  • 51. Data: 2010-09-01 13:23:28
    Temat: Re: Kalkulator kilometra;-)
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-31 18:07, ptoki pisze:

    > Nie kazdy*.
    > Inwestycja to zakup ktory ma sie zwrocic. Czasem trudno to uzasadnic
    > (bo jak wycenic czas) ale generalnie zazwyczaj prawie kazdy zakup
    > mozna tak uzasadnic ze wyjdzie ze sie zwrocil. :)

    No raz piszesz że "nie każdy" a zaraz potem, że "generalnie zazwyczaj prawie każdy",
    Wypadałoby więc wskazać przykład takiego który się nie da *), albo zgodzić ze mną :)

    *) a ja zaraz pokażę że jednak się da :)

  • 52. Data: 2010-09-01 13:35:40
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-01 08:30, Andrzej Lawa pisze:

    > W dużym mieście? Weź mnie nie denerwuj... Przyzwyczajony do zbiorkomu i
    > motocykli pojechałem samochodem na spotkanie w warszawskich
    > Łazienkach... To był KOSZMAR.

    No ja wiem, że Trójmiasto to tylko wiocha, ale jednak mnie auto regularnie oszczędza
    czas, i to nawet pomimo tego, że mam w okolicy dość sprawnę kolejkę miejską.
    Zatem w zależności od warunków oszczędza bądź nie; a jakakolwiek generalizacja
    jest bezsensowna.

    > miejsca do parkowania, potem się naszukałem działającego bankomatu, bo
    > te gówniane parkomaty nie przyjmują kart, potem się naszukałem otwartego
    > sklepu, który by mi łaskawie rozmienił banknot na monety,

    Bo widzisz, poruszanie się każdym środkiem lokomocji, czy to rowerem, czy
    samochodem - trzeba najpierw potrenować :)

  • 53. Data: 2010-09-01 13:36:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.09.2010 13:19, Jakub Witkowski pisze:

    > Ale w filtr kabinowy z węglem aktywnym łatwiej? Poza tym, nawet

    Tia, samochody przystosowane do działania w strefie NBC ;)

    > najzwyklejsze auto z klimą w upale komfortem bije na głowę
    > tramwajowy smród ciał i temperaturę.

    Klima rodzi swoje problemy - coś za coś.

    > A nawet i bez klimy...

    Niewielka różnica. I to czasem na niekorzyść samochodu ;) (pasy itepe)

  • 54. Data: 2010-09-01 13:38:39
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-31 23:21, Krzysztof 45 pisze:
    > Podrzucę Ci, jak Ty podrzucisz mi linka który wyliczy koszt niezależności i
    oszczędności czasu.

    Podałeś konkretną sumę za kilometr z dokładnością do grosza, ale nie chcesz
    się pochwalić jak do niej doszedłeś? Gdyż ponieważ?

  • 55. Data: 2010-09-01 13:42:19
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-01 13:36, Andrzej Lawa pisze:

    > Tia, samochody przystosowane do działania w strefie NBC ;)

    > Klima rodzi swoje problemy - coś za coś.

    I na przykład częste mycie też. Zabija florę skóry, zwiększa ryzyko infekcji.
    Zawsze to powtarzam

  • 56. Data: 2010-09-01 13:45:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.09.2010 13:35, Jakub Witkowski pisze:

    > No ja wiem, że Trójmiasto to tylko wiocha, ale jednak mnie auto
    > regularnie oszczędza czas, i to nawet pomimo tego, że mam w okolicy
    > dość sprawnę kolejkę miejską.

    Mam pewne wątpliwości. Albo Trójmiasto jest dużo luźniejsze lub ma dużo
    gorszy zbiorkom ;)

    > Zatem w zależności od warunków oszczędza bądź nie; a jakakolwiek
    > generalizacja jest bezsensowna.

    Poniekąd. Aczkolwiek - na przykładzie Warszawy i dojazdów
    peryferia-centrum (Jelonki-Politechnika) - w życiu nie jeździłbym
    samochodem.

    > Bo widzisz, poruszanie się każdym środkiem lokomocji, czy to rowerem, czy
    > samochodem - trzeba najpierw potrenować :)

    Tia, specjalne rytuały i dodatkowe zawracanie głowy żeby było "wygodniej
    i szybciej" - LOL.

  • 57. Data: 2010-09-01 13:49:03
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-01 13:45, Andrzej Lawa pisze:

    > Tia, specjalne rytuały i dodatkowe zawracanie głowy żeby było "wygodniej
    > i szybciej" - LOL.

    Ano! Te wszystkie przebierania ze strojów kolarskich, prysznice itd - brrrr

  • 58. Data: 2010-09-01 14:16:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.09.2010 13:49, Jakub Witkowski pisze:

    > Ano! Te wszystkie przebierania ze strojów kolarskich, prysznice itd - brrrr

    Przebierasz się w strój kolarski do jazdy autobusem????????????

    A prysznic tak czy inaczej warto brać - jakby więcej ludzi to robiło, to
    by nie było narzekania na "smród w autobusach" ;->

  • 59. Data: 2010-09-01 14:17:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.09.2010 13:42, Jakub Witkowski pisze:

    > I na przykład częste mycie też. Zabija florę skóry, zwiększa ryzyko
    > infekcji. Zawsze to powtarzam

    Tobie najwyraźniej już zaszkodziło ;->

  • 60. Data: 2010-09-01 16:29:14
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 03:35:29 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):
    > Ale pod warunkiem ze garaz masz blisko i zaparkowac mozna tam gdzie
    > sie jedzie.
    > Bo widzialem sytuacje ze dwu ludzi spotkalo sie pod klatka a potem pod
    > firma. Jeden jechal autem a drugi autobusami :) Tyle ze ten
    > samochodziarz mial daleko garaz a potem z parkingu darmowego kawalek
    > musial podejsc pod firme...

    No, a teraz do konkursu dodaj: podrzucenie dziecka do przedszkola, a po
    pracy załatwienie zakupów w markecie i odebranie dziecka z przedszkola.
    Koledze ostatnio padło auto. Mieszka niecały 1km od przystanku, przedszkole
    dziecka z 500m od przystanku, praca 100m od przystanku. Normalnie
    podrzucenie dziecka do przedszkola i dojazd do firmy mu zajmuje jakieś 20
    minut - z pomoca MPK, dzięki przesiadkom i oczekiwaniom na tramwaje oraz
    drodze z/do przystanków wyrobił się w jakieś 1.5 godziny.

    Fajnie jest mówić że tramwaj dojeżdża z punktu A do B niewiele później niż
    auto i odpada jeszcze czas na poszukiwanie parkingu. Gorzej z załatwieniem
    czegokolwiek innego niż ów przejazd A->B :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944