  • 161. Data: 2013-12-06 19:14:53
    Temat: Re: Kara za niezwracanie kosztow auta zastepczego z OC
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-06 18:43, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:
    (...)

    > Bezczelny jestes, zarzucając mi bezczelnośc.

    No ale tak jest :)

    > To ze z całej ulotki wyrwałes najtansze gowno, ktore do niczego sie nie
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > nadawało, dodatkowo wyciąłes z zestawu i uwazasz, ze to było jakimkolwke
    ^^^^^^^^
    > wyznacznikiem PC to jest dopiero łganie w zywe oczy.

    Ejże, ejże.
    (...)

    > Ale ja ci nie bronię. Pracuj sobie na P166 do woli.
    > W sumie skoro to ciebie satysfakcjonowało, to moze rzeczywiście w 97
    > kupiłbys tego cyrixa...

    Ja w kwestii formalnej - Cyrix-ów się nie czepiaj. Dzięki nim udało się
    dość znacznie obniżyć cenę PC i w sporej części zastosowań był to
    wybór uzasadniony.

  • 162. Data: 2013-12-06 20:00:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-06 19:11, J.F pisze:

    > VAT komplikowal i wystawienie faktury, i ksiegowosc, wiec program byl
    > mile widziany.

    Ach Ty grupowy teoretyku - programy to były od zawsze mile widziane,
    a jak przyszedł VAT to do części programów można było dokupić
    aktualizacje, a w części zwyczajnie kupić nowe. Możesz mi jeszcze
    wyjaśnić, co sam VAT miał wprost do części magazynowej, kadrowej czy
    płacowej? O związek z systemami do magazynów wysokiego składowania
    to nawet nie pytam.

    > A ze komputery relatywnie potanialy, to i problemu nie bylo.
    > I kupowalo sie do firmy ... nie, nie najtansze AT, tylko 486, bo w
    > miedzyczasie windows obnazal kazde waskie gardlo :-)

    Ależ Ty konfabulujesz - nagle przeskoczyłeś do 93 roku, a kupowało
    się niekoniecznie 486, ponieważ to był sprzęt jednak kosztowny,
    a 386 dawało radę. No, ale ja nie o tym... Mowa była o 1990.

    > A w 89 to strasznie duzo firm bylo, ktore zatrudnialy programistow i
    > tworzyly oprogramowanie ...

    Trochę było, ponieważ rynek potrzebował oprogramowania (w tym na PC).
    I to niekoniecznie dopiero w 1989. Znaczy wtedy też.

    > bo bylo tez sporo firm startujacych od jednej czy dwoch osob.

    Pewnie też.

    > Macrosoft, macrosoft ... google cos nie zna, a i ja niezbyt kojarze.

    Ty masz na obecną chwilę tylko informacje z google i nic więcej,
    a jak w google nie ma to nie nie miało miejsca :>
    Poszukaj może np. TOP MICRO Sp. z o.o. - chyba z 1983 :)

    > Nie zajmowali sie dystrybucja zachodniego oprogramowania ?

    Nie, tworzyli własne. Znaczy pewnie mogli się zajmować redystrybucją
    na terenie PL, ale to inna para kaloszy (i nie pamiętam by tak było).

    > Tylko takie jedno brzydkie slowo - kapital.

    Skoro firmy były i sprzęt kupowały to najwyraźniej jakiś ten
    kapitał był.

  • 163. Data: 2013-12-06 20:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ja w kwestii formalnej - Cyrix-ów się nie czepiaj. Dzięki nim udało się
    > dość znacznie obniżyć cenę PC i w sporej części zastosowań był to
    > wybór uzasadniony.

    Ja sie nie czepiam, chociaż kojarze je ze znacznie niższa wydajnościa niz
    odpowiedniki (być moze niepotrzebnie, bo pewnie róznica przy podobnym
    taktowaniu to było 20-30%). Ja tylko zwracam uwagę, że nawet ten najtanszy,
    najbardziej budzetowy komputer kosztowal grubo ponad 2000zł.
    Wiec nawet on nie udowadnia tezy o komputerze za 1000zł.

    Ale gdyby nawet te teze udowodnic to dziś najtanszy nowy komputer mozna
    kupic taniej niz za 1000. Dodatkowo sa o wiele wieksze możliwości zakupu
    sprzetu uzywanego.

    Dodatkowo komputery są o wiele bardziej długowieczne ze względu na mniejszy
    przyrost aptetytu aplikacji na moc procesora.

    No i cały czas porównujemy 1000zł za roku 9X z 1000zł z dzisiaj.

    Wszystko to pokazuje ze komputery staniały przez ostatnie 20lat conajmniej
    kilkukrotnie.

    I tyle. Koniec kropka.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.

  • 164. Data: 2013-12-06 20:12:16
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-06 20:00, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Ja sie nie czepiam, chociaż kojarze je ze znacznie niższa wydajnościa niz
    > odpowiedniki (być moze niepotrzebnie, bo pewnie róznica przy podobnym

    To generalnie źle kojarzysz, ponieważ to zależało mocno od profilu
    zastosowań itd. Owszem, były mniej wydajne w arytmetyce
    zmiennoprzecinkowej.

    > Ja tylko zwracam uwagę, że nawet ten najtanszy,
    > najbardziej budzetowy komputer kosztowal grubo ponad 2000zł.
    > Wiec nawet on nie udowadnia tezy o komputerze za 1000zł.

    Z konikowymi teoriami to ja dyskutować nawet nie zamierzam,
    natomiast budżetówki (ale nie w Polsce) można było kupić jednak
    taniej. W Niemczech tego było naprawdę mnóstwo - właśnie na
    Cyrix-ach. Czasem sam się dziwiłem, jak po latach człowiek
    w bebechy patrzał, a tam Cyrix znienawidzony w Polsce ;)

    > Dodatkowo komputery są o wiele bardziej długowieczne ze względu na mniejszy
    > przyrost aptetytu aplikacji na moc procesora.

    To zależy od profilu zastosowań, niemniej sporo racji w tym
    jest.

    > No i cały czas porównujemy 1000zł za roku 9X z 1000zł z dzisiaj.
    >
    > Wszystko to pokazuje ze komputery staniały przez ostatnie 20lat conajmniej
    > kilkukrotnie.

    Relatywnie tak - a tam nie było jakiegoś przelicznika dolarowego?

  • 165. Data: 2013-12-06 21:25:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > I kupowalo sie do firmy ... nie, nie najtansze AT, tylko 486, bo w
    > miedzyczasie windows obnazal kazde waskie gardlo :-)

    Programów to się wtedy na Windowsa nie pisało.
    99,99% programów w firmach było dla DOS.

  • 166. Data: 2013-12-06 22:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Relatywnie tak - a tam nie było jakiegoś przelicznika dolarowego?

    W jakim sensie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 167. Data: 2013-12-06 22:16:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Dec 2013 21:25:51 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Programów to się wtedy na Windowsa nie pisało.
    > 99,99% programów w firmach było dla DOS.

    Ale Excel byl pod Windows, Word byl pod Windows i swiadomosc potrzeby
    Windowsa rosla.
    A kto raz uruchomil Windows na XT, ten wiedzial czego juz nie kupowac
    :-)

    J.

  • 168. Data: 2013-12-06 22:24:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...

    > Ale Excel byl pod Windows, Word byl pod Windows i swiadomosc potrzeby
    > Windowsa rosla.

    I owszem.

    > A kto raz uruchomil Windows na XT, ten wiedzial czego juz nie kupowac
    > :-)

    Zgadza się, z tego powodu dość szybko wymieniłem pierwszego kompa.

  • 169. Data: 2013-12-06 22:29:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 06 Dec 2013 22:16:30 +0100 osobnik zwany J.F. napisał:

    > Ale Excel byl pod Windows, Word byl pod Windows i swiadomosc potrzeby
    > Windowsa rosla.

    ale uzywało się 123 i WordPerfecta. Te windziane to jakieś wynalazki
    były :)

    --
    Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 170. Data: 2013-12-06 22:30:03
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-06 22:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > W jakim sensie?

    Kurs dolara do złotówki w 1997 był podobny do obecnego - wzrosła
    nasza siła nabywcza. Dlatego relatywnie staniały. Przy okazji
    większy wybór.