  • Data: 2012-04-10 10:13:28
    Temat: Re: Kable Głośnikowe - może zakład?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-10 09:38, J.F pisze:
    >(...)
    > P.S. no i tlumienie drgan moze nie jest taki glupie - ma taki audiofil
    > sprzet o mocy 1000W, budynek drzy jak sie muzy slucha .. a zasilanie
    > musi byc nieprzerwane :-)
    >
    > J.

    Gdzieś, kiedyś, dawno temu, słyszałem głośnik magnetostrykcyjny. Dość
    dobrze było słychać "pół korytarza" wcześniej. Zbliżając się do
    pomieszczenia, polepszała się czytelność przekazu, zaś jego moc
    niewiele. Nie pamiętam, co to było za pomieszczenie - może reżyserka.
    Było dość duże, mocno nagłośnione. Trzeba było dość głośno mówić do
    osoby obok. Natomiast moc oddawana ze wzmacniacza - kilkanaście ponoć Watów.

    Kiedy indziej (jeszcze wcześniej) podobny efekt słyszałem w jakiejś
    firmie robiącej nagłośnienia, gdzieś chyba w okolicach Tarnowa. Facet
    podpiął malutkie radyjko przenośne - "tranzystora" - jak to się wtedy
    mówiło. Było toto podpięte pod zestaw kolumn tubowych wielodrożnych.
    Głośność była jakby orkiestra zagrała.
    Pamiętam, że największa tuba (najniższe dźwięki) była taka, że można
    było do niej wejść.

    Szczegółów już nie pamiętam, bo gówniarzem wtedy byłem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.