    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kable rozruchowe
    Date: Sun, 26 Jan 2014 16:19:57 +0100
    Sender: r...@n...agh.edu.pl

    Hello J.F.,

    Sunday, January 26, 2014, 4:05:41 PM, you wrote:

    > Tak.

    Ale co Ty robisz z tym akumulatorem, że do takiego stanu go
    doprowadzasz?

    > Zazwyczaj on taki suchy nie jest, ale nie doktoryzuje sie w temacie,
    > podlaczam kable i odpalam.

    To ile Ty tych akumulatorów zajechałeś? Bo mi do stanu niemożnosci
    odpalenie po podpięciu ładowarki na kilka minut jeszcze się nie udało.
    Jak mam akumulator zużyty, to go po prostu wymieniam. Przez 15 lat w
    Lanosie wymieniłem dwa akumulatory, w obu przypadkach dojechałem do
    miejsca wymiany bez korzystania z kabli. Gdybym nie dał się namówić na
    gównianę Centrę+ to zapewne do dzisiaj miałbym tylko jedną wymianę
    akumulatora.

    > Do wymienienia akumulatora potrzebny jest samochod na chodzie.
    > No, niby sa tramwaje, autobusy, taksowki, dowoz, ale ja preferuje
    > samochod :-)

    > No coz, ja raz dluzej probowalem, ale dawca byl maluch, wiadomo jak
    > tam z ladowaniem.

    Bądźmy poważni - maluch własnego akumulatora naładować nie potrafi a
    Ty jeszcze chcesz może diesla odpalać?

    > A ja podpinam, ide odpalic i odpinam :-)

    A ja czekam dwie minuty max i nic sie nie grzeje nie pali i biorca
    odpala na dotyk - bez bezsensownego chechłania.

    > Ale musisz sie meczyc z trzymaniem 4 koncow na raz, bo pewnie nie masz
    > tam krokodyli. A potem musisz czekac na mrozie az sie naladuje.

    A co? Drzwi dawcy zamarzły? Ja mam samochód rozgrzany i czekam w
    ciepełku.

    > A tu ci oferuja kable spawalnicze, ktore nawet na mrozie nie moga byc
    > zbyt sztywne :-)

    Za równowartość dwóch baków paliwa? Za skąpy na to jestem. Poza tym -
    to mi nie jest do niczego potrzebne - jak pod domem nie odpalę, to
    mogę ładowarkę podłączyć. A jak już odpalę, to po paru kilometrach
    mam już akumulator wystarczająco podładowany.

    --
    Best regards,
    RoMan