eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2018-07-04 08:18:59
    Temat: Re: Kable. Regulator.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-07-04 o 02:08, Zenek Kapelinder pisze:
    > To ze duzo napiszesz znaczy ze duzo napisales i nic wiecej. Kazdy kto ci wierzy
    robi to na wlasna odpowiedzialnosc. Dalej uwazam ze nie masz pojecia o alternatorach
    i zjawiskach jakie w nich zachodza.

    Ty natomiast nie masz pojęcia o środowisku pracy tych alternatorów i
    dalej nie rozumiesz gdzie tkwi problem.
    Poza tym moje porady nie są szkodliwe, a twoje tak. Każdy kto ci wierzy
    robi to na własna odpowiedzialność !!!

    > Mam dobre serce i dam ci ostatnia szanse na zrozumienie jak dziala autoregulacja
    alternatora. Napisz dlaczego charakterystyka pradowa alternatora w pewnym miejscu z
    ostro wznoszacej zmienia sie w plaska?

    Ale ja z tym nie polemizują i od samego początku przyznaję ci rację. Po
    co dalej próbujesz mnie przekonywać do tego o czym jestem przekonany?

    > Oraz dlaczego w motocyklach stosuje sie metode zwierania alternatora do masy zeby
    ograniczyc napiecie wyjsciowe. W motocyklach alternatory zawsze pracuja z moca
    maksymalna i nic im sie z tego powodu nie dzieje? Nie robia w nich uzwojen 5 razy
    grubszym drutem ani nie zakladaja 5 razy wiekszego prostownika. I jakis sie
    motocyklowe alternatory nie pala zywym ogniem. Jak sadzisz gdzie jest myk ze moc
    tracona w alternatorze motocyklowym nie rosnie pomimo ze zawsze pracuje z moca
    maksymalna?

    Nie porównuj popierdółki alternatora motocyklowego regulowanego reglerem
    do alternatora w samochodzie. Po pierwsze alternator motocyklowy to
    maksymalnie moc kilkuset watów, a ponadto jest tak zbudowany, że karkasy
    i rdzenie cewek zatopione są w aluminiowej konstrukcji (koszu), która
    przylega do obudowy silnika, zapewniając tym samym idealne chłodzenie i
    odbiór ciepła. Dzięki dobrej przewodności cieplnej aluminium cewki mają
    wręcz idealne chłodzenie. Aby zapewnić dobry kontakt termiczny to
    powierzchnie przylegania koszyka i obudowy silnika smaruje się pastą
    termoprzewodzącą.

    Alternator w samochodzie to urządzenie autonomiczne, którego maksymalna
    moc może sięgać kilku kW. Kontakt z chłodzoną obudową silnika jest
    niewielki poprzez uchwyty. Półprzewodniki w takim alternatorze oddają
    ciepło do obudowy alternatora, a alternator ten skazany jest praktycznie
    tylko na chłodzenie powietrzem. Siłą rzeczy moc oddawana w alternatorze
    samochodowym w postaci ciepła jest kilkakrotnie wyższa. W niektórych
    samochodach alternatory muszą być wyposażane w chłodzenie wodne. Jak
    myślisz dlaczego?

    Weź jeszcze pod uwagę to, że ja mierzyłem tylko temperaturę obudowy
    alternatora, a temperatura półprzewodników jest znacznie wyższa. Jeżeli
    temperatura obudowy jest bliska 110'C to złącza półprzewodników osiągają
    temperaturę o kilkadziesiąt stopni wyższą 130-140'C. Są to naprawdę
    warunki ekstremalne dla elektroniki.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: