  • 41. Data: 2018-01-16 14:34:47
    Temat: Re: Kamera to inwestycja :-)
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 16 Jan 2018 04:55:18 -0800 (PST), w
    <e...@g...c
    om>,
    p...@g...com napisał(-a):

    > PS na fejsie sa inne nagrania

    Tego samego kierowcy?

  • 42. Data: 2018-01-16 14:35:58
    Od: p...@g...com

    --No i? A to wrzucający film odpowiada za komentarze?

    no ba przeciez bez filmu by ich tam nie bylo :-)

    --Odnosiłem się do tego co na youtubie - jak zahamował każdy widzi. Trza było nie
    cwaniaczyć, to by tylu odsłon nie miał;)

    moze w Toruniu dashcamy to rzadkosc :-)

  • 43. Data: 2018-01-16 14:36:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 16 Jan 2018 04:31:16 -0800 (PST), p...@g...com

    > Cena Czyni Cuda stowke jest w stanie wydac prawie kazdy, ze znajomych
    > wiekszosc ma, ostatnio kolege zepchnela do rowu karetka (wynioslo ich w
    > zakrecie na czolowke) wiec stwierdzil ze zainwestuje

    Ja mam kamerę za $120 kupioną ładne parę lat temu. Wtedy to był wypas, bo
    pełne FHD z GPSem. Teraz to już jakby standard i niektóre oferuja większą
    rozdzielczość albo więcej klatek w FHD (taką front/rear techmoan testował
    ostatnio).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 44. Data: 2018-01-16 14:38:35
    Od: p...@g...com

    --Ten z tyłu głównie dostawał winę, bo nie był w stanie udowdnić okoliczności zajścia
    i było to najłatwiejsze rozwiązanie nie tylko dla policji, ale także dla sądów.
    Bzdurą jest natomiast, że zawsze odpowiada ten co wali --> szczególnie jak jest
    ewidentnie widać, że poprzedzający pojazd bez wyraźnego powodu zahamował. Widzimisię
    nie jest powodem.

    edukacja musi potrwac i bedzie co dla niektorych bolesna :-)

    --BTW co Wy z tym chamowaniem? ;P

    nazwa kanalu to Stop cham :-)

  • 45. Data: 2018-01-16 14:41:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.01.2018 o 14:35, p...@g...com pisze:
    > --No i? A to wrzucający film odpowiada za komentarze?
    >
    > no ba przeciez bez filmu by ich tam nie bylo :-)

    Bez taksiarza również, więc winny jego oczernienia jest w sposób
    oczywisty jego pradziadek. Jakby mu jaja w I wojnie urwało, to by filmy
    na yoputubie nie było. Baa. Kto te internety wymyslił?

    Shrek

  • 46. Data: 2018-01-16 14:44:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >szczególnie jak jest ewidentnie widać, że poprzedzający pojazd bez
    >wyraźnego powodu zahamował. Widzimisię nie jest powodem.

    Ale przepis jest jasny - utrzymywac odstep niezbedny w razie hamowania
    pojazdu, a nie w razie uzasadnionego hamowania :-)

    Co IMO ... mogloby sie skonczyc dwoma mandatami (bo nieuzasadnione
    c/hamowanie jest zakazane), co by nauczylo obie strony na przyszlosc.
    Tylko dalej robia sie kolejne problemy prawne:
    - co z odpowiedzialnoscia materialna ?
    - jak wyplaca OC, jesli sad uzna, ze obie strony przyczynily sie do
    wypadku ... np po rowno.

    >BTW co Wy z tym chamowaniem? ;P

    Bo czasem lepiej pasuje :-)

    J.

  • 47. Data: 2018-01-16 14:57:52
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-16 o 13:30, Shrek pisze:

    > Chamowania celowo?
    >
    > Przecież nie jedzie na dupie. Tak na oko trzyma 1,5 sekundy odstępu,
    > czyli nieco poniżej zalecanego i więcej niż "polska norma". No i

    To co nazywasz "polską normą", to jest jeżdżenie z nie zachowaniem
    odpowiedniego odstępu.

    > zachował, bo przecież wyhamował. Jedyną osoba na tym filmie, która
    > popełniła wykroczenie jest taksiarz,
    Jeżeli faktycznie nie doszło do stuknięcia to tak.
    Jeżeli doszło do stuknięcia, to nie.

  • 48. Data: 2018-01-16 15:04:15
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-16 o 13:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > A ty ile trzymasz ? 100m po miescie to tez przesada :-)

    Zależnie od prędkości.
    Zawsze tyle, żeby nie przydzwonić w poprzedzającego, gdyby nagle depnął
    po heblach z niezeznanego mi powodu.

    > Ale widziesz - jak nieslusznie naciagnac, to tu jest kamera :-)

    Kamera i niesłuszne naciągnięcia, to są takie przypadki, jak na
    filmikach, gdzie taksiarz wrzuca wsteczny, rusza i wali tyłem w samochód
    za nim. Wtedy jest próba naciągnięcia i kamera, która to wychwyciła. Tu
    nie ma nic takiego. Widać za to, że kierujący pojazdem z kamerą cudem
    wyhamował na ostatnich milimetrach. Albo jednak nie całkiem i lekko stuknął?

  • 49. Data: 2018-01-16 15:06:59
    Od: p...@g...com

    --Ale przepis jest jasny - utrzymywac odstep niezbedny w razie hamowania
    pojazdu, a nie w razie uzasadnionego hamowania :-)

    oczywiscie i dla rownowagi:

    Rozdział 3
    Ruch pojazdów
    Oddział 3

    Prędkość i hamowanie

    Art. 19. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą
    panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w
    szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu,
    warunków atmosferycznych i natężenia ruchu.

    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:

    1) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;

    2) hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego
    utrudnienia;

    --Co IMO ... mogloby sie skonczyc dwoma mandatami (bo nieuzasadnione c/hamowanie jest
    zakazane), co by nauczylo obie strony na przyszlosc.

    nagrywajacy nie przyjmuje mandatu sprawa laduje w sadzie gdzie odbywa sie pokaz video
    i koniec bajki :-)

  • 50. Data: 2018-01-16 15:24:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-16 o 13:41, J.F. pisze:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Wbrew tym wszystkim filmom na YT to jade sobie przez kraj i jakos nic
    > takiego mi sie nie przytrafia.
    > Ot, ostatni powrot z trasy - tylko jeden niecierpliwy ryzykownie
    > wyprzedza, i oczywiscie z Warszawy :-)
    > I oczywiscie widziany od tylu.
    >
    > I niespecjalnie chce mi sie kolejny kabel zakladac.
    > Ale istotnie - raz na 100 lat sie moze przydac i bedzie sobie czlowiek
    > w brode plul, ze stowki pozałowal i kabelki mu sie nie podobaly :-)
    >
    > Nagrywac potrafi tez yanosik, ale tu potrzebna inwestycja wieksza - w
    > znalezienie dobrego kabla zasilajacego USB :-)

> [...]

    Takich sytuacji, ze ktoś ostro hamuje przede mną czy nawet się wciśnie i
    hamuje mam masę. Nierzadko po kilka w ciągu dnia. Ale ja jestem z tych,
    którzy nie siedzą na zderzaku i póki co nie mam aż tak podbramkowych
    sytuacji, bo staram się przewidywać sytuacje na drodze.

    Wczoraj natomiast byłem świadkiem jeszcze ciekawszego przypadku. Nie
    wiem czy gość jadący przede mną był pod wpływem czy też dopiero powrócił
    z WB. Coś mu się popierdzieliło i zaczął jechać przeciwnym pasem pod
    prąd, poza podwójna linią ciągłą. Tak przejechał spory kawałek drogi pod
    prąd. Zwolniłem i zacząłem mrugać światłami i trąbić, aby się opamiętał.
    Dopiero jak zobaczył jadące z przeciwka na czołówkę inne auto to
    powrócił na lewy pas. Na najbliższym skrzyżowaniu zajął lewy skrajny pas
    służący tylko i wyłącznie do skrętu w lewo. Coś mnie tchnęło, aby go nie
    wyprzedzać na tym skrzyżowaniu, bo gość skrzyżowanie przejechał na
    wprost wciskając się przede mnie na mój pas ruchu. Z tym, że byłem na to
    przygotowany i już byłem bardzo ostrożny.

    Tyle, że ja nie robię z takich spraw tragedii i nie bawię się w
    milicjanta, który sam wymierza sprawiedliwość.

    Uważam, że umieszczanie takich nagrań na YT to kompletny idiotyzm, który
    kiedyś doprowadzi do całkowitego zakazu używania rejestratorów, podobnie
    jak w niektórych krajach Europy.