-
Data: 2018-07-04 08:18:59
Temat: Re: Kable. Regulator.
Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-07-04 o 02:08, Zenek Kapelinder pisze:
> To ze duzo napiszesz znaczy ze duzo napisales i nic wiecej. Kazdy kto ci wierzy
robi to na wlasna odpowiedzialnosc. Dalej uwazam ze nie masz pojecia o alternatorach
i zjawiskach jakie w nich zachodza.
Ty natomiast nie masz pojęcia o środowisku pracy tych alternatorów i
dalej nie rozumiesz gdzie tkwi problem.
Poza tym moje porady nie są szkodliwe, a twoje tak. Każdy kto ci wierzy
robi to na własna odpowiedzialność !!!
> Mam dobre serce i dam ci ostatnia szanse na zrozumienie jak dziala autoregulacja
alternatora. Napisz dlaczego charakterystyka pradowa alternatora w pewnym miejscu z
ostro wznoszacej zmienia sie w plaska?
Ale ja z tym nie polemizują i od samego początku przyznaję ci rację. Po
co dalej próbujesz mnie przekonywać do tego o czym jestem przekonany?
> Oraz dlaczego w motocyklach stosuje sie metode zwierania alternatora do masy zeby
ograniczyc napiecie wyjsciowe. W motocyklach alternatory zawsze pracuja z moca
maksymalna i nic im sie z tego powodu nie dzieje? Nie robia w nich uzwojen 5 razy
grubszym drutem ani nie zakladaja 5 razy wiekszego prostownika. I jakis sie
motocyklowe alternatory nie pala zywym ogniem. Jak sadzisz gdzie jest myk ze moc
tracona w alternatorze motocyklowym nie rosnie pomimo ze zawsze pracuje z moca
maksymalna?
Nie porównuj popierdółki alternatora motocyklowego regulowanego reglerem
do alternatora w samochodzie. Po pierwsze alternator motocyklowy to
maksymalnie moc kilkuset watów, a ponadto jest tak zbudowany, że karkasy
i rdzenie cewek zatopione są w aluminiowej konstrukcji (koszu), która
przylega do obudowy silnika, zapewniając tym samym idealne chłodzenie i
odbiór ciepła. Dzięki dobrej przewodności cieplnej aluminium cewki mają
wręcz idealne chłodzenie. Aby zapewnić dobry kontakt termiczny to
powierzchnie przylegania koszyka i obudowy silnika smaruje się pastą
termoprzewodzącą.
Alternator w samochodzie to urządzenie autonomiczne, którego maksymalna
moc może sięgać kilku kW. Kontakt z chłodzoną obudową silnika jest
niewielki poprzez uchwyty. Półprzewodniki w takim alternatorze oddają
ciepło do obudowy alternatora, a alternator ten skazany jest praktycznie
tylko na chłodzenie powietrzem. Siłą rzeczy moc oddawana w alternatorze
samochodowym w postaci ciepła jest kilkakrotnie wyższa. W niektórych
samochodach alternatory muszą być wyposażane w chłodzenie wodne. Jak
myślisz dlaczego?
Weź jeszcze pod uwagę to, że ja mierzyłem tylko temperaturę obudowy
alternatora, a temperatura półprzewodników jest znacznie wyższa. Jeżeli
temperatura obudowy jest bliska 110'C to złącza półprzewodników osiągają
temperaturę o kilkadziesiąt stopni wyższą 130-140'C. Są to naprawdę
warunki ekstremalne dla elektroniki.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.07.18 09:03 Uzytkownik
- 04.07.18 10:01 J.F.
- 04.07.18 13:53 Zenek Kapelinder
- 05.07.18 02:54 LordBluzg(R)
- 05.07.18 10:27 Uzytkownik
- 05.07.18 10:27 Uzytkownik
- 05.07.18 21:57 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-07 Aero2
- 2025-01-06 odbiornik GPS z kablem USB
- 2025-01-07 Oszczędzanie nie jest łatwe
- 2025-01-07 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-07 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-01-07 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=