eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleRe: KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ??Re: KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ??
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ??
    Date: Thu, 29 Oct 2009 11:13:25 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 94
    Message-ID: <hcbps5$muq$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hc4ndc$mdl$1@inews.gazeta.pl> <hc7i95$pv7$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: vpn-gw.just.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1256811205 23514 194.114.146.193 (29 Oct 2009 10:13:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 29 Oct 2009 10:13:25 +0000 (UTC)
    X-User: defresz
    User-Agent: Unison/1.8.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:613053
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2009-10-27 20:39:18 +0100, " Pavel" <a...@g...pl> said:

    > XT660: Masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy (kg): 181 kg :) :) Chyba
    > odpada ;)

    To wszystko jest kwestią szczegółów określenia "jazda w terenie", które
    jest bardzo pojemne.


    >> Tak ogólnie - 450 raczej będzie Tobą zamiatać - to sprzęty naprawdę
    >> brutalnie oddające moc - subiektywnie stwierdzam, że EXC czy TE 450
    >> wkręcają się szybciej i oddają brutalniej moc od takiego GSXRa 750,
    >> którego raczej nikt o zdrowych zmysłach nie poleciłby początkującemu. O
    >> EXC300 wogóle możesz zapomnieć w kontekscie swoich warunków.
    >
    > To ciekawe porównanie. Ktoś z resztą pisał że km/h w terenie liczy się
    > razy dwa.

    Coś w tym jest. W każdym razie to będzie najszybsze 50 km/h w Twoim życiu ;-)


    > Widzę, że najlepszy będzie DR-Z 400 E i w zasadzie niema dla niego (wśród
    > nowych) alternatywy...

    Zapomniałem jeszcze wspomieć o Husce TE610ie (ze 150 kg). Ciężka, w
    miarę spokojna, całkiem sporo może, da się kupić nówkę (lub prawie
    nówkę) za rozsądne pieniądze.


    > Zainteresowały mnie też, za Waszą namową, LC4 400 i XR 400 ale trochę się boję
    > używki, bo wiadomo różne przejścia mógł mieć taki motocykl. Nię mówię tylko o
    > samym crashu, ale też cofnięte liczniki, itd. Boję się że kupie ruinę w którą
    > będę tylko inwestował i inwestował...

    Masz całkiem spory budżet, więc jeśli zawęzisz pole poszukiwań do
    motocykli 2-3 letnich, to dość mocno ograniczysz szanse na trafienie
    zajeżdżonego trupa. LC4 400 i XR400 się w tą kategorię wiekową nie
    łapią. Weź pod uwagę, że zawsze może się okazać, że jednak enduro (czy
    wogóle motocykle) Ci się nie spodobają. Ograniczysz sobie w ten sposób
    straty finansowe, bo takiego dwulatka po roku sprzedasz bez lub z
    niewielką stratą. Nówka po opuszczeniu salonu traci ze 30%.


    >> Z własnego doświadczenia z LC4 powiem, że jest to fajny sprzęt, który
    >> naprawdę w terenie wjedzie wszędzie - problem tylko w tym, że z racji
    >> masy nie każdy tego dokona - wymaga ona lepszej techniki oraz świetnej
    >> kondycji, bo te ~140 kg naprawdę pieruńsko męczy w kopnym piachu,
    >> lepkim błocie, czy na bardzo technicznych trasach/torach (krętych,
    >> wyboistych). No i kiepsko lata, co nie znaczy zupełnie, że się nie da.
    >
    > Okolice 140 kg to wydaje mi się sporo, choć Suzuki DR-Z 400 S ma 132 kg. (E
    > jest lżejszy i mocniejszy).

    Bo to jest sporo. Amator jest IMHO w stanie zauważyć (odczuć)
    mniejwięcej każde 5 kg masy. Choć to trochę bardziej złożone, bo nie
    liczy się tylko i wyłącznie sama masa, ale również jej rozkład.


    >> DRZ-E to naprawdę fajny sprzęt, którym masz szanse polatać spokojnie ze
    >> 2-3 lata, a większość zmienia głównie z racji słabych zawiasów, które
    >> przestają wystarczać, oraz jednak nie aż tak niskiej masy.
    >
    > A jak DR-Z E - wytrzyma pod moją masą ? Czy trzeba będzie sprężyny
    > zmieniać?

    Pojeździsz, to się sam przekonasz. Już nie pamiętam jak jest w DRZ z
    regulacjami, ale przed wymianą sprężyn warto zacząć od pokręcenia
    śrubkami. Dużo też zależy jak będziesz jeździł - na początku pewnie
    bardziej lajtowo, więc możesz nawet niezauważyć, że jest za mięko ;-)



    >> A jeszcze BTW - nie wiem czy Ci zależy, ale tytułowe CRF 2/4-50X (czyli
    >> wersje enduro) w Polsce nie mają homologacji, bo importer z jakichś
    >> przyczyn nie załatwił. Paradoksalnie sprzęty ściągnięte z zagranicy
    >> miewają.
    >
    > Homologacji nie potrzebuje. Będę śmigał po lasach. Nawet nie wiem czy będe
    > rejestrował.

    W przypadku enduraka IMHO warto tą rejestrację mieć, nawet jeśli blacha
    leży w garażu. Zawsze to możliwość polecenia na legalu asfaltem do
    drugiego lasku, 30 km dalej.


    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
    und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: