-
Data: 2009-10-28 10:50:33
Temat: Re: KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ??
Od: "greg" <g...@f...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
" Pavel" <a...@g...pl> wrote in message
news:hc7i95$pv7$1@inews.gazeta.pl...
>> > Czy powyższe sprzęty (KTM 300 EXC lub CRF 250/450) nadają się do
>> > spokojnej,
>> > turystycznej jazdy po bezdrożach (np. po lesie) ?
>>
>> Było tu już o tym parę razy, ale skoro i tak mało się ostatnio dzieje,
>> to nie będę odsyłał do Gugla.
>> Do lajtowego pyrkania po lesie to wystarczy XT660, Trampek i tym
>> podobne sprzęty. To co sobie wybrałeś w topiku, to hardkorowe enduro do
>> ścigania - oględnie mówiąc sprzęty wyczynowe, ze wszystkimi wadami i
>> zaletami takich rozwiązań.
>
> Już wiem, że 300 EXC lub CRF 250/450 odpadaja zupełnie, ale....
>
> XT660: Masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy (kg): 181 kg :) :) Chyba
> odpada ;)
>
Odpada na pewno. I te rury, które się urwą przy pierwszej glebie.
>
>
>> Tak ogólnie - 450 raczej będzie Tobą zamiatać - to sprzęty naprawdę
>> brutalnie oddające moc - subiektywnie stwierdzam, że EXC czy TE 450
>> wkręcają się szybciej i oddają brutalniej moc od takiego GSXRa 750,
>> którego raczej nikt o zdrowych zmysłach nie poleciłby początkującemu. O
>> EXC300 wogóle możesz zapomnieć w kontekscie swoich warunków.
>
> To ciekawe porównanie. Ktoś z resztą pisał że km/h w terenie liczy się
> razy dwa.
Nie km/h tylko KM i kG
>
>> Jak już, to raczej 250 4t, acz przy Twojej masie będzie słabo z
>> momentem, choć na początek, do nauki powinno w zupełności styknąć. Ale
>> przy zdecydowaniu się na nią, nie nastawiaj się raczej na długi związek
>> - sezon-dwa i jest spora szansa, że będzie Ci brakowało mocy (momentu)
>> i zaczniesz rozglądać się za czymś mocniejszym. Tak więc kupowanie
>> nówki raczej mija się sensem. Zalety 250 - nowe są leciutkie (5-8 kilo
>> w porównaniu do 450 naprawdę da się odczuć w terenie) oraz nauczy Cię
>> dobrze zgrywać gaz z biegami - 450 ma taki zapas, że pod tym względem
>> rozleniwia - jak odkręcisz, to pomruczy, stęknie, zrobi rozpierduchę i
>> pojedzie (albo np. przewinie przez plecy), w 250 się tak nie da, bo
>> poprostu zdechnie.
>
> Widzę, że najlepszy będzie DR-Z 400 E i w zasadzie niema dla niego (wśród
> nowych) alternatywy...
>
>> Druga ciekawa opcja, to dual sporty - nieśmiertelna DRZ-E (nie S), LC4
>> czy nowe 690, XR650 (w Stanach jeszcz z rok czy 2 temu można było kupić
>> nówki). Wady to większa masa od wyczynówek (zwłaszcza w KTM-ach),
>> zaletą jest większa bezobsługowość.
>
> Powiem tak, chciałem nowy. Zainteresowały mnie EXC 250, 300 i CRF 250 /
> 450...
> Wiem już że to NIE to. Ale teraz widzę, że z nowych to tylko Suzuki DR-Z
> 400 E
> z 2008 roku...KTM 690 - fajny, ale za drogi (okolice 33.000 zł).
>
> Zainteresowały mnie też, za Waszą namową, LC4 400 i XR 400 ale trochę się
> boję
> używki, bo wiadomo różne przejścia mógł mieć taki motocykl. Nię mówię
> tylko o
> samym crashu, ale też cofnięte liczniki, itd. Boję się że kupie ruinę w
> którą
> będę tylko inwestował i inwestował...
etam ruine. To sie nie psuje. Zwłaszcza honda.
poza tym jakie liczniki? w crossie nie ma liczników :-)
A nawet jak bedziesz musiał wymienic tłok i remont głowicy zrobić - to to
nie są koszty zabijające. Na pewno wyjdzie taniej, niż nówke kupić i
serwisować u dilera, bo gwarancja. Poza tym w kazdy motor sie ładuje kase,
nowy czy nie nowy...
kup od kogoś zaufanego i tyle, ważne tylkożeby dużego dzwona nie miał.
>
>> Z własnego doświadczenia z LC4 powiem, że jest to fajny sprzęt, który
>> naprawdę w terenie wjedzie wszędzie - problem tylko w tym, że z racji
>> masy nie każdy tego dokona - wymaga ona lepszej techniki oraz świetnej
>> kondycji, bo te ~140 kg naprawdę pieruńsko męczy w kopnym piachu,
>> lepkim błocie, czy na bardzo technicznych trasach/torach (krętych,
>> wyboistych). No i kiepsko lata, co nie znaczy zupełnie, że się nie da.
>
> Okolice 140 kg to wydaje mi się sporo, choć Suzuki DR-Z 400 S ma 132 kg.
> (E
> jest lżejszy i mocniejszy).
"S" w teren to nie. Tylko "E"
>
>> Rzecz w tym, że na lżejszych sprzętach będzie po prostu znacznie
>> łatwiej, więc po co się tak męczyć?
>
> Też jestem tego zdania.
>
>> DRZ-E to naprawdę fajny sprzęt, którym masz szanse polatać spokojnie ze
>> 2-3 lata, a większość zmienia głównie z racji słabych zawiasów, które
>> przestają wystarczać, oraz jednak nie aż tak niskiej masy.
>
> A jak DR-Z E - wytrzyma pod moją masą ? Czy trzeba będzie sprężyny
> zmieniać?Pytam, bo kiedyś usiadłem na nim na targach (nie pamiętam czy to
> był
> S czy E) i siadając na nim mocno go dociążyłem.
Sprężyna 400 zł. Nie przesadzaj. Możesz też schudnąć :-)
>
>
>> I IMHO nie ma co się aż tak napalać na nówkę, lepiej poszukać 2-3 latka
>> w dobrym stanie.
>
> j.w. - boję się trochę używki, bo się nie znam i nie chce wpaść w kanał (w
> skrajnym przypadku używany może być droższy od nowego!).
No to nie kupuj skrajnych przypadków. Poszukaj dobrego.
Stan silnika można ocenić w miarę łatwo bez rozbierania go.
>
>> No i raczej szukaj sprzętów z magicznym guziczkiem - pal sześć te 5
>> kilo - on naprawdę niesamowicie ułatwia życie, nie tylko początkującym.
>> Pewnym problemem dla Ciebie będzie też to, że większość enduraków ma
>> zawiasy strojone na jakieś 75-85 kg - przy cięższych zawodnikach dobrze
>> jest zmienić sprężyny na twardsze, choć nie sądzę aby przez pierwsze
>> miesiące miało to aż tak kolosalne znaczenie.
>
> Dzięki za rady ! Będę pamiętał.
>
>> A jeszcze BTW - nie wiem czy Ci zależy, ale tytułowe CRF 2/4-50X (czyli
>> wersje enduro) w Polsce nie mają homologacji, bo importer z jakichś
>> przyczyn nie załatwił. Paradoksalnie sprzęty ściągnięte z zagranicy
>> miewają.
>
> Homologacji nie potrzebuje. Będę śmigał po lasach. Nawet nie wiem czy będe
> rejestrował.
A jak masz 2 km asfaltem to będziesz pchał? Bez sensu. Oczywiście że
rejestruj.
--
greg
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=