 30 Apr 2010 07:49:20 +0200, Marcin N
    <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > co mi kolejny kamyczek w ogródku. Jedno proste porównania: położenie
    > czarnego i srebrnego kasku na kilka chwil gdzieś w słońcu - wykazuje

    A w temperaturze wewnątrz kasku? Pod skorupą jest dość gruba warstwa
    styropianu, który zapewnia jako taką izolację termiczną. ;-)

    IMO ważniejszą wadą czarnych kasków jest to, że są mniej widoczne od
    białych i/lub hi-viz. Ale za to fajniej wyglądają. Jakby się przejmować
    tylko i wyłącznie bezpieczeństwem to trzeba by jeździć puszką. :->

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 26. Data: 2010-04-30 06:26:20
    Od: "grzech" <z...@w...pl>

    an-n43/

    > Kolega czoperowiec też jest zadowolony z tego modelu.

    Ja też:)
    Tylko trzeba go przymierzyć bo poprzednie nolany miałem o nr większe.

    grzech
    vl800

  • 27. Data: 2010-04-30 06:37:54
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-04-30 07:49, Marcin N pisze:

> [...]
    > co mi kolejny kamyczek w ogródku. Jedno proste porównania: położenie
    > czarnego i srebrnego kasku na kilka chwil gdzieś w słońcu - wykazuje

    Ale Ty jezdzisz czy teoretyzujes jak wielu tutaj ? Mam kilka kaskow i
    najlepiej mi sie jezdzi w czarnym matowym typu Jet.

    Poza tym kask nie jest od kladzenia na sloncu, no chyba ze tak lubisz to
    wtedy nie mam wiecej pytan.

  • 28. Data: 2010-04-30 07:02:47
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-04-30 09:07, AZ pisze:

    > Noooo i...? Styropian w kasku izoluje na tyle mocno, ze kolor kasku nie ma
    > tu zadnego znaczenia. W srodku tego czarnego i srebrnego bedzie taka sama
    > temperatura. No chyba ze chodzi o to ze skorupka parzy Cie w raczki.

    Nie znasz sie. Czarny jest zly a juz matowy to w ogole gotuje mozg.

  • 29. Data: 2010-04-30 07:07:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-04-30, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

> [...]
    tu zadnego znaczenia. W srodku tego czarnego i srebrnego bedzie taka sama
    temperatura. No chyba ze chodzi o to ze skorupka parzy Cie w raczki.

    Artur
    ZZR 1200

  • 30. Data: 2010-04-30 08:19:48
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    > Ale ze bo co ? Zakladasz na lato biala kurtke, spodnie i trampki na
    > moto ?

    I różowy pasek.
    Nikt nie broni przecież.

    --