  • 1. Data: 2015-09-02 14:39:56
    Temat: Karta graficzna do tv full hd
    Od: Podmiot Liryczny <u...@m...pl>

    Pewna Sarmatka ma wiekowy komputer pentium 4 2.8 ht z kartą radeon 9200
    (256mb) z 2 Gb ram ddr i systemem win xp, podłączone do telewizora full
    hd. Chodzi to tak sobie i często trzeba na youtubie zmniejszać obraz do
    okienka albo drastycznie rozdziałkę, bo tnie i to zarówno obraz jak i
    dźwięk.
    Nie mam zbyt wielu doświadczeń z puszczaniem obrazu na tv, ale mam na
    stanie firmowy komputer lenowo z c2d 2.40 (E 6600), z 3 Gb ramu ddr2 z
    xp prof, bez karty graficznej. Co tam byłoby trzeba włożyć, żeby
    śmigało to bez zająknięć (i lepiej niż te pentium i radek)?
    Na allegro jest pełno kart Radeon 3450 za kilkanaście zł. Czy taki
    zestaw da radę i się nie spoci?
    Albo jakaś inna propozycja (może puścić obraz i dźwięk po hdmi, bo to
    zawsze mniej kabli?).
    Chciałbym wydać na kartę max ok 100 zł, czy warto licytować jakąś 4830
    albo 5450? I czy ten procesor nie okaże się wąskim gardłem?

    --
    LP PL

  • 2. Data: 2015-09-02 14:59:06
    Temat: Re: Karta graficzna do tv full hd
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 02/09/15 13:39, Podmiot Liryczny wrote:

    > Albo jakaś inna propozycja (może puścić obraz i dźwięk po hdmi, bo to
    > zawsze mniej kabli?).

    A jak teraz puszczasz ten obraz i dzwiek?

  • 3. Data: 2015-09-02 18:58:29
    Od: l...@g...com

    W dniu środa, 2 września 2015 15:14:14 UTC+2 użytkownik 2late napisał:

    > A jak teraz puszczasz ten obraz i dzwiek?

    D-subem i mini jackiem.

    Pozdr.
    LP

  • 4. Data: 2015-09-02 19:49:30
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Podmiot Liryczny" <u...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > hd. Chodzi to tak sobie i często trzeba na youtubie zmniejszać obraz do
    > okienka albo drastycznie rozdziałkę, bo tnie i to zarówno obraz jak i

    Gdyby miał już PCI-Express, a nie AGP to nawet do niego dałoby się wsadzić
    kartę z hardwarową akceleracją filmów na youtube.

    > Na allegro jest pełno kart Radeon 3450

    W Radeonach akceleracja youtube zaczyna się od serii 4xxx...

    > za kilkanaście zł.

    ... i właśnie dlatego Radeony 3xxx są tak tanie.

    > Czy taki zestaw da radę i się nie spoci?

    Do filmów youtube pod flashem wystarczy karta z akceleracją (Radeony 4xxx i
    wyżej, Geforce 8xxx i wyżej), procesor dowolny. Ale od pewnego czasu yt
    przechodzi z flasha na HTML5 z własnym kodekiem vp9, który nie jest jeszcze
    przyspieszany przez żadną kartę graficzną (tanie karty posiadające taką
    funkcję pojawią się nie wcześniej niż za rok). Czyli wszystko liczy wtedy
    procesor, a E6600 i tak będzie dużo szybszy niż P4 2.8.

    > Chciałbym wydać na kartę max ok 100 zł, czy warto licytować jakąś 4830

    Jak nie do gier to 4830 będzie za mocna (i prądożerna).

    > I czy ten procesor nie okaże się wąskim gardłem?

    Pod flashem (da się go póki co wymusić zamiast HTML5) i kartą ze
    wspomaganiem yt procesor może byc dowolny.

  • 5. Data: 2015-09-02 21:44:14
    Od: l...@g...com

    W dniu środa, 2 września 2015 19:49:32 UTC+2 użytkownik maX napisał:
> [...]

    > Pod flashem (da się go póki co wymusić zamiast HTML5) i kartą ze
    > wspomaganiem yt procesor może byc dowolny.

    Mam 4670 w innym kompie i od kumpla mogę mieć 5770. Faktycznie ten pierwszy ciągnie 2
    razy mniej prądu to pójdzie do tv, a tego drugiego spróbuję upchnąć na jego miejsce,
    tylko bydle strasznie duży jest. Teraz tak - ten 4670 ma hdmi, czy będę mógł z karty
    puścić tym kablem również dźwięk? Czy to wymaga jakiejś gimnastyki?

    Pozdr.
    LP

  • 6. Data: 2015-09-02 23:07:56
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 09/02/2015 05:58 PM, l...@g...com wrote:

    > D-subem i mini jackiem.

    Przez chwile myslalem ze po wi-fi na jakies smart tv :)
    A w twoim przypadku hdmi to jakosc poprawi ale chyba nie szybkosc, czyli
    przycinanie.

  • 7. Data: 2015-09-03 08:20:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 02 Sep 2015 14:39:56 +0200, Podmiot Liryczny napisał(a):

    > Chodzi to tak sobie i często trzeba na youtubie zmniejszać obraz do
    > okienka albo drastycznie rozdziałkę, bo tnie i to zarówno obraz jak i
    > dźwięk.

    No to się zastanów czy przypadkiem winy nie ponosi zbyt mała szybkość
    jej łacza internetowego.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 8. Data: 2015-09-03 10:42:45
    Od: Podmiot Liryczny <u...@m...pl>

    > No to się zastanów czy przypadkiem winy nie ponosi zbyt mała szybkość
    > jej łacza internetowego.

    No tak, bo to play na kartę z modemem huawei 3131 jest. Jak to
    sprawdzić? Jest jakiś program, który działając w tle pokazuje parametry,
    które można potem zinterpretować?

    --
    LP PL

  • 9. Data: 2015-09-03 19:18:19
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "maX" napisał w wiadomości grup
    > Gdyby miał już PCI-Express, a nie AGP to nawet do niego dałoby się wsadzić
    > kartę z hardwarową akceleracją filmów na youtube.

    Nie prawda.

    > W Radeonach akceleracja youtube zaczyna się od serii 4xxx...
    Bzdury. Większych kłamstw dawno nie czytałem.

  • 10. Data: 2015-09-03 20:03:50
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-09-03 o 10:42, Podmiot Liryczny pisze:

    > No tak, bo to play na kartę z modemem huawei 3131 jest. Jak to
    > sprawdzić? Jest jakiś program, który działając w tle pokazuje parametry,
    > które można potem zinterpretować?

    Najprościej to podczas odtwarzania wcisnąć pause i poczekać z minutkę,
    potem kontynuować odtwarzanie, jak przez jakiś czas będzie szło
    normalnie i potem zacznie się znów ciąć, to wina łącza, jak zacznie się
    ciąć odrazu, to wina sprzętu. Na YT jest taki pasek postępu -
    buforowanie, który powinien być szybszy niż znacznik miejsca odtwarzania.