  • 1. Data: 2015-09-01 21:35:50
    Temat: przepustowość PCIe a SATA
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Chciałbym dokupić kontroler SATA na PCIe. Czy złącze PCIe będzie
    ograniczać jakoś możliwości kontrolera w porównaniu z wbudowanym
    wsparciem SATA w chipsecie płyty? Chodzi mi o transfer SATA. Dostępne
    złącza to x8 i x16.

    JaceK

  • 2. Data: 2015-09-01 22:20:52
    Temat: Re: przepustowość PCIe a SATA
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "JaceK" <JaceK@wu_pe.pe_el> napisał w wiadomości
    .com...
> [...]
    > SATA w chipsecie płyty? Chodzi mi o transfer SATA. Dostępne złącza to x8 i

    Jak "krótki" (x1) kontroler SATA wsadzisz do gniazda x8 to przepustowość
    dalej będzie x1. Ale i tak nawet PCI-Express 1.0 x1 to jak pamiętam 266
    MB/s.

  • 3. Data: 2015-09-02 23:27:58
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-09-01 o 22:20, maX pisze:

> [...]
    >
    > Jak "krótki" (x1) kontroler SATA wsadzisz do gniazda x8 to przepustowość
    > dalej będzie x1. Ale i tak nawet PCI-Express 1.0 x1 to jak pamiętam 266

    To nawet nie jest sata 2 - IMO ciutek bez sensu
    a pcie x4 to juz troche wiekszy wydatek np. taki ?
    http://www.morele.net/kontroler-inline-raid-pcie-x4-
    4xsataiii-2xesataiii-76617a-700192/

    Pozdro

  • 4. Data: 2015-09-03 00:35:29
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-09-02 o 23:27, Waldek pisze:

    .com...

    > To nawet nie jest sata 2 - IMO ciutek bez sensu
    > a pcie x4 to juz troche wiekszy wydatek np. taki ?
> [...]
    Z ciekawości rzuciłem okiem na "budżetowe" kontrolery
    i jak widzę są obecnie dostępne też i takie wynalazki ;)

    http://www.aliexpress.com/store/product/Marvell-chip
    set-2-5-SSD-SATA-SATAIII-PCI-e-Hybrid-Controller-Car
    d-SATA-3-0-2/710969_1464772456.html

    Pozdro

  • 5. Data: 2015-09-03 07:44:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-09-03 o 00:35, Waldek pisze:

> [...]
    >
    > http://www.aliexpress.com/store/product/Marvell-chip
    set-2-5-SSD-SATA-SATAIII-PCI-e-Hybrid-Controller-Car

    Z pobieżnego rzucenia okiem na fotki wynika, że ktoś nie dał gniazda na
    piny czwartego portu, a tenże port przeniósł na dupną stronę płytki i
    tam zamocował SSD.
    Ale pomysł ciekawy.
    Mam podobny kontroler na Marvelu, nie jest jakiś porażająco szybki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2015-09-03 11:13:33
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-09-03 o 07:44, Adam pisze:

    > Z pobieżnego rzucenia okiem na fotki wynika, że ktoś nie dał gniazda na
    > piny czwartego portu, a tenże port przeniósł na dupną stronę płytki i
    > tam zamocował SSD.
    > Ale pomysł ciekawy.

    Ciekawy o tyle, ze można SSD przytulić bez potrzeby kablowania
    i/lub sanek dopasowujących do wnęki.

    > Mam podobny kontroler na Marvelu, nie jest jakiś porażająco szybki.

    No cóż, lepsiejsze kontrolery na pcie tzw. "prawdziwe" RAID-y
    z obsadzonym cache-m i zazwyczaj obsługa SAS/SATA to wydatek min. ~1kzl
    - czyli taniej wyjdzie nowa MB (do domowego blaszaka)

    IMO nie ma co szaleć - przy SSD wpiętym do SATA2 a SATA3
    różnica w testach będzie, ale odczuwalna nie aż tak duża
    jak przesiadka z dysku mechanicznego na SSD

    Mam SSD i dwa szybkie dyski w streapingu na SATA-2
    transfery są dość podobne (zapis)
    - ale czas dostępu do SSD zabija RAID-0

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2015-09-03 18:45:56
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Waldek" <m...@n...dam> napisał w wiadomości

    .com...

    > To nawet nie jest sata 2 - IMO ciutek bez sensu

    Jak kontroler i płyta mają PCI-Express conajmniej 2.0 to nawet w trybie x1
    przepustowość wynosi 500 MB/s (czyli prawie SATA3). Pozatym jeśli do tego
    kontrolera ma być przyłączony HDD to i tak 250 MB/s wystarczy, a jeśli SSD
    to i tak jego siłą jest czas dostępu, a ten nie jest limitowany
    przepustowością SATA.