  • 11. Data: 2011-08-16 12:30:25
    Temat: Re: KX z manualnym obiektywem.
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Mon, 15 Aug 2011 15:17:54 +0000
    (UTC) is the real date, "StaM" <q...@W...gazeta.pl> has written
    something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    > Tu jest "pies pogrzebany" Teraz dopiero
    >zwrocilem uwage na kilka dziurek zalanych plastikiem.
    >Moga trafiac na bolce stykow.
    >Dzeiekuje za pomoc staremu skloretykowi.

    K10D nie chciał współpracować z manualami, póki mu się w ustawieniach
    nie odblokowało korzystania z pierścienia przysłony na obiektywie...
    Może tu jest podobnie?
    Co do zwierania styków - nie sądzę, żeby miało to jakiekolwiek
    znaczenie przy użytkowaniu szkieł w pełni manualnych, to raczej mit
    rozpowszechniany przez niezaznajomionych z historią bagnetu K. Mogę
    się mylić, ale u siebie nie zauważyłem żadnych problemów, pomimo
    podpinania przeróżnych rzeczy (metalowych i plastikowych) do korpusu.

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

    --
    REMOVE-IT. from my address when replying.

    THE ONLY THING WORTH WAITING FOR
    IS A WORLD-WIDE DISASTER.

  • 12. Data: 2011-08-16 15:04:33
    Od: StaM <k...@y...com>

    On 16 Sie, 14:30, Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > się mylić, ale u siebie nie zauważyłem żadnych problemów, pomimo
    > podpinania przeróżnych rzeczy (metalowych i plastikowych) do korpusu.

    Dziekuje przyjacielu. Ucieszyles staruszka, a to Ci sie liczy
    krotnie.
    Dziala wspaniale po odblokowaniu pierscienia przyslony w menu.
    StaM

  • 13. Data: 2011-08-16 22:35:56
    Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl>

    Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 16 Aug 2011 08:04:33 -0700
    (PDT) is the real date, StaM <k...@y...com> has written
> [...]

    >krotnie.
    >Dziala wspaniale po odblokowaniu pierscienia przyslony w menu.

    Cieszę się niezmiernie :)
    Wspomniałeś o zaślepionych plastikiem dziurkach w swom obiektywie...
    Czy masz też może pozycję "A" z blokadą na pierścieniu przysłon?
    Jeśli tak, ustaw pozycję "A" na pierścieniu, a na aparacie ustaw AV i
    zobacz, czy możesz zmieniać wartość przysłony kółkiem na korpusie.
    Jeśli na LCD masz zmieniające się wartości zamiast F--, znaczy to, że
    masz obiektyw serii "A", który podaje informację o swojej jasności i
    którego przysłoną można sterować z korpusu.

    Pozdrawiam,
    Mordazy.

  • 14. Data: 2011-08-18 13:17:25
    Od: "StaM" <q...@W...gazeta.pl>

    Tomasz Holdowanski <m...@U...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > masz obiektyw serii "A", który podaje informację o swojej jasności i
    > którego przysłoną można sterować z korpusu.

    Potwierdzam i dziekuje dziala przyslona z korpusu.
    Pozdrawiam wzajmnie.
    StaM