-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!168.119.53.7.MISMATCH!weretis.net!
feeder8.news.weretis.net!news.uzoreto.com!feeder.usenetexpress.com!tr1.eu1.usen
etexpress.com!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!50.7.236.74.MISMATCH!
fdcspool4.netnews.com!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer02
.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.c
om!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!
unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Kanał Sueski
References: <60609338$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
<6060991e$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
<6060a3ac$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
<6060bd32$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
<6060c70a$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
<6060d084$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<6060d797$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<60619cac$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<6061cbad$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
<6061d4ef$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<6061ee93$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: : : :
Date: Mon, 29 Mar 2021 18:37:48 +0200
User-Agent: slrn/pre1.0.4-5 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
Lines: 31
NNTP-Posting-Host: 84.201.212.11
X-Trace: 1617035868 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 529 84.201.212.11:13894
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2398
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45566
[ ukryj nagłówki ]Pan J.F. napisał:
> https://en.wikipedia.org/wiki/Ever_Given
> Tonnage:
> 220,940 GT
> 99,155 NT
> 199,629 DWT
>
> Tyle ze GT "nonlinear ...", NT "nonlinear...", DWT
>
> https://en.wikipedia.org/wiki/Deadweight_tonnage
> Widzisz tam cos o masie samego statku ?
Tu nie widzę, ale wcześniej czytałem informację, w której podawano
wyporność (coś koło 240 tysięcy). Co akurat w takiej przygodzie
ważniejsze jest od wszystkich innych tonaży.
> A swoja droga - on ma ledwie 14.5m zanurzenia (klasa bałtycka ?),
> a kanal sueski ponoc ma 20m glebokosci ...
Pływa do Rotterdamu, tam też głęboko nie mają. I też jest kanał.
A tak jeszcze przy okazji. Znajomy wilk morski, co to kapitanuje na
jednostkach tej wielkości, powiada, że pływanie po Bałtyku to nie
taka prosta sprawa. Nie można się załadować na maksa. Tonaże statków
liczone są dla zasolenia typowej wody oceanicznej. A na końcu Zatoki
Botnickiej woda prawie słodka. Statek idzie więc głębiej w wodę,
zanurza się ponad miarę.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 29.03.21 18:39 WM
- 29.03.21 19:16 J.F.
- 29.03.21 19:25 Jarosław Sokołowski
- 29.03.21 19:44 J.F.
- 29.03.21 20:20 Jarosław Sokołowski
- 29.03.21 20:36 Robert Tomasik
- 29.03.21 20:37 Robert Tomasik
- 29.03.21 20:47 Jarosław Sokołowski
- 29.03.21 22:44 Robert Tomasik
- 29.03.21 22:58 Jarosław Sokołowski
- 30.03.21 00:11 Robert Tomasik
- 30.03.21 00:25 Jarosław Sokołowski
- 30.03.21 00:34 Robert Tomasik
- 30.03.21 07:35 Marek
- 30.03.21 09:39 WM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-05 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-05 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-05 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-05 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-05 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-05 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-05 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=