  • 11. Data: 2003-07-18 08:56:19
    Temat: Re: Kablowka a internetdsl
    Od: Wojciech Strzelecki <f...@m...put.poznan.pl>

    On Fri, 18 Jul 2003, Damian Parus wrote:
    > No tak, tylko ze ja u siebie mam raptem jeszcze 2 uzytkownikow, ktorzy
    > zrzucaja sie na abonament i obaj korzystaja z kazy . Jesli siada razem, co
    > sie dosc czesto zdarza, to po prostu maja po 64kb i ida do mnie z pytaniami
    > co sie dzieje? Skoro placa za 256kb, to gdzie pozostale 128? I co ja im mam
    > mowic? Ze uniemozliwiaja prace innychg uzytkownikow? To oni sa "inni
    > uzytkownicy" :( Poza tym, powinno byc tak, ze ja dostaje pelne pasmo, a
    > przycinam sobie sam ile potrzebuje. Sam moge przyciac kaze do 200kb i miec
    > 56kb zapasu, albo balansowac obciazenie.

    1. A od kiedy jest pakiet Silver ? Dlaczego nie zresetowales modemu
    aby ten mogl pobrac nowe ustawienia ?
    Nic dziwnego, ze nie osiagales 265kbps, skoro modem mial caly czas
    konfiguracje z 128kbps (teraz po moim resecie ma juz 256)

    2. Czy East&West wyrazil zgode na udostepnianie lacza osobom trzecim ?

    --
    Wojciech Strzelecki

  • 12. Data: 2003-07-18 10:45:40
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Thu, 17 Jul 2003 16:53:08 +0000 (UTC) I had a dream that Sebastian Bialy
    <h...@p...onet.pl> wrote:
    >Adminuje DSL i poza paroma prostymi problemam (do obejścia) chodzi
    >bardzo ładnie i w zasadzie pełny transfer non-stop. Polecam.

    A nie rosną koszmarnie pingi przy przekraczaniu 300kbps?

  • 13. Data: 2003-07-18 10:46:26
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Andrzej Bursztynski wrote:

    > Wydaje mi się, że to tego akurat nie można w żaden sposób rozwikłać bez
    > dokładnej lektury umowy o świadczenie usług i regulaminów. Kazaa niewątpliwie
    > jest użytkowana w Internecie czy się nam podoba czy nie i jeśli umowa/regulamin
    > wyraźnie nie precyzuje specjalnego traktowania to taki argument "wiele sieci
    > wycina w 100%" może mieć zastosowanie na uczelniach, w zakładach pracy (tutaj
    > wręcz musi mieć zastosowanie -) ale nie u szanującego się ISP. Albo świadczona
    > jest usługa "czystego żywego Internetu" albo precyzjnie określone co wolno
    > czego nie i jak.

    Oczywiście, że nie jest to argument, a jedynie ostrzeżenie, że wycinanie
    kazaa jest praktykowane w wielu różnych sieciach, w tym i u szanujących
    się ISP jesli tylko umowa zostanie odpowiednio "wykombinowana". Nie wiem
    jak jest w tym regulaminie, więc trudno dyskutować w tym przypadku. Ale
    jeśli przy konstrukcji umowy była osoba z doświadczeniem w administracji
    takich sieci to zapewne postarali się o odpowiednie ujęcie problemu.
    Trudno czegoś takiego nie przewidzieć, w końcu to osiedle ...

    > Jeśli użytkownik chce prawie 100% tego swojego virtualnego pasma wykrzystać na
    > to czy tamto a ISP nie potrafił precyzyjnie spisać umowy to od strony formalnej
    > ma duży problem. I nie pomoże tłumaczenie, że przyjmuje się współczynnik
    > jednoczesności itd. (który akurat tu jest 1). Znam kilka standardowych umów
    > dużych providerów świadczących usługi "dla ludności" i tutaj beztroska jest
    > ogromna. Właściwie powinni się cieszyć, że klienci nie łączą się i wspólnie
    > nie skarżą za niedotrzymanie umów jeśli traktują ich jak Ty. -)

    Całkiem słusznie. Trudno mi sobie wyobrazić ISP kupującego łącze N x
    pasmo użytkownika zakładając 100% wysycenia pasma. To jest
    nieekonomiczne jak najbardziej. Dlatego w umowach są przedziwne wpisy
    w/g których nimy masz, ale niekoniecznie. Przykłady już widziałem, na
    przykład: "gwarancja pasma _do_ serwera" ISP albo "gwarantowany
    _maksymalny_ transfer xxx". Trzeba patrzeć co się podpisuje. Natomiast
    nie spotkałem (ale mało widziałem) zapisów dotyczących programów P2P.
    Tak na marginesie pytając się znajomego admina w takiej sieci dlaczego
    nie ma takiego zapisu odpowiedział "bo nasze CISCO tego nie potrafi" :/

    Ale na miejscu tego ISP pewnie bym tą kazee i tak przycinał w jakimś
    stopniu bo bym musiał zamknąć interes bardzo szybko. W końcu zawsze
    można się wykręcać, że transfer do użytkownika zależy od transferu od
    innych użytkowników którzy akuram mają wolne pasmo :) No ale to już
    kręcenie na całego :)

    > Podkreślam - zgadzam się całkowiecie z technicznego punktu widzenia,
    > jednakże prawnie to IHO zupełnie nie masz racji.

    Czy prawnie, to się okaże po przeczytaniu umowy :)

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl

  • 14. Data: 2003-07-18 11:43:57
    Od: "Yab" <l...@p...onet.pl>

    Z dziennika pijanego naczelnika:
    Skazaniec MarK naskrobał na ścianie:

    > Stanowczo proponuję Internet DSL. Masz stałe IP oraz chodzi
    > stabilniej niz. NEO. Ponadto popytaj o promocje Internet DSL.
    > Aktualnie są dwie nowe:
    > 1. Możesz na 1 miesiąc wziąć DSL-a za darmo i testować. Ale to chyba
    > tylko dla klientów biznesowych.

    Gdzie zaczerpnoles takiej informacji:
    Dzwoniac na infolinie 0 800 100 000 dostalem rozne informacje. Raz odebral
    facet i potwierdzil (a pytalem go z 3 razy), ze jest taka mozliwosc (ale nie
    chcial udzielic mi wiecej informacji), 2 raz zadzwonil znajony i odebrala
    kobieta, poszla gdzies sie dowiadywac i ponoc nie ma takiej akcji werbujacej
    nowych dsl'owcow.
    Na stronie rowniez nie moge znalesc potwierdzalacej informacji, a po
    wywiadzie telefonicznym sam nie wiem.....

    Prosze o jakis konkretny link, numer telefonu, etc....

    > 2. Obniżona cena instalacji (ok. 500 zł) - podpisujesz cyrograf na
    > jakiś określony czas. Nie pamiętam czy na 12, czy na 24 m-ce.

    Na stronie interdsla jest napisane, ze spisuje sie cyrograf na czas
    okreslony min. 24 miesiace.

    > Pytaj sprzedawców TP o szczegóły.

    Ja pytalem i udzielili mi 2 rozmijajacych sie informacji..... teraz jestem
    skolowany bo puki co brak pieniedzy na instlacje (za miesiac bedzie na
    100%).

    --
    Yaboll
    Kiedy ci na świecie źle, gdy zakochasz się w dziewczynie,

  • 15. Data: 2003-07-18 11:44:02
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Grzegorz Janoszka wrote:

    > A nie rosną koszmarnie pingi przy przekraczaniu 300kbps?

    Nic nie rośnie, pingi w okolicy 30ms przy pełnym wysyceniu łacza, ale to
    z powodu HTB na routerze a nie z powodu samego łącza.

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl

  • 16. Data: 2003-07-18 23:03:56
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Fri, 18 Jul 2003 11:44:02 +0000 (UTC) I had a dream that Sebastian Bialy
    <h...@p...onet.pl> wrote:
    >Nic nie rośnie, pingi w okolicy 30ms przy pełnym wysyceniu łacza, ale to
    >z powodu HTB na routerze a nie z powodu samego łącza.

    Kurde, ja przy pustym łączu mam 60ms pingi, a przy 300kbps/30kbps mam pingi
    już ponad 500 :((
    Może jak zmienię na 1Mbps, to będzie OK...

  • 17. Data: 2003-07-19 09:14:52
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Grzegorz Janoszka wrote:

    > Kurde, ja przy pustym łączu mam 60ms pingi, a przy 300kbps/30kbps mam pingi
    > już ponad 500 :((
    > Może jak zmienię na 1Mbps, to będzie OK...

    Raczej nie, problem jest nie w szybkości, ale w priorytetach. Na DSL512
    miałem dokładnie tak samo, tzn niskie pingi. Ale to zawdzięczam nie tpsa
    ale własnemu routerowi który pewne pakiety wpuszcza poza kolejnością w
    łacze. Bez tego mechanizmu DSL nie jest dobrym łaczem niestety, ma słaby
    czas reakcji przy maksymalnym zapchaniu. W zasadzie DSL można wziąść bez
    zastanowienia jesli człowiek ma w perspektywie dużo czasu i chęci nauki
    nowych rzeczy ;)

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl

  • 18. Data: 2003-07-19 13:28:58
    Od: Adam Wysocki <g...@a...org>

    18.07.03 h...@p...onet.pl napisał:

    > Trudno mi sobie wyobrazić ISP kupującego łącze N x pasmo użytkownika
    > zakładając 100% wysycenia pasma. To jest nieekonomiczne jak najbardziej.

    Korzystam z Astercity (swoją drogą IMO najlepszy w Warszawie provider
    dostępu dla klientów indywidualnych) i jakoś nigdy nie miałem 'słabych'
    transferów, a bardzo często osiągam maksimum. Fakt że rzadko coś ściągam
    (mi wystarczy stabilny dostęp do telnetu, ssh i shoutcastów, jestem bardzo
    wyczulony na lagi, i do tej pory tylko raz, nad ranem, zdarzyła się ok.
    1-2 minutowa awaria), ale jak już ściągam, to idzie bardzo szybko, poza
    tym sporo znajomych ściąga i bardzo sobie chwalą. Nie wierzę, żeby nikt
    na tym łączu nie korzystał np. z Kazy. Obiektywne fakty? Mam najniższy
    abonament, za http://www.astercity.net/ite.html:

    Nazwa usługi Cena netto VAT Cena brutto
    1. Pakiet TwójDom 111,21 7,78 118,99

    W ramach pakietu Klient ma zapewniony:
    * Transfer z zasobów Operatora nawet
    do 512 kb/s 1b
    * Transfer z Internetu do 128 kb/s 2
    * Transfer wysyłania danych w sieci
    Operatora do 64 kb/s
    * 30 MB na 3 konta i 1. niekomercyjną
    stronę WWW
    * 6 adresów e-mail (po 2 na konto)
    * adres IP z klasy publicznej lub
    prywatnej3
    * możliwość podłączenia do 2.
    dodatkowych komputerów

    I szybki test - niech będą zasoby operatora, np. lista grup serwera
    news.astercity.net :) Bo tylko to mi przyszło na szybko do głowy.

    [gophi@avenger gophi]$ echo list | nc news.astercity.net nntp > /dev/null

    Downstream mierzony iptrafem na poziomie 540kbit/s, ale pewnie spora
    kompresja. Z mojego serwera w sieci atcom.pl 522kbit/s (przez chwilę
    w środku przesyłania skoczyło do 615kbit/s), ale to jest chyba brane
    pod uwagę jako zasoby operatora (wydzielona sieć). Dane nie ulegające
    kompresji (strumień mpeg). I naprawdę nie wierzę, żeby nikt teraz
    w obrębie mojej bramki (mia) niczego nie ściągał żadnymi KaZaAmi. Jedyne,
    co trochę drażni, to przepełniające się cache bramki i ciągle latające
    arpy, w wyniku czego ciągle mruga na modemie dioda z napisem data, nawet
    jak nic nie ściągam, ale trudno, za to co mam w Aster przeboleję.

    > Ale na miejscu tego ISP pewnie bym tą kazee i tak przycinał w jakimś
    > stopniu bo bym musiał zamknąć interes bardzo szybko.

    AsterCity niczego nie przycina, chyba że klient wybierze sobie prywatny
    IP - wtedy działają firewalle, ale na korzyść klienta. To (możliwość
    wyboru publicznego, stałego, nijak nie filtrowanego IP) było dla mnie
    warunkiem koniecznym przy wyborze providera.

    PS. Nie jestem nijak związany z AsterCity, poza tym, że mam u nich
    łącze.

    --
    Pozdrowienia * Adam Wysocki * g...@s...tpi.pl g...@g...pl
    GG 1234 * RLU 265791 * GSM +48505439030 * CB 10 * g...@l...net.pl

  • 19. Data: 2003-07-19 13:32:09
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Sat, 19 Jul 2003 09:14:52 +0000 (UTC) I had a dream that Sebastian Bialy
    <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >czas reakcji przy maksymalnym zapchaniu. W zasadzie DSL można wziąść bez
    >zastanowienia jesli człowiek ma w perspektywie dużo czasu i chęci nauki

    Nie łapiesz. Pingi NIE U MNIE są takie, tylko na ruterze kra-ru2.
    Ja sobie wszystko ładnie poustawiałem.

  • 20. Data: 2003-07-19 13:32:20
    Od: "PriSM" <p...@f...onet.pl>

    Grzegorz Janoszka pewnego pieknego dzionka oparl sie o klawiature i
    splodzil co nastepuje:

    > Kurde, ja przy pustym łączu mam 60ms pingi, a przy 300kbps/30kbps mam
    > pingi już ponad 500 :((
    > Może jak zmienię na 1Mbps, to będzie OK...

    Grzegorzu widzę, że mimo, że mam Cię w "podziękowaniach" to nie używasz
    skryptu rc.htb :) powiem tylko, że ping 15-17 do onetu (mieszkam 80km od
    Krakowa) a w obecnej wersji skrypt to już całkiem niezły patent :)

    --
    regards,
    PriSM