  • 31. Data: 2011-06-03 13:58:48
    Temat: Re: Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 06/03/2011 03:47 PM, Andrzej Libiszewski wrote:
    > Od usuwania aliasingu jest filtr obecny w każdym DAC, a nie podbijanie
    > próbkowania do 192kHz.

    posiadam karte C-Media USB (prawdopodobnie z filtrem) i wysokie tony sa
    dosc zniekszalcone w porownaniu z Intel HD ...

  • 32. Data: 2011-06-03 14:17:24
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 06/03/2011 03:47 PM, Andrzej Libiszewski wrote:
    > Ależ oczywiście. Doskonały powód do zakupu za 400 baksów kawałka drewna z

    niesadze aby Intel HD kosztowal tyle ...

  • 33. Data: 2011-06-03 14:55:15
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    W dniu 2011-06-03 09:19, Mariusz Kruk pisze:
    > ["Followup-To:" header set to pl.comp.pecet.]
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "gomader"
    >
    > Kurczę, niezły słuch koleś ma, jak słyszy powyżej 400MHz.

    Pomijając 400 MHz, to pisano tu o schodkach. Schodków się nie słyszy.
    Schodki obserwuje się np. na oscyloskopie.

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 34. Data: 2011-06-03 16:02:20
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > PCM-ów raczej nie polecam, są jakoś wybitnie wrażliwe na zakłócenia,
    > lubią się zawiesić (przynajmniej 2702 i 2906, nie wiem jak inne). Na
    > analizatorze widma nie oglądałem, więc nie wiem co jest powyżej 400

    Ja mam kartę na PCM2906 (własnej roboty) i ta jeszcze _ani_razu_ się nie
    zawiesiła; przestaje grać jak wyciągnę wtyczkę.
    K.

  • 35. Data: 2011-06-03 18:02:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Jun 2011 15:47:07 +0200, Andrzej Libiszewski wrote:

    >Od usuwania aliasingu jest filtr obecny w każdym DAC, a nie podbijanie
    >próbkowania do 192kHz.

    Jak widac - nie w kazdym.
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=853
    4015

    U mnie na plycie glownej jest podobnie, ale to zaleta - mozna sie
    posmiac przy oscyloskopie :-)

    Tylko zaraz, bo juz zglupialem - przy 96kHz probkowania jest jakis
    aliasing w pasmie akustycznym ?
    Bo filtr DP jest w glosnikach :-)

    J.

  • 36. Data: 2011-06-03 18:17:02
    Od: shg <s...@g...com>

    On Jun 3, 3:47 pm, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote:
    > Od usuwania aliasingu jest filtr obecny w każdym DAC, a nie podbijanie
    > próbkowania do 192kHz.
    Nie w każdym, chyba że "pasożytniczy".
    Próbkowanie podbija się (oversampling) po to, żeby zrobić filtr
    cyfrowo, a potem analogowy na wyjściu może być prostszy, nawet RC.
    Esencją tego są przetworniki "1-bitowe".

  • 37. Data: 2011-06-03 20:31:43
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    > SAMOGŁOSCE! Znaków niemych w języku polskim nie ma.

    Oczywiście, że są. A konkretnie jeden - nieme c stojące przed h.

    Np. słowo chuj wymawia się jak huj a nie jak c-huj.

    Kiedyś, kiedy istniało rozróżnienie fonetyczne między h a ch, to wówczas
    ch było dwuznakiem. Ale odkąd każde h i ch wymawiamy tak samo, to możemy
    powiedzieć, że c jest znakiem niemym.

  • 38. Data: 2011-06-03 21:09:47
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 03 Jun 2011 15:58:48 +0200, gomader napisał(a):

    > posiadam karte C-Media USB (prawdopodobnie z filtrem) i wysokie tony sa
    > dosc zniekszalcone w porownaniu z Intel HD ...

    Po pierwsze, Intel HD to tylko host, któremu towarzyszy kodek audio, z
    reguły C-Medii lub Realteka. Po drugie, kiepskie wykonanie dźwiękówki za
    góra kilkadziesiąt złotych jest rzeczą dość oczywistą, podobnie jak
    konsekwencje tegoż.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "The gift is the blessing of the giver."

  • 39. Data: 2011-06-03 21:10:06
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 03 Jun 2011 16:17:24 +0200, gomader napisał(a):

    > niesadze aby Intel HD kosztowal tyle ...

    Toteż nie o nim piszę.

  • 40. Data: 2011-06-03 21:13:29
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 3 Jun 2011 11:17:02 -0700 (PDT), shg napisał(a):

    > Nie w każdym, chyba że "pasożytniczy".
    > Próbkowanie podbija się (oversampling) po to, żeby zrobić filtr
    > cyfrowo, a potem analogowy na wyjściu może być prostszy, nawet RC.
    > Esencją tego są przetworniki "1-bitowe".

    Których to przetworników nie stosuje się w sprzęcie komputerowym.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "I try to believe in as many as six impossible things before breakfast.