-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " Pavel" <a...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ??
Date: Tue, 27 Oct 2009 19:39:18 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 106
Message-ID: <hc7i95$pv7$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1256672358 26599 172.20.26.240 (27 Oct 2009 19:39:18 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 27 Oct 2009 19:39:18 +0000 (UTC)
X-User: aster.paw
X-Forwarded-For: 85.222.104.141
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:612969
[ ukryj nagłówki ]> > Czy powyższe sprzęty (KTM 300 EXC lub CRF 250/450) nadają się do spokojnej,
> > turystycznej jazdy po bezdrożach (np. po lesie) ?
>
> Było tu już o tym parę razy, ale skoro i tak mało się ostatnio dzieje,
> to nie będę odsyłał do Gugla.
> Do lajtowego pyrkania po lesie to wystarczy XT660, Trampek i tym
> podobne sprzęty. To co sobie wybrałeś w topiku, to hardkorowe enduro do
> ścigania - oględnie mówiąc sprzęty wyczynowe, ze wszystkimi wadami i
> zaletami takich rozwiązań.
Już wiem, że 300 EXC lub CRF 250/450 odpadaja zupełnie, ale....
XT660: Masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy (kg): 181 kg :) :) Chyba odpada ;)
> Tak ogólnie - 450 raczej będzie Tobą zamiatać - to sprzęty naprawdę
> brutalnie oddające moc - subiektywnie stwierdzam, że EXC czy TE 450
> wkręcają się szybciej i oddają brutalniej moc od takiego GSXRa 750,
> którego raczej nikt o zdrowych zmysłach nie poleciłby początkującemu. O
> EXC300 wogóle możesz zapomnieć w kontekscie swoich warunków.
To ciekawe porównanie. Ktoś z resztą pisał że km/h w terenie liczy się razy dwa.
> Jak już, to raczej 250 4t, acz przy Twojej masie będzie słabo z
> momentem, choć na początek, do nauki powinno w zupełności styknąć. Ale
> przy zdecydowaniu się na nią, nie nastawiaj się raczej na długi związek
> - sezon-dwa i jest spora szansa, że będzie Ci brakowało mocy (momentu)
> i zaczniesz rozglądać się za czymś mocniejszym. Tak więc kupowanie
> nówki raczej mija się sensem. Zalety 250 - nowe są leciutkie (5-8 kilo
> w porównaniu do 450 naprawdę da się odczuć w terenie) oraz nauczy Cię
> dobrze zgrywać gaz z biegami - 450 ma taki zapas, że pod tym względem
> rozleniwia - jak odkręcisz, to pomruczy, stęknie, zrobi rozpierduchę i
> pojedzie (albo np. przewinie przez plecy), w 250 się tak nie da, bo
> poprostu zdechnie.
Widzę, że najlepszy będzie DR-Z 400 E i w zasadzie niema dla niego (wśród
nowych) alternatywy...
> Druga ciekawa opcja, to dual sporty - nieśmiertelna DRZ-E (nie S), LC4
> czy nowe 690, XR650 (w Stanach jeszcz z rok czy 2 temu można było kupić
> nówki). Wady to większa masa od wyczynówek (zwłaszcza w KTM-ach),
> zaletą jest większa bezobsługowość.
Powiem tak, chciałem nowy. Zainteresowały mnie EXC 250, 300 i CRF 250 / 450...
Wiem już że to NIE to. Ale teraz widzę, że z nowych to tylko Suzuki DR-Z 400 E
z 2008 roku...KTM 690 - fajny, ale za drogi (okolice 33.000 zł).
Zainteresowały mnie też, za Waszą namową, LC4 400 i XR 400 ale trochę się boję
używki, bo wiadomo różne przejścia mógł mieć taki motocykl. Nię mówię tylko o
samym crashu, ale też cofnięte liczniki, itd. Boję się że kupie ruinę w którą
będę tylko inwestował i inwestował...
> Z własnego doświadczenia z LC4 powiem, że jest to fajny sprzęt, który
> naprawdę w terenie wjedzie wszędzie - problem tylko w tym, że z racji
> masy nie każdy tego dokona - wymaga ona lepszej techniki oraz świetnej
> kondycji, bo te ~140 kg naprawdę pieruńsko męczy w kopnym piachu,
> lepkim błocie, czy na bardzo technicznych trasach/torach (krętych,
> wyboistych). No i kiepsko lata, co nie znaczy zupełnie, że się nie da.
Okolice 140 kg to wydaje mi się sporo, choć Suzuki DR-Z 400 S ma 132 kg. (E
jest lżejszy i mocniejszy).
> Rzecz w tym, że na lżejszych sprzętach będzie po prostu znacznie
> łatwiej, więc po co się tak męczyć?
Też jestem tego zdania.
> DRZ-E to naprawdę fajny sprzęt, którym masz szanse polatać spokojnie ze
> 2-3 lata, a większość zmienia głównie z racji słabych zawiasów, które
> przestają wystarczać, oraz jednak nie aż tak niskiej masy.
A jak DR-Z E - wytrzyma pod moją masą ? Czy trzeba będzie sprężyny
zmieniać?Pytam, bo kiedyś usiadłem na nim na targach (nie pamiętam czy to był
S czy E) i siadając na nim mocno go dociążyłem.
> I IMHO nie ma co się aż tak napalać na nówkę, lepiej poszukać 2-3 latka
> w dobrym stanie.
j.w. - boję się trochę używki, bo się nie znam i nie chce wpaść w kanał (w
skrajnym przypadku używany może być droższy od nowego!).
> No i raczej szukaj sprzętów z magicznym guziczkiem - pal sześć te 5
> kilo - on naprawdę niesamowicie ułatwia życie, nie tylko początkującym.
> Pewnym problemem dla Ciebie będzie też to, że większość enduraków ma
> zawiasy strojone na jakieś 75-85 kg - przy cięższych zawodnikach dobrze
> jest zmienić sprężyny na twardsze, choć nie sądzę aby przez pierwsze
> miesiące miało to aż tak kolosalne znaczenie.
Dzięki za rady ! Będę pamiętał.
> A jeszcze BTW - nie wiem czy Ci zależy, ale tytułowe CRF 2/4-50X (czyli
> wersje enduro) w Polsce nie mają homologacji, bo importer z jakichś
> przyczyn nie załatwił. Paradoksalnie sprzęty ściągnięte z zagranicy
> miewają.
Homologacji nie potrzebuje. Będę śmigał po lasach. Nawet nie wiem czy będe
rejestrował.
DZIĘKI WIELKIE !
Paweł
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=