  • 231. Data: 2010-06-18 18:52:15
    Temat: Re: Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    > Będąc za nim, widziałem, że niczego nie sygnalizuje. Swoim nieruchem
    > sygnalizował, że stoi. Dostrzegłem, że zapaliła się zielona strzałka,
    > wjechałem na lewy pas.
    [...]

    A to zmienia nieco postać rzeczy, jeżeli zjechałeś na prawy pas przed
    sygnalizatorem, bo było tam wolne miejsce, to sporą część swoich
    wypowiedzi odszczekuję.

    > A skąd wiesz ? Napisałem tylko, że pojazd stał. Mógł stać z 2 powodów -
    > z powodu zapalonego czerwonego światła (zakładając, że chciał jechać na
    > wprost), albo z powodu awarii (zakładając, że chciał pojechać
    > gdziekolwiek).

    Wówczas by włączył awaryjne, a nawet jeżeli to niestety polskie przepisy
    nie pozwalają przekroczyć linii ciągłej:) Jeżeli się mylę to niech mnie
    ktoś poprawi.

    > He he ... jak na razie w dyskusji dowiedziałem się, że na pustym
    > przejściu na pewno były tabuny ludzi, w tym moje wnuki w przyszłości i
    > że nie ma możliwości by pojazd przede mną był w stanie ulegania awarii :)

    Takie życie.

    A.

  • 232. Data: 2010-06-18 18:58:09
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-06-18 18:52, Arek (G) pisze:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^

    > A to zmienia nieco postać rzeczy, jeżeli zjechałeś na prawy pas przed
    ^^^^^^^^

    > sygnalizatorem, bo było tam wolne miejsce, to sporą część swoich
    > wypowiedzi odszczekuję.

    Nie odszczekuj ... przeczytaj ze zrozumieniem jeszcze raz ....

    > Wówczas by włączył awaryjne,

    Jesteś miszczuniem pojawiania się rowerzystów gdzie ich nie było
    ... awaria polegała na zniknięciu akumulatora ...

    A na poważnie - przeczytaj posta na którego właśnie odpowiadałeś
    jeszcze raz.

    Czekam na argumenty a nie pierdolenie.

    6008

  • 233. Data: 2010-06-18 19:20:24
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 18 Jun 2010 18:41:20 +0200, w <hvg7jg$pgo$1@node2.news.atman.pl>, "Rafał
    \"SP\" Gil" <u...@m...pl> napisał(-a):

    > Każdy z "przeciwników" mojego poglądu twierdzi, że osobnym
    > wykroczeniem było pojechanie w prawo na zielonej strzałce, bo wg
    > nich (was) ja miałem czerwone. Nikt do tej pory nie wskazał
    > żadnego przepisu popierającego te teorie.

    Sygnalizator dotyczy pasa ruchu. Ty miałeś czerwony.

    Tak samo masz we Wrocławiu np. na skrzyżowaniu trasy 5 z Mieszczańską.
    W prawo można z dwóch pasów, ale tylko nad jednym masz warunkową strzałkę.
    Pojechać w prawo z drugiego pasa (bez strzałki) nie możesz.

    Objaśnień tego pełno znajdziesz w necie.

  • 234. Data: 2010-06-18 19:22:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    \"SP\" Gil" <u...@m...pl> napisał(-a):

    > Żądam wręcz uzasadnienia wszystkich krzykaczy w tym temacie
    > teorii, że zielona strzałka dotyczy tylko i wyłącznie prawego
    > pasa ... No i się doczekać nie mogę.

    A sygnalizator był nad pasem czy obok?

  • 235. Data: 2010-06-18 19:32:48
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > Teraz pytam - a dlaczego "za jazdę na czerwonym" skoro zielona strzałka
    > świeciła ?

    Bo dla jadacych na wprost i skrecajacych w lewo świeciło się czerwone
    światło?
    Jesli dobrze zrozumialem wjechales za sygnalizator z zamiarem skrętu w
    lewo (pas tylko do skretu w lewo) tak to mozna _interpretowac_. Inaczej
    mowiac wjechales za sygnalizator na czerwonym swietle dla lewoskrętu. To
    tak IMHO.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 236. Data: 2010-06-18 21:36:43
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-06-18 19:20, r...@k...pl pisze:

    > Sygnalizator dotyczy pasa ruchu. Ty miałeś czerwony.

    Masz absolutnie rację. Zapomniałeś dodać, że z przepisów wynika
    WPROST, że sygnalizator jest przypisany do pasa *wtedy i tylko
    wtedy* gdy znajduje się w osi pasa ruchu.

    > Tak samo masz we Wrocławiu np. na skrzyżowaniu trasy 5 z Mieszczańską.
    > W prawo można z dwóch pasów, ale tylko nad jednym masz warunkową strzałkę.
    > Pojechać w prawo z drugiego pasa (bez strzałki) nie możesz.

    Dobry przykład. Sygnalizatory są w osi pasa ruchu. Zwróć proszę
    uwagę na to, że nie mam wątpliwości co do strzałek na Ruskiej we
    wrocławiu. Jestem i byłem orędownikiem 2 zielonych strzałek
    zamiast jednej w tamtym miejscu (nomen omen aktualnie nie ma
    żadnej) ... Tam zielona strzałka przypisana jest tak jak piszesz
    - do pasa.

    > Objaśnień tego pełno znajdziesz w necie.

    Nie obraź się - pierdolę sieć. Ja wiedzę biorę z przepisów
    prawa, które przytoczyłem (częściowo) podrzucając pdfa ...

    6008

  • 237. Data: 2010-06-18 21:37:58
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-06-18 19:22, r...@k...pl pisze:

    > A sygnalizator był nad pasem czy obok?

    He he ... i to jest dobre ;) Wszyscy mówią, że nie mam racji, a
    nikt nie ustalił czy sygnalizatory (prawy i lewy) były po
    bokach, czy w osi pasa ruchu.

    Jesteś chyba pierwszym, który złapał ;)

    6008

  • 238. Data: 2010-06-18 21:42:41
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-06-18 19:32, DoQ pisze:

    > Bo dla jadacych na wprost i skrecajacych w lewo świeciło się czerwone
    > światło?

    Świeciło się czerwone na lewym i prawym sygnalizatorze. Przy
    prawym była zielona strzałka.

    > Jesli dobrze zrozumialem wjechales za sygnalizator z zamiarem skrętu w
    > lewo (pas tylko do skretu w lewo) tak to mozna _interpretowac_.

    Wjechałem przed sygnalizator i się zatrzymałem na pasie do
    skrętu w lewo z zamiarem skręcenia w prawo (planowane
    popełnienie wykroczenia).

    W momencie gdy utwierdziłem się, że po prawej stronie na
    sygnalizatorze świeciła się zielona strzałka, z pasa do
    lewoskrętu pojechałem w prawo korzystając z "uprawnień"
    wynikających z zielonej strzałki.

    Policja, jak i wiele "inteligentnych osób" tutaj sugeruje, że
    pojechałem NA CZERWONYM ŚWIETLE, co jest wierutnym kłamstwem.

    6008

  • 239. Data: 2010-06-18 21:47:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    Arek (G) wrote:

    > Napisałem, że taka sytuacja może być niebezpieczna. Może jest sporo
    > bezsensownych przepisów ale większość jednak jest dobra. Co do postawy
    > prawnej, była już tu wykazywana.

    Wskaż w którymś poście, bo jakoś nie zauważyłem.

  • 240. Data: 2010-06-18 21:50:58
    Temat: Re: Skret wprawo na zielonej strza3ce
    Od: to <t...@a...xyz>

    Kub@ wrote:

    > Tylko po co? Po prostu przed rozpatrywaniem pewnego znaku/sygna?u trzeba
    > rozpatrzeae jego prerekwizyty.
    > Tak jak na autostradzie s? znaki odnosz?ce sie do pojazdów mechanicznych
    > mog?cych sie tam poruszaae (...)

    Czyli co, jak wjadę na autostradę bardzo szybkim traktorem, to mogę
    jechać 250 bo mnie ograniczenie do 130 nie dotyczy?