  • 51. Data: 2009-10-30 13:30:09
    Temat: Re: KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ??
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Użytkownik "Artur Zabroński" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości
    news:8d9e97d7-1a61-42eb-9518-18e6411b7b16@m16g2000yq
    c.googlegroups.com...
    On 29 Paź, 15:46, "greg" <g...@f...com> wrote:

    > No to się podziel tą znajomoscią.

    http://groups.google.pl/group/pl.rec.motocykle/msg/c
    b099663f06a191d

    ach motorista....

    no bede sie tam musiał przejechać kiedyś, dla samego obejrzenia chociażby,
    skoro tyle osób ich chwali

    dzieki i pozdro

    greg

  • 52. Data: 2009-10-30 13:33:25
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    b099663f06a191d

    > Szkoda tylko że od osób innych niż dobrzy znajomi żądają
    > przedpłaty/zaliczki na poczet części.

    eee temu to ja sie nie dziwie

    poza tym co za różnica kiedy zapłacisz, tak czy siak zapłacic trzeba, nie?

    w hondzie plaza też ode mnie brali zaliczki, chyba przy dwóch pierwszych
    zamówieniach
    teraz już mnie chyba mają w bazie albo co, bo przez telefon zamawiam i nic
    nie marudzą, a że przejeżdzam koło nich praktycznie codziennie to sobie przy
    okazji odbieram i jest

    greg

  • 53. Data: 2009-10-30 13:49:13
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-30 14:33:25 +0100, "greg" <g...@f...com> said:

    > eee temu to ja sie nie dziwie

    Gdyby złożył zamówienie za tysia czy dwa, to też bym ich zrozumiał. Ale
    akurat wtedy chciałem zamówić króćce za 200 zł.

    > poza tym co za różnica kiedy zapłacisz, tak czy siak zapłacic trzeba, nie?

    Niby tak, ale to trochę kwestia lenistwa, trochę mentalności. Bo tak:
    zamawiam, oni przesyłają mi dane do przelewu, ja powiedzmy dopiero
    wieczorem składam przelew. Przy dobrych wiatrach może będzie następnego
    dnia, ale raczej z zaksięgowaniem, sprawdzeniem tego przez właściwą
    osobę itede, to będzie dzień kolejny. Jeszcze na wszelki wypadek
    telefon do nich czy dotarło, czy zamówili i kiedy będzie. Oki,
    zamawiają, jest po dwóch dniach. Przyjeżdżam, dopłacam resztę, odbieram.
    Na Malowniczą wysyłam mejla, dostaję odpowiedź "zamówienie przyjęte,
    odbiór powinien być na czwartek". Jadę, na miejscu płacę kartą,
    wychodzę. Do obu miejsc mam równie blisko/daleko, ceny te same. No to
    jednak wolę drugą wersję.

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
    und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 54. Data: 2009-11-01 18:58:42
    Od: "greg" <g...@f...com>

    > Gdyby złożył zamówienie za tysia czy dwa, to też bym ich zrozumiał. Ale
    > akurat wtedy chciałem zamówić króćce za 200 zł.

    No tak, ale popatrz na to z ich strony: po co im króćce za 200, jakbyś sie
    wycofał z zakupu?

    No tak, faktycznie wygodniej.

    Czyli Malownicza.

    pozdrawiam
    greg

  • 55. Data: 2009-11-01 21:22:44
    Od: AL <a...@s...akcent.pl>

    greg pisze:

    > No tak, ale popatrz na to z ich strony: po co im króćce za 200, jakbyś
    > sie wycofał z zakupu?

    Po co w sklepie ryzykowac zakup jakiegokolwiek towaru nie lepiej tylko
    katalogi?. Samobójcy w sklepach choćby komputerowych posiadają towar
    szybciej taniejący niż osprzęt motocyklowy. Nie lepiej sprowadzać na
    zapisy?

    --
    AL F650 & LC4

  • 56. Data: 2009-11-03 12:10:28
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Użytkownik "AL" <a...@s...akcent.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > katalogi?. Samobójcy w sklepach choćby komputerowych posiadają towar
    > szybciej taniejący niż osprzęt motocyklowy. Nie lepiej sprowadzać na

    Myślę, że różnorodność towaru w sklepach komputerowych jest mniejsza. Ten
    sam procesor, dysk, czy karta graficzna pasować będzie do milionów
    komputerów. A króćce niekoniecznie: są do konkretnej marki, modelu i
    rocznika nawet czasami. Ile takich moto masz w Olsztynie np? max kilka? A
    jeszcze żeby mu sie zepsuły i jeszcze do twojego sklepu przyszedł po to? No
    rzadkość, przyznasz. Owszem są rzeczy ustandaryzowane typu żarówki, czy
    łożyska, ale większość jest absolutnie specyficzna.

    Ponadto używając analogii komputerowych jeszcze: kto dziś w elektronice
    urządzenia bedzie szukał uszkodzenia i wymieniał jakieś - no nie wiem -
    tranzystory powiedzmy? Uszkodzony element kosztuje kilkadziesiąt groszy
    pewnie, ale robocizna jest droższa niż nowy podzespół. Czyli zamiast szukać
    króćców wymieniłbyś silnik i tyle.

    A jeszcze: znajdź mi dziś w sklepie komputerowym kość pamięci 2 MB do mojej
    karty graficznej 3dfx voodoo sprzed 15 lat.
    Może być nie od ręki, niech sprowadzą, poczekam 4 dni.

    Jak widzisz nie ma łatwego przełożenia na inne branże.

    Rzczeczy, które musisz przymierzyć wiszą na wieszakach, reszta jest w
    katalogach z wyjątkiem może opon, klocków czy filtrów, co się często
    sprzedają.

    Mnie to nie dziwi, rozumiem ich uwarunkowania, wiem, że dzięki temu jest
    taniej, moge poczekać 4 dni, ale właśnie 4, nie 14. A i tak fantastyczną
    sprawą jest to, że te części do np 15-letnich motocykli w ogóle są. Bo do
    3dfx voodoo nie ma.

    pozdro
    greg

  • 57. Data: 2009-11-04 09:14:55
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "greg" <g...@f...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > twojego sklepu przyszedł po to? No rzadkość, przyznasz. Owszem są
    > rzeczy ustandaryzowane typu żarówki, czy łożyska, ale większość jest

    Ee tam. Ja ostatnio słyszałem piękne stwierdzenie: "Przecież Honda w
    Polsce to powinna mieć najmniej jeden silnik od Preluda w częściach. A
    nie, żeby 2miesiące trzeba było czekać na koło pasowe."
    (:

    A wracając do meritum - stwierdzenie "większość jest absolutnie
    specyficzna" jest trochę na wyrost.

    > A jeszcze: znajdź mi dziś w sklepie komputerowym kość pamięci 2 MB
    > do mojej karty graficznej 3dfx voodoo sprzed 15 lat.
    > Może być nie od ręki, niech sprowadzą, poczekam 4 dni.

    Ale jakbyś chciał kupić spodnie pod kolor kurtki sprzed 15lat - to też
    nie będzie.

    > Jak widzisz nie ma łatwego przełożenia na inne branże.

    Tego bym się trzymał. Bo oprócz szybkiego tanienia części
    komputerowych jest też kwestia o wiele większej konkurencyjności czy
    alternatywnych kanałów dystrybucji.

    --
    Jasio
    vx etz