-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ??
Date: Thu, 29 Oct 2009 11:13:25 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 94
Message-ID: <hcbps5$muq$1@inews.gazeta.pl>
References: <hc4ndc$mdl$1@inews.gazeta.pl> <hc7i95$pv7$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: vpn-gw.just.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1256811205 23514 194.114.146.193 (29 Oct 2009 10:13:25 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 29 Oct 2009 10:13:25 +0000 (UTC)
X-User: defresz
User-Agent: Unison/1.8.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:613053
[ ukryj nagłówki ]On 2009-10-27 20:39:18 +0100, " Pavel" <a...@g...pl> said:
> XT660: Masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy (kg): 181 kg :) :) Chyba
> odpada ;)
To wszystko jest kwestią szczegółów określenia "jazda w terenie", które
jest bardzo pojemne.
>> Tak ogólnie - 450 raczej będzie Tobą zamiatać - to sprzęty naprawdę
>> brutalnie oddające moc - subiektywnie stwierdzam, że EXC czy TE 450
>> wkręcają się szybciej i oddają brutalniej moc od takiego GSXRa 750,
>> którego raczej nikt o zdrowych zmysłach nie poleciłby początkującemu. O
>> EXC300 wogóle możesz zapomnieć w kontekscie swoich warunków.
>
> To ciekawe porównanie. Ktoś z resztą pisał że km/h w terenie liczy się
> razy dwa.
Coś w tym jest. W każdym razie to będzie najszybsze 50 km/h w Twoim życiu ;-)
> Widzę, że najlepszy będzie DR-Z 400 E i w zasadzie niema dla niego (wśród
> nowych) alternatywy...
Zapomniałem jeszcze wspomieć o Husce TE610ie (ze 150 kg). Ciężka, w
miarę spokojna, całkiem sporo może, da się kupić nówkę (lub prawie
nówkę) za rozsądne pieniądze.
> Zainteresowały mnie też, za Waszą namową, LC4 400 i XR 400 ale trochę się boję
> używki, bo wiadomo różne przejścia mógł mieć taki motocykl. Nię mówię tylko o
> samym crashu, ale też cofnięte liczniki, itd. Boję się że kupie ruinę w którą
> będę tylko inwestował i inwestował...
Masz całkiem spory budżet, więc jeśli zawęzisz pole poszukiwań do
motocykli 2-3 letnich, to dość mocno ograniczysz szanse na trafienie
zajeżdżonego trupa. LC4 400 i XR400 się w tą kategorię wiekową nie
łapią. Weź pod uwagę, że zawsze może się okazać, że jednak enduro (czy
wogóle motocykle) Ci się nie spodobają. Ograniczysz sobie w ten sposób
straty finansowe, bo takiego dwulatka po roku sprzedasz bez lub z
niewielką stratą. Nówka po opuszczeniu salonu traci ze 30%.
>> Z własnego doświadczenia z LC4 powiem, że jest to fajny sprzęt, który
>> naprawdę w terenie wjedzie wszędzie - problem tylko w tym, że z racji
>> masy nie każdy tego dokona - wymaga ona lepszej techniki oraz świetnej
>> kondycji, bo te ~140 kg naprawdę pieruńsko męczy w kopnym piachu,
>> lepkim błocie, czy na bardzo technicznych trasach/torach (krętych,
>> wyboistych). No i kiepsko lata, co nie znaczy zupełnie, że się nie da.
>
> Okolice 140 kg to wydaje mi się sporo, choć Suzuki DR-Z 400 S ma 132 kg. (E
> jest lżejszy i mocniejszy).
Bo to jest sporo. Amator jest IMHO w stanie zauważyć (odczuć)
mniejwięcej każde 5 kg masy. Choć to trochę bardziej złożone, bo nie
liczy się tylko i wyłącznie sama masa, ale również jej rozkład.
>> DRZ-E to naprawdę fajny sprzęt, którym masz szanse polatać spokojnie ze
>> 2-3 lata, a większość zmienia głównie z racji słabych zawiasów, które
>> przestają wystarczać, oraz jednak nie aż tak niskiej masy.
>
> A jak DR-Z E - wytrzyma pod moją masą ? Czy trzeba będzie sprężyny
> zmieniać?
Pojeździsz, to się sam przekonasz. Już nie pamiętam jak jest w DRZ z
regulacjami, ale przed wymianą sprężyn warto zacząć od pokręcenia
śrubkami. Dużo też zależy jak będziesz jeździł - na początku pewnie
bardziej lajtowo, więc możesz nawet niezauważyć, że jest za mięko ;-)
>> A jeszcze BTW - nie wiem czy Ci zależy, ale tytułowe CRF 2/4-50X (czyli
>> wersje enduro) w Polsce nie mają homologacji, bo importer z jakichś
>> przyczyn nie załatwił. Paradoksalnie sprzęty ściągnięte z zagranicy
>> miewają.
>
> Homologacji nie potrzebuje. Będę śmigał po lasach. Nawet nie wiem czy będe
> rejestrował.
W przypadku enduraka IMHO warto tą rejestrację mieć, nawet jeśli blacha
leży w garażu. Zawsze to możliwość polecenia na legalu asfaltem do
drugiego lasku, 30 km dalej.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=