  • 1. Data: 2010-12-27 11:16:39
    Temat: Kamera z wejściem mikrofonowym
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Witam,

    Poszukuję kamery amatorskiej z wejściem mikrofonowym, tak żeby można
    było w czasie nagrywania podłączyć np. różne instrumenty muzyczne, które
    mają wejście Audio-Out. Jeśli chodzi o jakość obrazu, to zdecydowanie
    wystarczy mi amatorska i taka typowa kamerka za powiedzmy 1500 zł z
    Media-Markt mi odpowiada. Tyle, że zależy mi na możliwości podłączenia
    zewnętrznego mikfrofonu właśnie. Czy ktoś z was spotkał się z takim
    czymś w amatorskiej kamerze, która jest aktualnie dostępna na rynku?
    Jeśli tak, jaki to model i gdzie takie coś kupić?

    Pozdr.
    R. P.

  • 2. Data: 2010-12-27 13:27:50
    Temat: Re: Kamera z wejściem mikrofonowym
    Od: mstolars <m...@g...com>

    A może rejestrator Zoom Q3 ???

    Marcin S.

  • 3. Data: 2010-12-27 13:30:21
    Od: mstolars <m...@g...com>

    Autopoprawka, to dziwne ale ten rejestrator nie ma gniazda
    mikrofonowego.

    MS

  • 4. Data: 2010-12-27 17:02:18
    Od: "Ciemny" <m...@a...na.stronie.www.lhs.pl>

    Użytkownik "R. P." <r...@w...to.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:4d187597$0$2461$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > kamerze, która jest aktualnie dostępna na rynku? Jeśli tak, jaki to model

    Kamery Sony serii HDR-SR... tak miały. Tylko nie wiem czy Ci będzie
    odpowiadać przedział cenowy. Może tańsze odpowiedniki na kartę pamięci
    też będą miały takie wejście.

    Pozdr.TC

  • 5. Data: 2010-12-27 17:36:55
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Ciemny wrote:

    > Kamery Sony serii HDR-SR...

    Mam DCR-HC96 (miniDV). Ma wejśćie miktofonowe ale w stopce, ma również
    wejście Audio - Video, ale audio można nagrywać tylko wraz z zewnętrznym
    video albo dogrywać audio do nagranego już materiału.
    Nie wiem do czego to wątkotwórcy, ale odradzam takie rozwiązanie -
    lepiej podłączyć osobny rejestrator dźwięku pod instrument lub mikser a
    później ewentualnie zmiksować z dźwiękiem z kamery. Można w roli
    rejestratora użyć laptopa z dobrą kartą dźwiękową (zewnętrzną?).

    Mirek.

  • 6. Data: 2010-12-27 18:57:25
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Mirek wrote:

> [...]
    > później ewentualnie zmiksować z dźwiękiem z kamery. Można w roli
    > rejestratora użyć laptopa z dobrą kartą dźwiękową (zewnętrzną?).

    A prosto się robi takie 'miksowanie'? Chodziłoby po prostu o wczytanie
    viedo do jakiegoś programu do obróbki video (najlepiej darmowego) i
    doklejnie tam dźwięku z zewnętrznego wave'a. Bo mogę podłączyć normalnie
    dźwięk do laptopa i zarejestrować w postaci wave'a. Z tym problemu nie
    ma. Jaką byście polecili kamerę do 1500 zł w takim razie?

  • 7. Data: 2010-12-27 19:10:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    R. P. napisało:

    > A prosto się robi takie 'miksowanie'?

    Prosto.

    $ mencoder -oac copy -ovc copy -o out.avi -audiofile soundtrack.mp3 in.avi

    > Chodziłoby po prostu o wczytanie viedo do jakiegoś programu do obróbki
    > video (najlepiej darmowego) i doklejnie tam dźwięku z zewnętrznego wave'a.

    Wczytywanie, to głupi pomysł.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2010-12-27 19:17:17
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Prosto.
    >
    > $ mencoder -oac copy -ovc copy -o out.avi -audiofile soundtrack.mp3 in.avi

    A w jaki sposób opóźnić np. wave'a? Powiedzmy o 785 milisekund od
    rozpoczęcia in.avi? :)

  • 9. Data: 2010-12-27 19:21:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    R. P. napisało:

    > A w jaki sposób opóźnić np. wave'a? Powiedzmy o 785 milisekund od
    > rozpoczęcia in.avi? :)

    $ man mencoder

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2010-12-27 19:36:33
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    R. P. wrote:

    > A w jaki sposób opóźnić np. wave'a? Powiedzmy o 785 milisekund od
    > rozpoczęcia in.avi? :)

    Dźwięk z in.avi wgrywasz do programu np. Audacity - tej ścieżki nie
    ruszasz, bo ona jest zsynchronizowana z obrazem. Drugą ścieżkę
    wczytujesz z pliku i zgrywasz (przesuwasz, miksujesz) z pierwszą. Jak
    nie masz dźwięku oryginalnego to pozostaje zgrać z obrazem (np. klaps na
    początku ujęcia).

    Mirek.