-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Kable. Regulator.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <X...@1...0.0.1>
<5b34031c$0$610$65785112@news.neostrada.pl>
<5b3418bc$0$683$65785112@news.neostrada.pl>
<5b347e46$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
<5b348f91$0$676$65785112@news.neostrada.pl>
<5b3496a2$0$674$65785112@news.neostrada.pl>
<5b349da1$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
<5b34ac01$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
<5b3aa7f8$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5b3b3499$0$674$65785112@news.neostrada.pl>
<5b3b4723$0$613$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@g...com>
<5b3b801b$0$591$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@g...com>
<5b3baab7$0$673$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5b3be989$0$596$65785112@news.neostrada.pl>
<5b3c0b86$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
<5b3c717d$0$670$65785112@news.neostrada.pl>
<5b3d6c81$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Thu, 5 Jul 2018 10:27:13 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5b3d6c81$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 97
Message-ID: <5b3dd667$0$601$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
X-Trace: 1530779239 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 601 31.42.14.107:51519
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2635290
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-07-05 o 02:54, LordBluzg(R) pisze:
> Zapomniałeś jednak o innej rzeczy. Celowo tego wcześniej nie pisałem
> (wzmiankowałem tylko), czekając na podchwycenie tematu. Alternator
> można zajebać (regulator) właśnie z powodu bardzo kiepskiego
> akumulatora a nie przeciążenia.
> Sprawny akumulator czyni opcję filtru dla szeregu przepięć. Łyka
> wszelakie stany nieustalone, bo jak wiadomo, alternator jest
> wielofazowy i jest on producentem "kociokwiku" w sensie napięcia
> stałego. Charakterystyka jego pracy (są dostepne wykresy) jest wysoce
> dziwna z punktu rozkminiania...ale sprawny aku to łyka i wyrównuje...
> bo to potężna łykarka i stabilizator wszelkiego syfu, pochodzącego z
> alternatora i nie tylko. W benzynowcach łyka również stany wyzwalania
> obwodu zapłonu i eliminuje zakłócenia z całej elektryki, gdzie
> dochodzi do przepięć, nagłych spadków napięcia na skutek nagłego
> poboru mocy...itp. Jak aku jest słaby to coraz mniej potrafi
> wyfiltrować i własnie wtedy, na skutek przepięcia (nagłego, szybkiego)
> pojawi się impuls napięciowy, zdolny uszkodzić wrazliwy (zaznaczam
> wrażliwy) regulator napięcia. Znów prawo Ohma. Wrasta napięcie,
> wzrasta prąd. Wystarczy nanosekuda i po zawodach. Efekt najczęściej
> jest taki, że regulator odmawia pracy i nie podaje prądu wzbudzenia na
> alternator (upierdolona elektronika, zwarta dioda zenera, zabity
> tranzystor, cokolwiek) co skutkuje brakiem ładowania. Nigdy nie
> spotkałem się z tym, że regulator uległ uszkodzeniu, podając
> maksymalny prąd wzbudzenia i spowodował spalenie się elektroniki
> (radio/komputer), żarówek itd. łącznie z odparowaniem akumulatora.
> Stan ze zwartą diodą w obwodzie ładowania też może upalić kable i sam
> alternator na cewce stojana ale to wynik raczej sprawnego akumulatora,
> gdzie on jest dawcą prądu i napierdala sobie w alternator, bijąc się
> ze zmiennym napięciem pracującego alternatora ze zwartą diodą. Jak
> wiadomo, kij ma dwa końce i warto o tym pamiętać.
Ktoś, kto się podpisuje "LordBluzg" już wcześniej o tym napisał :)
> Tak nawiasem, nie polecam podłączać nawet nowych alternatorów bez
> akumulatora, bo pomimo że nie pójdzie tam więcej niż 14,5 to wyłażą
> takie cuda na oscyloskopie że chwila i komputer moze być ubity.
> Akumulator pełni tutaj rolę filtru, który łyka te dzikie przebiegi :)
> Ktoś w tym wątku wspominał, że akumulator mu padł (przerwa) i silnik
> nie chciał odpalić a później trzeba było dziubać. Często komputer
> totalnie "głupieje" jak nie ma sprawnego akumulatora, nim padnie na
> amenT. Są co prawda obwody stabilizacji napięcia, kondensatory
> filtrujące itp...ale często to nie wystarczy aby stłumić dzikie
> przebiegi alternatora.
Jest to oczywista oczywistość i nie widzę potrzeby, aby powtarzać to w
kółko jak mantrę :)
> To niech się nią wykażą w dyskusji, zamiast mielić puste słowa, bez
> uzasadnienia.
Wykazałem się, bo dałem prawidłową poradę - jak należy odpalać auto z w
pełni sprawnym oraz mocno wyeksploatowanym akumulatorem. Później
wytłumaczyłem o jakie przeciążenie alternatora chodzi, a ty od razu
pierwsza odpowiedź w stosunku do mnie, użyłeś wulgaryzmów ad personam.
oto cytaty twojej pierwszej wypowiedzi pod moim adresem:
> Mogę Ci opisać cały przebieg doświadczenia...debilu :)
> Jprd co za jełop!
> Jesteś z PiSu?
Ani ci wcześniej nie ubliżyłem, a jak później zrozumiałeś moje intencje
oraz moje wypowiedzi to mi przyznałeś rację, a przecież od początku
piszę to samo. Tyle, że na końcu dość mocno się rozpisałem ze
szczegółami, bo nie byłeś w stanie wcześniej zrozumieć tego o czym piszę.
Jak więc widać to nie ja "mieliłem puste słowa bez uzasadnienia" lecz ty.
>> Ja nigdy nikomu nie ubliżam bez potrzeby, a wiem, że "rodzice" to
>> bardzo czuły punkt chyba każdej osoby, dlatego zazwyczaj bardziej
>> boli. :)
>
> Bzdura. Znam swoją wartość i wartość swoich rodziców. Jak ktoś próbuje
> mi pojechać, to czuję się jak obserwator w czołgu, gdzie napierdalajo
> mnie komary czy ktoś sypie żwirek na megapancerz, myśląc że mnie
> zajebie :D. Czysta beka z takiego oprawcy :D Jem czipsy i pierdzę przy
> sikaniu.
"Pluj świni w twarz, a ona ci powie, że deszcz pada" :)
>> Za rodziców przepraszam, ale za resztę nie będę przepraszał, bo
>> uważam, że zasłużyłeś :)
>
> Skoro nie miałeś merytorycznych argumentów od poczatku, to zostałeś
> potraktowany jak dupotruj :)
Dziwne, że w końcu zrozumiałeś moje argumenty i się z nimi zgadzasz.
Jesteś niekonsekwentny.
Ja ci wytłumaczę. Po prostu jesteś zwykłym chamskim bucem.
Przemyśl to sobie, bo wedle powiedzenia "niedaleko pada jabłko od
jabłoni", swoim zachowaniem świadczysz tylko o swoim wychowaniu i swojej
rodzinie.
Następne twoje wybryki i będziesz pisał i dyskutował na grupach sam z
sobą, no może z Kogutkiem ...
U mnie KF pusty, możesz być pierwszy.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.07.18 10:27 Uzytkownik
- 05.07.18 21:57 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=