-
41. Data: 2018-06-21 19:40:29
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> Pewnie mój jest zajobiście drogi ale nie lekceważ chińskich inżynierów.
skośni potrafią robić dobrze sprzęt - problem polega na oszustach, bo ci
też potrafią niezłe chocki klocki robić.
Moim ulubionym motywem są karty SD o pojemnosci 128GB za 20pln :P
na allegro tego pełno. Mają 2 lub 8GB a reszta to tylko niewłaściwie
skonfigurowany kontroler - by widział więcej niż ma:)
To co powyżej fizycznej pamięci zapisywane jest w nicości, a na liście
plików masz, że jest :D
-
42. Data: 2018-06-21 21:30:39
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** LordBluzg(R) pisze tak:
> W dniu 2018-06-20 o 18:59, Budzik pisze:
>> Załózmy ze mam diesla z rozładowanym do zera aku.
>> Podłączam kable od innego aauta, włączonego.
>>
>> Ile czasu powinienem poczekac zanim bez wiekszego kłopotu powinno
>> udac się odpalic auto?
>>
> Ok 20 min. Wszystkie debile z tej grupy zapominają, że głównym
> odbiorcą/pożercą prądu jest Twój wydojony akumulator, który
> wpierdala nagle 20A a kable też mają swoje ograniczenia. Dlaczego
> 20A? Bo tyle płynie przez kable z "Dawcy", który ma 14V MAX przy
> 1500obr/min z alternatora. No, kurwie, OBLICZAĆ prawa fizyki!,
> jaki prąd płynie z 14V na 12V (stan wydojonego aku) :)
Na obydwu akumulatorach jest 14v :) Tam nie ma już żadnego 12v.
Prąd to sobie możesz zmierzyć ale nie obliczyć bo nie znasz R
akumulatora. Nie wiesz też ile pobiera samochód.
> Po 20 minutach Twój aku się nażre i dopiero wtedy (wpierdalając
> już tylko 5A) 15A będzie zasilało Twój rozrusznik (pod warunkiem
> że DAWCA będzie kręcił cały czas obroty w okolicach conajmniej
> 1200/min
Nieprawda 14.4v będzie nawet na wolnych obrotach 900rpm. Przy 2000rpm
też będzie 14.4v. Jakby tak napięcie jeździło to po światłach byłoby
widać.
> żeby jego alternator 350 Watowy to wszystko ładował na
> przyzwoitym poziomie. 15A to w sumie niewiele, skoro rozrusznik w
> Dieslu wpierdala min 100A
Kiedy się zwawo kręci w lato ;)
> ale licząc że Twój aku już się nażarł
> przez 20 min (sam se oblicz ile dostał) to odda, wspierając dawcę.
> Cała prawda. Reszta odpowiadaczy/znafcuw....WYPIERDALAĆ :] Czasem
> nie mogę czytać tej grupy a tym bardziej odpowiadać :) Nochyba że
> mnie coś wkurwi :D
Czym jest rozrusznik który się nie kręci lub wolno kręci? ;)
Zwarciem prawie.
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
43. Data: 2018-06-21 21:58:40
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Masz cos na poparcie swojej marnej teorii o mozliwosci przeciazenia regulatora
napiecia, zwlaszcza ze jego obciazeniem jest uzwojenie wirnika i nic wiecej. Idac
dalej tranzystor mocy sterujacy tym uzwojeniem pracuje impulsowo z przebiegiem
prostokatnym i jest to tranzystor typu MOS. Dawaj dalej.
-
44. Data: 2018-06-21 22:06:45
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 21 Jun 2018 18:28:25 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> W dniu .06.2018 o 18:04 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
>> Jeden niuans jest - jak u dawcy alternator np 70A, a biorca bierze 200A
>> dlugo i namietnie ?
>
> ile to "długo"? - 5min?
Raczej nie, tyle to rozrusznik i kable nie wytrzymaja.
>> Co prawda na wolnych obrotach to altek nie da nawet 30, wiec nic sie nie
>> spali.
>> Nawet przy wysokich obrotach wydajnosc pradowa ograniczona, i nawet jak
>> w aku dawcy napiecie spadnie do 9V, to altek nie powinien byc
>> przeciazony ...
>
> ano właśnie.
> A jak dawca grzeje sobie np świece (100A), pracują wtryski 10-15A każdy,
> działa ogrzewanie wszystkich foteli (na bogato), lusterek i tylnej szyby,
> chodzi oczywiście wentylator i wszystkie światła - to wszystko oczywiście
> na postoju (kierownik z pasażerami grzeją sobie dupy i czekają aż im szyby
> odmarzną) to myślisz, że ile prądu idzie z akumulatora? - psuje się coś? -
> przecież to normalny stan auta.
Ale rozrusznik sie nie kreci. I swiece zaraz zgasna.
A do reszty altek dobrany.
> Wystarczy, że kierownik dodatkowo ruszy
> kierownicą i do całkowitego poboru dokłada się jakieś dodatkowe 80-120A...
Ciekawe ... jakby tak przytrzymac kierownice na parkingu ... chyba
maja jakies zabezpieczenie ?
J.
-
45. Data: 2018-06-21 22:21:28
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
W przekladni jest servo. Nie musi miec zabezpieczen innych niz bezpiecznik. Bierze
prad tylko jak dziala, a jak sie kierownica nie kreci to servo nie pobiera pradu
ponad niewielki spoczynkowy.
-
46. Data: 2018-06-22 01:11:10
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: "Malkoit" <g...@f...pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
news:aa311f95-7013-47d3-b8dc-cbbe135ecd41@googlegrou
ps.com...
> o mozliwosci przeciazenia
> regulatora napiecia, zwlaszcza ze jego obciazeniem jest uzwojenie wirnika
> i nic wiecej. Idac dalej tranzystor mocy sterujacy tym uzwojeniem pracuje
> impulsowo z przebiegiem prostokatnym i jest to tranzystor typu MOS.
Powyższe nie wyklucza możliwości przeciążenia, lepiej nie ryzykować.
-
47. Data: 2018-06-22 03:24:37
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Powyzsze wyklucza mozliwosc przeciazenia.
-
48. Data: 2018-06-22 03:27:03
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Opisz mechanizm uszkodzenia alternatora od strony wzbudzania.
-
49. Data: 2018-06-22 07:44:22
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: "Malkoit" <g...@f...pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
news:3ab4375e-db65-47a4-8c3b-fbd1cafd9e8e@googlegrou
ps.com...
> Opisz mechanizm uszkodzenia alternatora od strony wzbudzania.
Regulator musi pracowac z większą mocą, czyli istnieje możliwość
przegrzania regulatora.
-
50. Data: 2018-06-22 08:59:28
Temat: Re: Kable do odpalania przy rozładowanym aku
Od: adam <a...@a...pl>
> Efekt taki, że rozrusznik zrobi Trrrrrrrrr i chuja, nie
> ukręci silnika a lampki w konsoli przygasną a za chwilę zgasną na AMENT :)
A dlaczego na ament?
Pierdolnie wszystko i już nie wstanie?