  • 1. Data: 2010-01-01 18:34:14
    Temat: Karta graficzna dla architekta/budowlańca
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Witam,

    Chciałbym kupić znajomej prezent. Znajoma jest budowlańcem/architektem.
    Pracuje w AutoCadzie, Mathcadzie, Robocie i takich tam podobnych.

    Obecnie posiada już wiekowego kompa z kartą graficzną GF 6600 i
    procesorem Celeron 2.8GHz + 3GB ramu.

    Czy jeśli kupię jej jako prezent kartę graficzną nVIDIA QUADRO FX1500
    256MB/256-bit to odczuje ona znaczącą poprawę?

    Tak z czystej ciekawości, czy na nVIDIA QUADRO da się grać w gry??

  • 2. Data: 2010-01-01 19:25:10
    Temat: Re: Karta graficzna dla architekta/budowlańca
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-01-01 19:34, CUT_INZ pisze:
> [...]
    > Czy jeśli kupię jej jako prezent kartę graficzną nVIDIA QUADRO FX1500
    > 256MB/256-bit to odczuje ona znaczącą poprawę?
    A ten FX1500 to będzie na AGP? (czy przypadkiem na pci-e nie jest?)
    Zależy jaki ten Autocad - jeśli to jest "full" a nie LT, to sprawdz jaka
    wersja, i czy dana grafika jest na liście obsługiwanych.
    Jeśli używa tylko LT i 2D, to nic grafika nie da, ale jeśli 3D, to po: -
    wsadzeniu grafiki zgodnej z lista dla danego autodaca
    - wgraniu sterownika j.w.
    - uaktywnieniu obsługiwanych przez dana grafike/driver przyspieszen 3D w
    samym autocadzie (chyba z linii tekstowej config3d czy 3dconfig sie
    pisalo?)
    ... będzie obsługiwać trochę rzeczy sprzętowo (opengl) na grafice
    (cieniowania, obroty 3d, skalowania linii pod skosem itp)

    > Tak z czystej ciekawości, czy na nVIDIA QUADRO da się grać w gry??
    Da sie, zwłaszcza te które używają OpenGL a nie DX (sprawdź jaki/jak DX
    te Quadro obsługuje).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-01-01 19:49:13
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    W dniu 01-01-2010 20:25, BartekK pisze:

> [...]
    > ... będzie obsługiwać trochę rzeczy sprzętowo (opengl) na grafice
    > (cieniowania, obroty 3d, skalowania linii pod skosem itp)

    Ma być na pci-e. (Wystarczy jak płyta gł. ma gniazdo pci-e 16x?)
    Z tego co się orientuje to ma programy w pełnych dostępnych wersjach.
    Czyli powinno być lepiej w 3D na QUADRO niż na zwykłym GeForce?

  • 4. Data: 2010-01-01 21:01:56
    Od: vDon <v...@o...eu>

    CUT_INZ wrote:

    > Ma być na pci-e. (Wystarczy jak płyta gł. ma gniazdo pci-e 16x?)
    > Z tego co się orientuje to ma programy w pełnych dostępnych wersjach.
    > Czyli powinno być lepiej w 3D na QUADRO niż na zwykłym GeForce?

    Quadro FX 1500 to de facto nieco okrojona z osiągów (obniżone takty,
    obcięte potoki) odmiana starego GF7900. Serię GF7xxx powinieneś
    bezproblemowo móc przerobić (programowo) na Quadro darmowym RivaTuner.
    Uzyskasz wtedy możliwość użycia dedykowanych sterowników, a w efekcie
    owych dodatkowych profesjonalnych "fitcherów".

  • 5. Data: 2010-01-02 15:47:16
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    CUT_INZ wrote:

> [...]
    >
    > Czy jeśli kupię jej jako prezent kartę graficzną nVIDIA QUADRO FX1500
    > 256MB/256-bit to odczuje ona znaczącą poprawę?

    Karty "zawodowe" (FireGL, Quadro) mają bardziej dopracowane sterowniki
    pod narzędzia 3D. Często to samo można osiągnąć hackując "cywilne"
    karty, ale to bywa uciążliwe. Poprawa wydajności może być bardzo duża
    http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=12
    3112&id=7107053&linkID=9240618

    > Tak z czystej ciekawości, czy na nVIDIA QUADRO da się grać w gry??

    OIW bez problemu.

    Grzegorz

  • 6. Data: 2010-01-02 16:16:09
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    CUT_INZ pisze:
    > Obecnie posiada już wiekowego kompa z kartą graficzną GF 6600 i
    > procesorem Celeron 2.8GHz + 3GB ramu.

    Obawiam się, że to *procesor* jest wąskim gardłem jeśli chodzi
    o wydajność pracy. Większość pracy w AutoCADzie czy MathCADzie
    to proste operacje nie-graficzne na danych. Karta grafiki do-
    piero zaczyna mieć znaczenie w momencie, gdy zaczyna się gene-
    rować wizualizacje 3D.

    > Czy jeśli kupię jej jako prezent kartę graficzną nVIDIA QUADRO FX1500
    > 256MB/256-bit to odczuje ona znaczącą poprawę?

    Nie sprawdzałem, ale osobiście wątpię.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2010-01-02 16:36:03
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Radosław Sokół wrote:

    >...Karta grafiki do-
    > piero zaczyna mieć znaczenie w momencie, gdy zaczyna się gene-
    > rować wizualizacje 3D.

    Dokładniej - przy pracy/obróbce w widoku 3D w czasie rzeczywistym.
    Do renderingu karta (zwykle) się nie przydaje wcale.

    Grzegorz