  • 41. Data: 2018-05-06 17:32:47
    Temat: Re: Kamerka samochodowa raz jeszcze
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-06 o 13:57, Kviat pisze:

    > Nadal ten argument mnie nie przekonuje. Kamerka sportowa jest
    > niewiele większa od pudełka zapałek.

    No to wszystko jasne. Z ciekawości zerknąłem na jedną z tych kamer od
    wewnątrz:

    https://youtu.be/nRyIH2yrmgQ?t=1m29s

    Ona ma sporo więcej miejsca niż samochodowa bo... jest
    prostopadłościanem. One wszystkie mają taki właśnie kształt zauważ.
    Samochodowe prawie zawsze są albo designerskie, albo bardzo chude. Czemu
    tak? Jeśli miałbym wymyślać powód to tylko jeden do głowy mi przychodzi:
    bo ludzie tak chcą. Więcej poniżej.

    > Mi to wygląda na jakieś "uparcie się" producentów rejestratorów. Ma
    > być tylko do samochodu i nie damy pojemniejszego akumulatora bo nie i
    > już.

    Wątpię. Obawiam się, że gdyby kamerki stały się większe, niewyfisiowane
    w kształtach, to mogłoby się zdarzyć tak, że klient nie będzie patrzał
    przychylnym okiem na nią. Też na to zwracałem uwagę przy zakupie nie
    myśląc zupełnie o baterii.

    Rozbierałem parę takich kamerek i w żadnej nie widziałem
    niewykorzystanej objętości. Wszystko jest dopasowane co do mm. Nawet
    gdybym chciał wlutować większe ogniwo, to nie byłoby jak. W mojej
    poprzedniej miałem ogniwo 130mAh. Po tym jak się skończyło, kupiłem
    inne: 150mAh. Różnica była na grubości 0.5mm i ... nie weszło. Musiałem
    przeszlifować wzmocnienia w obudowie by móc zamknąć kamerę.

    No i dochodzi jeszcze jeden argument, o którym wspomniałem: te
    samochodowe, w odróżnieniu od sportowych, mają dostęp non-stop do
    ogromnego źródła zewnętrznej energii. Swoją mam włączoną cały dzień gdy
    jeżdżę / parkuję na mieście. Wyłączam ją tylko na noc - w garażu, bo tam
    jej nie potrzebuję. Mały akumulatorek używany jest tylko do łagodnych
    wyłączeń więc całkowicie wystarcza. Hipotetycznie pociągnie nagrywanie
    do 20 minut ale nigdy z tego nie skorzystałem. Tak więc raczej kwestią
    jest sposób podłączenia kamery w aucie a nie wielkość wbudowanego
    akumulatora. Po przemyśleniu sprawy doszedłem do wniosku, że to całkiem
    rozsądne. Jednakże tak czy owak powinny istnieć "kwadratowe" lub "grube"
    rozwiązania dla tych, którzy nie chcą się bawić z elektryką auta. I może
    istnieją. Sprawdzałeś?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 42. Data: 2018-05-06 18:36:28
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-05-06 o 01:46, kk pisze:

    > A jak chcesz oglądnąć obraz z kamerki to Wifi Ci nie pomoże ? Bo mnie
    > pomaga. Po co właściwie Ty to chcesz przegrywać ? :-)

    Bezpośrednio to mogę oglądać na kamerce. Jak chcę lepszą jakosć -
    najlepiej na kompie. A jak chcę wysłać na policję, to jeszcze obrabiam
    po drodze :-)
    T.

  • 43. Data: 2018-05-06 19:11:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-05-06 o 14:24, Kviat pisze:
    > Zjazd do "zajezdni", klika kliknięć w sartfonie czy w nawigacji i mam
    > listę z cenami i czy są wolne pokoje w pobliżu.
    Jaka nawigacja tak potrafi?

    Robert

  • 44. Data: 2018-05-06 22:55:51
    Od: Kviat

    > Jaka nawigacja tak potrafi?

    POI w nawigacji to chyba nie jest jakaś nowość? Moja oprócz hoteli
    pokazuje parkingi, restauracje (mogę sobie nawet wybrać ze względu na
    rodzaj żarcia), stacje benzynowe, banki i bankomaty, miejsca odpoczynku,
    pogodę Mogę wgrać własne POI. Myślałem, że to podstawowy standard... tym
    bardziej, że moja już trochę się postarzała.
    Garmin nuvi2689 LMT. Aktualizacje map mam do końca jej lub mojego
    żywota, ekran wystarczająco duży, działa dobrze...
    W połączeniu z aplikacją na smartfonie jeszcze kilka udogodnień.
    Sprawdzam w nawigacji najbliższe hotele, czas ewentualnego dojazdu, a na
    smartfonie ceny, wolne pokoje (i opinie :)) na jednym z popularniejszych
    portali do rezerwacji.
    Tak jest mi po prostu wygodniej i tak się przyzwyczaiłem, nie muszę co
    chwilę w smartfonie przełączać się do mapy, gdy jakiś hotel mi nie
    podpasuje. Rzadko trafiam za pierwszym razem, że najbliższy jest
    odpowiedni, jestem wybredny :)

    Czy tylko ja tak robię? To jakaś przekombinowana procedura, że o to
    zapytałeś?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 45. Data: 2018-05-06 23:36:10
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-05-06 o 18:36, T. pisze:

    > Bezpośrednio to mogę oglądać na kamerce. Jak chcę lepszą jakosć -
    > najlepiej na kompie. A jak chcę wysłać na policję, to jeszcze obrabiam
    > po drodze :-)
    > T.

    Tak obiektywnie to poza hobby nie ma za bardzo potrzeby przegrywania
    filmików i właśnie korzystanie przez Wifi wydaje się optymalne.
    Szczególnie, że dzięki temu kamerka może w ogóle nie mieć wyświetlacza.

  • 46. Data: 2018-05-07 07:54:33
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-05-06 01:07, Kviat wrote:
    > Nie chcę wyjść na jakiegoś fanatyka kamerek sportowych, bo przeczytałem
    > kilka recenzji i obejrzałem kilka filmików jutubie, wszelkie uwagi
    > czytam i biorę pod rozwagę, ale skoro na jednych i na drugich g. widać w
    > nocy, to nadal kamerkę mogę używać poza samochodem, a rejestratora nie.

    nie wiem jak w slabym swietle i co z automatycznym wlaczaniem nagrywania
    ale byc moze jest to lepszy wybor niz rejestrator samochodowy

    poprostu w rejestratorach mozesz doplacic worek kasy a obraz bedzie
    tylko nieznacznie lepszy (oczywiscie zeby nie bylo glupio to dostaniesz
    jakies inne rzeczy jak prawdopodobnie wieksza niezawodnosc, gps, kamere
    na tyl itp. bo jednak klientowi trzeba dolozyc cos czego kamera za 200
    nie posiada)

  • 47. Data: 2018-05-07 08:01:49
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-05-06 00:49, Kviat wrote:

    > SJCAM SJ5000x Elite -12 Mpix
    > Forever SC-420 - 16 Mpix
    > Yi 4K+ - 12,4 Mpix
    >
    > Wszystkie rozsądne "kręcą się" w tych okolicach. I nie jest to interpolacja.
    > Interpolacja dotyczy najczęściej trybu 4K, czytając i oglądając opinie,
    > dowiedziałem się, że nie zawsze deklarowane 4K jest faktycznie 4K i
    > jednak trzeba pokopać głębiej, czy przypadkiem nie interpolowane.

    przeoczylem ze mowa juz o czyms innym i zdziwilo mnie ze ktos moglby
    chciec upchac tak male pixele do rejestratorow

    oczywiscie, w kamerkach 'sportowych' stosuje sie to co w telefonach,
    tylko tam po ciemku nic nie widac

  • 48. Data: 2018-05-07 08:24:29
    Od: p...@g...com

    jesli sportowa do auta to tylko 4k i z lepszym obiektywem :-) ciekawe tez jak wyglada
    kwestia trwalosci bo sportowe sa raczej dedykowane do pracy na bateriach praca kilka
    godzin nonstop to raczej rzadkosc niz regula

  • 49. Data: 2018-05-07 09:20:56
    Od: Kviat

    W dniu 2018-05-07 o 08:24, p...@g...com pisze:
    > ciekawe tez jak wyglada kwestia trwalosci bo sportowe sa raczej dedykowane do pracy
    na bateriach praca kilka godzin nonstop to raczej rzadkosc niz regula

    Na jakimś forum spotkałem dyskusję ludków używających kamery jako
    rejestratory i piszą, że niektóre modele grzeją się dość mocno podczas
    nagrywania z jednoczesnym podłączeniem do ładowania.
    Ktoś się żalił, że problem dotyczył jakiegoś starszego modelu jego
    GoPro, że po dłuższej chwili aż parzył, więc na wszelki wypadek
    wyłączał. I to było w zamierzchłych czasach (dyskusja, o ile pamiętam,
    chyba z jakichś 3 może 4 lat temu :)), kiedy takie rozwiązanie nie było
    zbyt oczywiste, a producenci tych kamerek dokładali tryby samochodowe
    poprzez update firmware, bo konkurencja już to miała, a w ich modelach
    pierwotnie nie było, a jak było, to jako bonus traktowany pewnie z
    przymrużeniem oka, bo prawdziwy kierowca używa przecież rejestratora, a
    nie kamerki ;) Więc niektóre po updatach średnio to znosiły.
    W nowych modelach, tych porządniejszych, jest to już od początku i
    problemu nie ma. A przynajmniej tak piszą ;)

    Faktycznie zwracają też uwagę na krótszą żywotność akumulatorów, widać
    wyraźny spadek pojemności po ok. roku. Dlatego przy wyborze warto wziąć
    pod uwagę koszty zakupu nowych akumulatorów. W kamerce wymiana
    akumulatora to kilka sekund..., a jak toś używa kamerki tylko jako
    rejestratora, to przecież w rejestratorach mała pojemność akumulatora
    wymieniana jest jako zaleta ;)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 50. Data: 2018-05-07 10:13:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-06 o 22:55, Kviat pisze:

> [...]
    > portali do rezerwacji.
    > (...)
    > Czy tylko ja tak robię? To jakaś przekombinowana procedura, że o to

    Twój poprzedni wpis sugerował, że nawigacja od razu pokazuje Ci wolne
    pokoje oraz ceny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam