  • 31. Data: 2010-04-30 09:33:16
    Temat: Re: Kaski otwarte - czy naprawdę tak niebezpieczne?
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    WaFel wrote:

    > Pozdro
    > WaFel
    > BMW K1200LT

    Jezusicku, cuzesty se chopoku kupil?!
    K.

  • 32. Data: 2010-04-30 09:55:29
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 30 Apr 2010 09:02:47 +0200, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    [...]
    > Nie znasz sie. Czarny jest zly a juz matowy to w ogole gotuje mozg.

    Wiesz, tak jak w informatyce są white hats i black hats, tak na moturach
    jeżdżą white helmets i black helmets. Ci w białych kaskach przeprowadzają
    babcie przez pasy a ci w czarnych je gwałcą (babcie, nie pasy).

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 33. Data: 2010-04-30 10:45:54
    Od: macieksz <m...@g...com>

    On 29 Kwi, 17:53, "WaFel" <w...@s...pl> wrote:
    > Użytkownik "duddits"  napisał w wiadomości
    > Zawsze możesz sobie kupić Nolan N43 Air z odpinaną szczęką i już będzie

    Dokładnie tak. Korzystam z tego kasku (jeżdżę chopperem) i jestem z
    niego zadowolony. W trasie przy szybszych prędkościach zakładam
    szczękę i jeżdżę w integralu (ma nawet homologację takową). W mieście
    bez szczęki. A dla kochających muchy w zębach - można zdjąć ogromną
    szybę i założyć daszek (w zestawie z kaskiem). Ja co prawda nie
    rozwijam na swoim VNie kosmicznych prędkości, ale namówił mnie do
    niego znajomy z FJRką.

    Jedyna wada - kupiłem czarny mat... Nie. Nie jest w nim gorąco -
    zostaje na nim ślad po każdym dotknięciu paluchem ;-).

    Ostatnio na www znalazłem taki test (może się przyda):
    http://www.motocykl-online.pl/artykuly/kaski-typu-je

    --- Pozdrawiam ---
    MaciekSz + VN900 Custom

  • 34. Data: 2010-04-30 11:07:36
    Od: macieksz <m...@g...com>

  • 35. Data: 2010-04-30 13:44:24
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***AZ Noooo i...? Styropian w kasku izoluje na tyle mocno, ze kolor kasku
    nie ma tu zadnego znaczenia. W srodku tego czarnego i srebrnego bedzie taka
    sama

    Guzik prawda...

    *** "Kuczu"
    Nie znasz sie. Czarny jest zly a juz matowy to w ogole gotuje mozg.

    Braincap to chyba tylko kepke wlosow na czubku onduluje :)
    Za to jak sie czarny mat syfi...

    Tytus z fabryki

  • 36. Data: 2010-04-30 23:13:37
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Zacząłem się zastanawiać nad kaskiem otwartym na lato.

    zaczynalem w integralu.
    jako, ze po examach kupilem tutututnie, do ktoraj "tak jakos" pasuje
    otwarty, to mam. modele to jakis shark, i caberg.
    za otwartym:
    mniejsze parowanie, wiekszy przewiew. no i glownie - jakies 400% wieksze
    pole widzenia.
    niesmialo mysle, ze zalezy czym sie jezdzi. jak ktos majestatycznie toczy
    sie rutututnia - otwarty jest ok.
    dla testerow predkosci nadswietlnych - integral.

    ostateczna decyzja zawsze nalezy do kierownika.

    Alex.

  • 37. Data: 2010-05-03 19:16:08
    Od: KLOSZ <k...@w...pl>

    Marcin N pisze:
    <CIACH!>

    > Ale masz kask z podwójną homologacją (niewiele jest takich), czy sobie
    > po prostu otwierasz "zwykły"?
    >
    > Kask szczękowy po otwarciu jest bardzo niestabilny - jego środek
    > ciężkości się unosi i nie wydaje się bezpieczny dla użytkownika.

    <CIACH!>

    Otwieram szczeke swojego "zwyklego" szczekowca (Shoei Syncrotec II).
    Owszem, wraz ze wzrostem predkosci jest coraz trudniej, bo podniesiona
    szczeka stawia opor, ale ja raczej mialem na mysli sytuacje typu postoj
    w korku, na swiatlach lub wolna jazda w ciasnym ruchu albo gdzies po
    uliczkach osiedlowych itp. z predkosciami rzedu 30 km/h. Jak robi sie
    luzniej i przyspieszam to szczeka w dol i dalej juz z zamknieta, bo
    rzeczywiscie jest malo komfortowo dla szyi .

    Zdrowko
    KLOSZ

    --
    FJR 1300 '01 - dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
    "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ

  • 38. Data: 2010-05-03 20:45:19
    Od: Nikanor <p...@g...com>

    On 3 Maj, 21:16, KLOSZ <k...@w...pl> wrote:
    > Jak robi sie luzniej i przyspieszam to szczeka w dol

    Z tym, że to "szczęka w dół" to tak fajnie działa latem, bez
    chinguarda, kominiarki i innych farfocli na szyi. Inaczej to zawsze
    coś się pod czymś złoży, zmarszczy, wepchnie pod pasek i generalnie
    wkurwia.

    --
    Nikanor [Nolan N101, Nolan N103, Shoei Multitec, HJC FS-10, Axo cośtam]

  • 39. Data: 2010-05-04 09:35:16
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Zacząłem się zastanawiać nad kaskiem otwartym na lato.

    > ogóle warty jest rozważenia?

    Ja jeżdżę cały czas w otwartym, ale jeżdżę niewiele (rzadko) i na powolnych
    starych motocyklach i raczej tylko przy ładnej pogodzie.
    Tak czy siak zawsze mam na twarzy naciągniętą chustę-bandytkę i okulary.
    Dostanie po twarzy jakimkolwiek owadem jest do bólu nieprzyjemne. Złapanie w
    usta pszczoły lub osy grozi śmiercią.
    Lepiej od chusty będzie się sprawować maska neoprenowa ale tu znów - gorąco.
    --
    Jackare

  • 40. Data: 2010-05-04 09:42:47
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w usta pszczoły lub osy grozi śmiercią.
    > Lepiej od chusty będzie się sprawować maska neoprenowa ale tu znów -

    można też tak:
    http://www.cwylde.co.uk/shopimages/products/thumbnai
    ls/face%20mask%20classic.jpg
    --