-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kable rozruchowe
Date: Sun, 26 Jan 2014 16:19:57 +0100
Organization: private
Lines: 77
Sender: r...@n...agh.edu.pl
Message-ID: <1...@p...pl.invalid>
References: <lc0shd$e8j$1@dont-email.me> <X...@l...net>
<lc1f33$rv$1@dont-email.me> <X...@l...net>
<lc1frc$9t2$1@dont-email.me> <X...@l...net>
<52e4b80c$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
<14abthh5rtpmb.9le57f28rmw0$.dlg@40tude.net>
<3...@p...pl.invalid>
<12v3fqtq3edjd$.1eu0eib76smb3$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: ip-37-109-147-140.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.agh.edu.pl 1390749598 28564 37.109.147.140 (26 Jan 2014 15:19:58 GMT)
X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Jan 2014 15:19:58 +0000 (UTC)
X-Priority: 3 (Normal)
In-Reply-To: <12v3fqtq3edjd$.1eu0eib76smb3$.dlg@40tude.net>
X-Comment-To: J.F.
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2521165
[ ukryj nagłówki ]Hello J.F.,
Sunday, January 26, 2014, 4:05:41 PM, you wrote:
>> Dyskutowaliśmy na ten temat chyba już dziesiątki razy - powtarza się
>> co roku.
>> Czy Ty naprawdę podpinasz kable do całkowicie suchego akumulatora,
>> który nie jest w stanie przyjąć i oddać nawet dżula?
> Tak.
Ale co Ty robisz z tym akumulatorem, że do takiego stanu go
doprowadzasz?
> Zazwyczaj on taki suchy nie jest, ale nie doktoryzuje sie w temacie,
> podlaczam kable i odpalam.
To ile Ty tych akumulatorów zajechałeś? Bo mi do stanu niemożnosci
odpalenie po podpięciu ładowarki na kilka minut jeszcze się nie udało.
Jak mam akumulator zużyty, to go po prostu wymieniam. Przez 15 lat w
Lanosie wymieniłem dwa akumulatory, w obu przypadkach dojechałem do
miejsca wymiany bez korzystania z kabli. Gdybym nie dał się namówić na
gównianę Centrę+ to zapewne do dzisiaj miałbym tylko jedną wymianę
akumulatora.
>> A jak akumulator jest kompletnie suchy, to się go po prostu wymienia,
>> bo nie ma sensu się męczyć.
> Do wymienienia akumulatora potrzebny jest samochod na chodzie.
> No, niby sa tramwaje, autobusy, taksowki, dowoz, ale ja preferuje
> samochod :-)
>>>> Ja odpalałem na "domowym" 4x2.5mm2 (parami po 2), krótki odcinek,
>>>> ok. 1.5m.
>>> I co - odpaliles, czy ladowales pol godziny ?
>> Jakie pół godziny? Z marketowymi 2.5mm^2 jeździłem kilka lat - nigdy
>> nie potrzebowałem więcej niż minuta-dwie na odpalenie cudzego auta.
> No coz, ja raz dluzej probowalem, ale dawca byl maluch, wiadomo jak
> tam z ladowaniem.
Bądźmy poważni - maluch własnego akumulatora naładować nie potrafi a
Ty jeszcze chcesz może diesla odpalać?
>> Ale kable służą szybkiemu podładowaniu akumulatora biorcy a nie
>> bezpośredniemu odpalaniu. Podpinam, ide lekko podgazować, żeby
>> prąd ładowania podnieść i za chwilę można odpalać.
> A ja podpinam, ide odpalic i odpinam :-)
A ja czekam dwie minuty max i nic sie nie grzeje nie pali i biorca
odpala na dotyk - bez bezsensownego chechłania.
>>> Tak z praktyki mi wychodzi ze 10mm^2 wystarcza, moze nawet mniej
>>> trzeba. Ale skoro tu sa tanie 25mm czy 16mm to brac.
>>> Mozna sobie wtedy pozwolic na dluzsze kable i nie miec problemow
>>> dostepem do pojazdu. Tylko one sie potem placza w bagazniku.
>> A mi z praktyki wychodzi, że wystarczy cokolwiek, nawet rozpruty
>> kabelek 2x0.75 w skrajnym przypadku, żeby biorcę podładować. I nie
>> musze się na mrosie męczyć ze sztywnymi, grubymi kablami.
> Ale musisz sie meczyc z trzymaniem 4 koncow na raz, bo pewnie nie masz
> tam krokodyli. A potem musisz czekac na mrozie az sie naladuje.
A co? Drzwi dawcy zamarzły? Ja mam samochód rozgrzany i czekam w
ciepełku.
> A tu ci oferuja kable spawalnicze, ktore nawet na mrozie nie moga byc
> zbyt sztywne :-)
Za równowartość dwóch baków paliwa? Za skąpy na to jestem. Poza tym -
to mi nie jest do niczego potrzebne - jak pod domem nie odpalę, to
mogę ładowarkę podłączyć. A jak już odpalę, to po paru kilometrach
mam już akumulator wystarczająco podładowany.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.14 16:21 Akarm
- 26.01.14 16:41 JK
- 26.01.14 19:17 jerzu
- 26.01.14 20:58 J.F.
- 26.01.14 21:56 RoMan Mandziejewicz
- 26.01.14 22:16 Artur Maśląg
- 26.01.14 22:23 k...@g...com
- 26.01.14 23:01 Cavallino
- 26.01.14 23:29 AZ
- 27.01.14 01:35 J.F.
- 27.01.14 01:55 J.F.
- 27.01.14 08:55 Artur Maśląg
- 27.01.14 09:47 RoMan Mandziejewicz
- 27.01.14 15:07 Jakub Witkowski
- 27.01.14 18:15 ToMasz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]
- 2025-01-26 Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=