eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "*Ewa* " <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Date: Sun, 27 Jun 2010 18:09:09 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 93
    Message-ID: <i08445$pud$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hv8nop$7bg$1@inews.gazeta.pl> <i04pb5$nlv$1@inews.gazeta.pl>
    <i052ii$pfr$1@news.onet.pl> <i054oo$1g9$1@inews.gazeta.pl>
    <i054rc$vf5$1@news.onet.pl> <i058ge$d5u$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@4...com>
    <i05i0b$fej$1@inews.gazeta.pl> <i05qe2$sjd$1@news.onet.pl>
    <i05vp7$34t$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3LkDnH$IiG@mike.oldfield.org.pl>
    <i07f3v$bj8$1@inews.gazeta.pl> <i07kuj$ni8$1@news.onet.pl>
    <i07p9o$erk$1@inews.gazeta.pl> <i07tvn$fbh$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1277662149 26573 172.20.26.241 (27 Jun 2010 18:09:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 27 Jun 2010 18:09:09 +0000 (UTC)
    X-User: zlosliwababa
    X-Forwarded-For: 83.7.174.215
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2292573
    [ ukryj nagłówki ]

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "*Ewa* " <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:i07p9o$erk$1@inews.gazeta.pl...

    > > Hehehe. To byłoby zbyt proste. Odpowiedz mi proszę na pytanie po co są w
    > > takim razie namalowane znaki poziome i jakie jest ich znaczenie?
    >
    > Nie rozumiem pytania.
    > Jeśli chodzi Ci o to czy obowiązują to oczywiście że tak i za skręt z
    > niewłaściwego pasa mandat się należał, zakładając że nie udałoby się
    obronić
    > wersji o omijaniu unieruchomionej przeszkody.
    > Ale to nie znaczy, że wytyczne dla drogowców obowiązują bezpośrednio
    > kierowców.

    Pytałam o znaki poziome nie bez powodu. Sygnalizacja świetlna w połaczeniu z
    oznakowaniem poziomym dopiero określa kto może korzystać z przywileju skrętu
    i kogo obowiązuje zielona strzałka w domysle warunkowe zielone światło, a
    kogo nie.
    Przeanalizujmy jeszcze raz to konkretne skrzyżowanie.
    Sygnalizator świeci się na czerwono i z boku świeci się zielona strzałka.
    Dla wszystkich jest czerwone, ale jest zielona strzałka - dozwolone jest
    skręcanie w kierunku wskazanym strzałką. Kogo ten przywilej dotyczy? Na
    drodze masz dwa pasy ruchu - jeden do lewoskretu, drugi do jazdy na wprost i
    skretu w prawo. Skrętu wedle KD można dokonać z określonego przepisami pasa -
    to określają właśnie ZNAKI POZIOME precyzujące znaczenie przepisów ruchu.
    Pas do lewoskretu na skręt w prawo nie pozwala (patrz definicja P-8b), więc
    zielona strzałka NIE DOTYCZY tego pasa. Zatem ten pas ma wciąż tylko
    czerwone światło.
    Podane przeze mnie rozporządzenie dodatkowo pomaga zrozumieć temat i opisuje
    zasady stosowane przy montazu sygnalizatorów. Zasady, które nie są po to, by
    ułatwic drogowcom życie. One sa rownież wykładnią dla kierowców.

    >
    > Przykład - Poznań, rondo Śródka.
    > Tam były dwa pasy do skrętu w prawo jeszcze rok temu, z zieloną strzałką
    > rzecz jasna.
    > Lata całe wszyscy skręcali na strzałce zielonej, bo inaczej się nie dało,
    > jako że zielone światło tam się pali TYLKO gdy skręt w prawo jest
    > zablokowany ruchem pieszych, a ten ruch pieszych występuje CIĄGLE na ich
    > zielonym.
    > Do dziś zresztą wielu jeździ na pamięć i skręca w prawo z obu pasów.

    W Krakowie tez były takie skrzyżowania.
    >
    > Jeśli twierdzisz, że zawsze skręt z drugiego pasa na zielonej strzałce był
    > niezgodny z przepisami, to się po prostu w tym względzie nie zgodzimy.

    Bez brawury! A gdzie ja twierdziłam, że zawsze? Najwyrazniej nie zauwazyłeś,
    że rozporządzenie, na które sie powołuję, jest właśnie nowelizacja tego o
    czym wspomniałeś wcześniej - dawniej były dwa pasy do skrętu, postawiony S-2
    z boku i wszyscy skręcali z dwóch pasów, choć to budziło wątpliwości, bo
    oznakowanie nie wyrażało jednoznacznie zezwolenia na jazdę dwoma pasami -
    brakowało zielonej strzałki nad drugim pasem. Teraz to rozporządzenie
    zmienia zasadę stosowania sygnalizatorów i, jak przeczytałeś, zastosowany S-
    2 na skrzyżowaniu uściśla znaczenie zielonej strzałki i informuje, że
    dotyczy ona tylko jednego pasa do skrętu. W wypadku kilku pasów stosuje sie
    sygnalizator kierunkowy.



    > >
    > > A zasady według których są montowane?
    >
    > Dotyczą drogowców i kierowcy ani ich nie potrzebują, ani nie muszą znać.

    Polemizowałabym.
    >
    >
    > > Te określenia dotyczące ilości pasów i
    > > rodzaju sygnalizatora nie mają znaczenia???
    >
    > Mają.
    > Ale dla innej grupy docelowej.
    > Tak jak przepisy regulujące działalność banków nie pozwalają karać
    klientów
    > banków, za to że skorzystali z tego, iż jakiś bank ich nie przestrzegał, a
    > żaden inny przepis takiego skorzystania nie zabraniał.
    >

    Żadnej innej grupy docelowej. Ty też powinieneś znać nie tylko ogólną
    definicję sygnalizatora itp. Oznakowanie na drogach czasami jest zawodne i
    warto wiedzieć czy poruszasz się zgodnie z zapisanymi ustawa i
    rozporzadzeniami zasadami. Szczególnie w razie kontroli, bo za niewiedzę
    można słono zapłacić. Nie tak?


    Pozdrawiam
    Ewa

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: