  • 1. Data: 2014-05-23 08:03:19
    Temat: Karty pamięci
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    Czy coś się wydarzyło ciekawego w tym temacie na przestrzeni ostatnich 5
    lat? Jaki jest aktualny "standard" odnośnie prędkości zapisu i odczytu?
    Razem z leciwym już aparatem Sony HX1 (kupiłem tuż po premierze za 2100
    zł, hehe) kupiłem kartę 2 GB, też Sony (Memory Stick Pro Duo Mark 2). No
    i przez 5 lat działała. Nie miałem zastrzeżeń. Pojemność jakoś
    wystarczała. Filmik zaliczeniowy (na "pracownię telewizyjną") nakręciłem
    na niej bezproblemowo.
    Ale przy przeprowadzce się zapodziała i nie ma, przepadła. Musiałem na
    szybko zamówić nową i postawiłem na podejrzanie tanią(?) Toshibę 16 GB -
    Micro z adapterem MS Duo za 43,88 zł (Allegro). W opisie aukcji 5/15
    MB/s, więc żadne fajerwerki. Ale chyba będzie działać?
    Kupiłbym nawet 64 GB, tylko nie mogłem wygooglać, czy aparat tyle
    obsłuży, a nawet gdyby, to i tak bym całej pojemności nie wykorzystywał,
    więc w sumie po co przepłacać.
    Natomiast zastanawia mnie, że karty Micro kosztują tak niewiele, a
    typowa MS Duo to koszt co najmniej 100 zł. W Avansie za kartę 8 GB
    chcieli wręcz 200 zł. O co chodzi? Czy to wyłącznie kwestia tego, że
    Micro produkują na masową skalę, a MS Duo używa chyba tylko Sony do
    aparatów i konsol?
    W każdym razie temat stawiam ogólnie do ogólnej dyskusji o kartach, bo
    chyba dawno tu nie było, a na fora www mam alergię.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 2. Data: 2014-05-25 10:28:44
    Temat: Re: Karty pamięci
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > W każdym razie temat stawiam ogólnie do ogólnej dyskusji o kartach, bo
    >
    > chyba dawno tu nie było, a na fora www mam alergię.

    na temat kart z rzeczy ciekawych mam tylko tyle do powiedzenia, ze robienie jednej
    sesji na kilku kartach zwieksza prawdopodobuienstow utraty waznych zdjec w stosunku
    do pracy jedna karta pozostajacy w aparacie. - wbrew temu co jest od lat propagwane
    na forach.

    tyle w temacie.

  • 3. Data: 2014-05-26 10:42:29
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    XX YY <f...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > utraty waznych zdjec w stosunku do pracy jedna karta pozostajacy w aparacie. -
    wbrew temu co jest od lat propagwane na forach.

    Oczywiscie, to wynika chociazby z rachunku prawodpodobienstwa.

  • 4. Data: 2014-05-27 04:04:18
    Od: ZakonSpirowany <x...@g...com>

    W dniu 25-05-2014 10:28, XX YY pisze:
> [...]
    do pracy jedna karta pozostajacy w aparacie. - wbrew temu co jest od lat propagwane

    Ja zgubiłem razem z czytnikiem, a raczej ktoś mi to sobie przywłaszczył,
    ale żadnych dowodów nie mam. Cóż, kij z kartą, bo te 2 GB i tak należało
    w końcu wymienić, ale czytnika szkoda.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 5. Data: 2014-05-29 19:06:36
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Zanabyłem (bo tanio, coś $14 plus wysyłka) Polaroid 32 GB SDHC High Speed Memory Card
    Class 10 Performance (brandowana, a robiona
    przez PNY), prędkość zapisu 10 MB/s czyli d... nie urywa, do aparatu do zdjęć (nie
    do filmów), a poprzednio Sony SDHC I(droższa
    była, ale teoretycznie szybsza do 40 MB/s).
    Jakby było coś nie tak, to dam znać.
    Też sie bałem, ze karty 64 GB lub 128 GB sprzęt może nie obsłużyć.
    Zresztą mam mieszne uczucia po wymianie karty w telefonie z bodajże 2 GB na 16 GB, po
    włączeniu jednej funkcji teraz telefon
    "zawiesza" się (na parę minut) i to może mieć związek z wielkością karty pamięci.
    Jesli pasuje pełnowymiarowa SD, to nie kupij mikro z adapterem (w praktyce wg
    uzytkowników niby takie same karty w wykonaniu mikro
    są wolniejsze).

    -----