  • 1. Data: 2003-07-15 10:19:21
    Temat: ceny domen w .pl
    Od: "Marek Tyminski" <m...@N...gazeta.pl>

    Widzieliscie moze strone: http://www.dnr.pl/cennik.html ?
    Jakim cudem ktos sprzedaje takie tanie domeny ? Na stronie NASKA
    jest jedynie informacja o tym ze ta sama firma uczestniczy w jakiejs
    promocji... http://www.dns.pl/porozumienie/uslugobiorcy.html .
    pzdr
    Marek

  • 2. Data: 2003-07-15 12:07:35
    Temat: Re: ceny domen w .pl
    Od: Marcin Sochacki <w...@s...bg.univ.gda.pl>

    Marek Tyminski wrote:

> [...]
    > Jakim cudem ktos sprzedaje takie tanie domeny ? Na stronie NASKA
    > jest jedynie informacja o tym ze ta sama firma uczestniczy w jakiejs

    Ciekawe czemu akurat promocja objęła tylko tę firmę. Równi i równiejsi?

    Oczywiście sama strona wygląda niesamowicie profesjonalnie -- kopia
    stron NASK-u z pozmienianymi w odpowiednich miejscach wstawkami. Niezły
    też jest certyfikat SSL https://www.dnr.pl/

    Szkoda, że rejestratora nie stać na wykupienie certyfikatu u jednego z
    dostawców "zaufanych" certyfikatów, ale faktycznie można się bez tego
    obejść. Natomiast przesadnie ubogo wygląda podpis wystawcy certyfikatu:
    NASK CA i tyle. Brak kontaktu, e-maila, czegokolwiek. Super.

    Klikam w "whois" -- Connection refused to contact www.internetowe.com.

    Zaglądam na główną stronę firmy: http://www.interek.pl/
    "Strona jeszcze nie jest gotowa... zapraszamy w przyszłości."

    Czyżby Internask 2, tylko tym razem z oficjalnym poparciem NASK-u?

    Wanted

  • 3. Data: 2003-07-15 12:07:46
    Od: "januszek" <kezsunaj@[ktory_nie_lubi_spamu_wiec_prosze_to_wyciac].irc.pl>

    Marek Tyminski wrote:

    > Widzieliscie moze strone: http://www.dnr.pl/cennik.html ?
    > Jakim cudem ktos sprzedaje takie tanie domeny ?

    Hmm. Jak dla mnie nie jest to zadna rewolucja cenowa tylko zwyczajna
    promocja w stylu "pierwszy rok damy taniej a potem klienta wydoimy". 120
    zl to i tak ze 3 razy drozej niz ceny za com/org/net.
    Byc moze wlasnie taka promocja jest reakcja na to, ze bardzo duzo osob a
    takze firm rejestruje domeny po za granicami Polski.

    januszek

  • 4. Data: 2003-07-15 17:07:59
    Od: "rg" <r...@l...pl>

    "Marek Tyminski" <m...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > Jakim cudem ktos sprzedaje takie tanie domeny ? Na stronie NASKA
    > jest jedynie informacja o tym ze ta sama firma uczestniczy w jakiejs

    O! to jest ciekawe.
    http://www.nask.pl/02_01a_nowosci.php?id=49&info=oth
    ers

    "Promocja zachęca firmy pośredniczące do znacznego obniżenia opłat
    za rejestrację nazw internetowych, a tym samym stwarza im warunki
    do wykazania się elastycznością i umiejętnością pozyskiwania nowych
    użytkowników domen - powiedział kierownik Działu Domen NASK,
    Andrzej Bartosiewicz."

    -
    poz.
    r.g.

  • 5. Data: 2003-07-15 17:08:19
    Od: hmm <a...@h...aina>

    > Klikam w "whois" -- Connection refused to contact www.internetowe.com.

    % WHOIS Server NASK
    % This server provides information only for PL domains

    Object Domain:
    domain: dnr.pl
    type: CORPORATE
    registranti's handle: dnr_001
    nservers: ns1.interek.pl.[80.51.19.40]
    ns2.interek.pl.[195.150.170.40]
    created: 2003.01.25
    last modified: 2003.04.22
    registrar's handle: dnr_system
    Holder's Contact object:
    company: P.A.H. PATVOLLI
    street: ul. Marynarki Polskiej 45
    city: 76-270 Ustka
    location: PL
    handle: dnr_001
    phone: +48.598152525
    fax: +48.598152501
    last modified: 2003.06.18
    registrar's handle: dnr_system

    Whois database last updated: 2003.07.15

  • 6. Data: 2003-07-15 17:08:50
    Od: Ciacho <c...@S...ciacho.pl>

    Marcin Sochacki [w...@s...bg.univ.gda.pl]
    na: pl.internet.polip napisał/ła:

    : Marek Tyminski wrote:
    :
[...]

    Nie tylko te firme. Wiekszosc (jezeli nie wszystkie) firm ktora
    podpisala umowe z NASKiem na rejestracje domen ma pierwszy rok tansze
    domeny, potem ceny sa zalezne od ilosci "sprzedanych" domen, ale roznice
    sa w zlotowkach za sztuke.

    : obejść. Natomiast przesadnie ubogo wygląda podpis wystawcy certyfikatu:
    : NASK CA i tyle. Brak kontaktu, e-maila, czegokolwiek. Super.

    Tak NASK podpisuje.. Ba, strona na ktorej sa dostepne wszystkie podpisy
    certyfikatow kazdej z firm ktora podpisala umowe z NASKiem na
    "rejestrowanie" domen .pl jest prawie ogolnodostepna (dostep na
    podstawie IP), a wszystkie .csr + podpisane .crt mozna sobie samemu
    posciagac... Na szczescie nie ma .key, ale za to mozna dokladnie sie
    dowiedziec kto bedzie "rejestrowal" .pl ;>

    Pozdrawiam,
    Tomasz T. Ciaszczyk

    --
    : ciacho<at>ciacho.pl ciacho<at>jabber.org http://ciacho.pl :.
    : "Jak bardzo mocno dano mi, odczuć że nic nie znaczę." :.

  • 7. Data: 2003-07-16 15:05:34
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    januszek wrote:
    > promocja w stylu "pierwszy rok damy taniej a potem klienta wydoimy". 120
    > zl to i tak ze 3 razy drozej niz ceny za com/org/net.

    Dokładnie. Domenę .net , .com albo .org można mieć już
    za niecałe 9 USD (~36,00 złotych, jeśli ktoś nie wie).
    Porównanie z http://www.dns.pl/ceny.html (+22%) hm, hm.

    Pozdrawiam,
    --
    Łukasz Kozicki

  • 8. Data: 2003-07-18 06:52:40
    Od: "MarK" <m...@n...poznan.tpsa.pl>

    Użytkownik "Marek Tyminski" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bf0i22$1pu$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Jakim cudem ktos sprzedaje takie tanie domeny ? Na stronie NASKA
    > jest jedynie informacja o tym ze ta sama firma uczestniczy w jakiejs
    A zobacz home.pl. Tam cena pl - 100 zł
    MarK