eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleRe: KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ??Re: KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ??
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " Pavel" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ??
    Date: Tue, 27 Oct 2009 19:39:18 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 106
    Message-ID: <hc7i95$pv7$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1256672358 26599 172.20.26.240 (27 Oct 2009 19:39:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 27 Oct 2009 19:39:18 +0000 (UTC)
    X-User: aster.paw
    X-Forwarded-For: 85.222.104.141
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:612969
    [ ukryj nagłówki ]

    > > Czy powyższe sprzęty (KTM 300 EXC lub CRF 250/450) nadają się do spokojnej,
    > > turystycznej jazdy po bezdrożach (np. po lesie) ?
    >
    > Było tu już o tym parę razy, ale skoro i tak mało się ostatnio dzieje,
    > to nie będę odsyłał do Gugla.
    > Do lajtowego pyrkania po lesie to wystarczy XT660, Trampek i tym
    > podobne sprzęty. To co sobie wybrałeś w topiku, to hardkorowe enduro do
    > ścigania - oględnie mówiąc sprzęty wyczynowe, ze wszystkimi wadami i
    > zaletami takich rozwiązań.

    Już wiem, że 300 EXC lub CRF 250/450 odpadaja zupełnie, ale....

    XT660: Masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy (kg): 181 kg :) :) Chyba odpada ;)



    > Tak ogólnie - 450 raczej będzie Tobą zamiatać - to sprzęty naprawdę
    > brutalnie oddające moc - subiektywnie stwierdzam, że EXC czy TE 450
    > wkręcają się szybciej i oddają brutalniej moc od takiego GSXRa 750,
    > którego raczej nikt o zdrowych zmysłach nie poleciłby początkującemu. O
    > EXC300 wogóle możesz zapomnieć w kontekscie swoich warunków.

    To ciekawe porównanie. Ktoś z resztą pisał że km/h w terenie liczy się razy dwa.

    > Jak już, to raczej 250 4t, acz przy Twojej masie będzie słabo z
    > momentem, choć na początek, do nauki powinno w zupełności styknąć. Ale
    > przy zdecydowaniu się na nią, nie nastawiaj się raczej na długi związek
    > - sezon-dwa i jest spora szansa, że będzie Ci brakowało mocy (momentu)
    > i zaczniesz rozglądać się za czymś mocniejszym. Tak więc kupowanie
    > nówki raczej mija się sensem. Zalety 250 - nowe są leciutkie (5-8 kilo
    > w porównaniu do 450 naprawdę da się odczuć w terenie) oraz nauczy Cię
    > dobrze zgrywać gaz z biegami - 450 ma taki zapas, że pod tym względem
    > rozleniwia - jak odkręcisz, to pomruczy, stęknie, zrobi rozpierduchę i
    > pojedzie (albo np. przewinie przez plecy), w 250 się tak nie da, bo
    > poprostu zdechnie.

    Widzę, że najlepszy będzie DR-Z 400 E i w zasadzie niema dla niego (wśród
    nowych) alternatywy...

    > Druga ciekawa opcja, to dual sporty - nieśmiertelna DRZ-E (nie S), LC4
    > czy nowe 690, XR650 (w Stanach jeszcz z rok czy 2 temu można było kupić
    > nówki). Wady to większa masa od wyczynówek (zwłaszcza w KTM-ach),
    > zaletą jest większa bezobsługowość.

    Powiem tak, chciałem nowy. Zainteresowały mnie EXC 250, 300 i CRF 250 / 450...
    Wiem już że to NIE to. Ale teraz widzę, że z nowych to tylko Suzuki DR-Z 400 E
    z 2008 roku...KTM 690 - fajny, ale za drogi (okolice 33.000 zł).

    Zainteresowały mnie też, za Waszą namową, LC4 400 i XR 400 ale trochę się boję
    używki, bo wiadomo różne przejścia mógł mieć taki motocykl. Nię mówię tylko o
    samym crashu, ale też cofnięte liczniki, itd. Boję się że kupie ruinę w którą
    będę tylko inwestował i inwestował...

    > Z własnego doświadczenia z LC4 powiem, że jest to fajny sprzęt, który
    > naprawdę w terenie wjedzie wszędzie - problem tylko w tym, że z racji
    > masy nie każdy tego dokona - wymaga ona lepszej techniki oraz świetnej
    > kondycji, bo te ~140 kg naprawdę pieruńsko męczy w kopnym piachu,
    > lepkim błocie, czy na bardzo technicznych trasach/torach (krętych,
    > wyboistych). No i kiepsko lata, co nie znaczy zupełnie, że się nie da.

    Okolice 140 kg to wydaje mi się sporo, choć Suzuki DR-Z 400 S ma 132 kg. (E
    jest lżejszy i mocniejszy).

    > Rzecz w tym, że na lżejszych sprzętach będzie po prostu znacznie
    > łatwiej, więc po co się tak męczyć?

    Też jestem tego zdania.

    > DRZ-E to naprawdę fajny sprzęt, którym masz szanse polatać spokojnie ze
    > 2-3 lata, a większość zmienia głównie z racji słabych zawiasów, które
    > przestają wystarczać, oraz jednak nie aż tak niskiej masy.

    A jak DR-Z E - wytrzyma pod moją masą ? Czy trzeba będzie sprężyny
    zmieniać?Pytam, bo kiedyś usiadłem na nim na targach (nie pamiętam czy to był
    S czy E) i siadając na nim mocno go dociążyłem.


    > I IMHO nie ma co się aż tak napalać na nówkę, lepiej poszukać 2-3 latka
    > w dobrym stanie.

    j.w. - boję się trochę używki, bo się nie znam i nie chce wpaść w kanał (w
    skrajnym przypadku używany może być droższy od nowego!).

    > No i raczej szukaj sprzętów z magicznym guziczkiem - pal sześć te 5
    > kilo - on naprawdę niesamowicie ułatwia życie, nie tylko początkującym.
    > Pewnym problemem dla Ciebie będzie też to, że większość enduraków ma
    > zawiasy strojone na jakieś 75-85 kg - przy cięższych zawodnikach dobrze
    > jest zmienić sprężyny na twardsze, choć nie sądzę aby przez pierwsze
    > miesiące miało to aż tak kolosalne znaczenie.

    Dzięki za rady ! Będę pamiętał.

    > A jeszcze BTW - nie wiem czy Ci zależy, ale tytułowe CRF 2/4-50X (czyli
    > wersje enduro) w Polsce nie mają homologacji, bo importer z jakichś
    > przyczyn nie załatwił. Paradoksalnie sprzęty ściągnięte z zagranicy
    > miewają.

    Homologacji nie potrzebuje. Będę śmigał po lasach. Nawet nie wiem czy będe
    rejestrował.

    DZIĘKI WIELKIE !

    Paweł

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: