    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kamerka samochodowa raz jeszcze
    Date: Sun, 6 May 2018 17:32:47 +0200

    W dniu 2018-05-06 o 13:57, Kviat pisze:

    > Nadal ten argument mnie nie przekonuje. Kamerka sportowa jest
    > niewiele większa od pudełka zapałek.

    No to wszystko jasne. Z ciekawości zerknąłem na jedną z tych kamer od
    wewnątrz:

    https://youtu.be/nRyIH2yrmgQ?t=1m29s

    Ona ma sporo więcej miejsca niż samochodowa bo... jest
    prostopadłościanem. One wszystkie mają taki właśnie kształt zauważ.
    Samochodowe prawie zawsze są albo designerskie, albo bardzo chude. Czemu
    tak? Jeśli miałbym wymyślać powód to tylko jeden do głowy mi przychodzi:
    bo ludzie tak chcą. Więcej poniżej.

    > Mi to wygląda na jakieś "uparcie się" producentów rejestratorów. Ma
    > być tylko do samochodu i nie damy pojemniejszego akumulatora bo nie i
    > już.

    Wątpię. Obawiam się, że gdyby kamerki stały się większe, niewyfisiowane
    w kształtach, to mogłoby się zdarzyć tak, że klient nie będzie patrzał
    przychylnym okiem na nią. Też na to zwracałem uwagę przy zakupie nie
    myśląc zupełnie o baterii.

    Rozbierałem parę takich kamerek i w żadnej nie widziałem
    niewykorzystanej objętości. Wszystko jest dopasowane co do mm. Nawet
    gdybym chciał wlutować większe ogniwo, to nie byłoby jak. W mojej
    poprzedniej miałem ogniwo 130mAh. Po tym jak się skończyło, kupiłem
    inne: 150mAh. Różnica była na grubości 0.5mm i ... nie weszło. Musiałem
    przeszlifować wzmocnienia w obudowie by móc zamknąć kamerę.

    No i dochodzi jeszcze jeden argument, o którym wspomniałem: te
    samochodowe, w odróżnieniu od sportowych, mają dostęp non-stop do
    ogromnego źródła zewnętrznej energii. Swoją mam włączoną cały dzień gdy
    jeżdżę / parkuję na mieście. Wyłączam ją tylko na noc - w garażu, bo tam
    jej nie potrzebuję. Mały akumulatorek używany jest tylko do łagodnych
    wyłączeń więc całkowicie wystarcza. Hipotetycznie pociągnie nagrywanie
    do 20 minut ale nigdy z tego nie skorzystałem. Tak więc raczej kwestią
    jest sposób podłączenia kamery w aucie a nie wielkość wbudowanego
    akumulatora. Po przemyśleniu sprawy doszedłem do wniosku, że to całkiem
    rozsądne. Jednakże tak czy owak powinny istnieć "kwadratowe" lub "grube"
    rozwiązania dla tych, którzy nie chcą się bawić z elektryką auta. I może
    istnieją. Sprawdzałeś?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek