    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Kable rozruchowe
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 26 Jan 2014 16:05:41 +0100

    Dnia Sun, 26 Jan 2014 14:01:58 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Dyskutowaliśmy na ten temat chyba już dziesiątki razy - powtarza się
    > co roku.
    > Czy Ty naprawdę podpinasz kable do całkowicie suchego akumulatora,
    > który nie jest w stanie przyjąć i oddać nawet dżula?

    Tak.
    Zazwyczaj on taki suchy nie jest, ale nie doktoryzuje sie w temacie,
    podlaczam kable i odpalam.

    > A jak akumulator jest kompletnie suchy, to się go po prostu wymienia,
    > bo nie ma sensu się męczyć.

    Do wymienienia akumulatora potrzebny jest samochod na chodzie.
    No, niby sa tramwaje, autobusy, taksowki, dowoz, ale ja preferuje
    samochod :-)

    > Jakie pół godziny? Z marketowymi 2.5mm^2 jeździłem kilka lat - nigdy
    > nie potrzebowałem więcej niż minuta-dwie na odpalenie cudzego auta.

    No coz, ja raz dluzej probowalem, ale dawca byl maluch, wiadomo jak
    tam z ladowaniem.

    > Ale kable służą szybkiemu podładowaniu akumulatora biorcy a nie
    > bezpośredniemu odpalaniu. Podpinam, ide lekko podgazować, żeby
    > prąd ładowania podnieść i za chwilę można odpalać.

    A ja podpinam, ide odpalic i odpinam :-)

    > A mi z praktyki wychodzi, że wystarczy cokolwiek, nawet rozpruty
    > kabelek 2x0.75 w skrajnym przypadku, żeby biorcę podładować. I nie
    > musze się na mrosie męczyć ze sztywnymi, grubymi kablami.

    Ale musisz sie meczyc z trzymaniem 4 koncow na raz, bo pewnie nie masz
    tam krokodyli. A potem musisz czekac na mrozie az sie naladuje.
    A tu ci oferuja kable spawalnicze, ktore nawet na mrozie nie moga byc
    zbyt sztywne :-)

    J.