  • Data: 2009-05-05 21:19:10
    Temat: Re: K-202
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zibias pisze:

    > Pamiętam, że kilka/naście lat temu była akcja wyprodukowania komputera Eniac
    > w jednym chipe. Tak dla sportu i na pamiątkę tamtego starego urządzenia.
    >
    > No cóż.. tak sobie powspominałem....

    Podobnych przedsięwzięć było więcej. Brytyjczycy zbudowali replikę
    swojego Colossusa, Amerykanie zamknęli Eniaca w małym chipie, a jakiś
    inżynier z Lockheed Martin po godzinach w swoim garażu zmontował AGC
    (komputer pokładowy kapsuł programu Apollo).

    O wszystkich klonach ośmiobitowców rzecz jasna nie wspomnę, choć
    Replica-1 jest tutaj dość ciekawym przykładem. :)

    Mimo wszystko miło byłoby, gdyby jakaś grupa zapaleńców spróbowała coś
    takiego jak K-202 odtworzyć. Tylko właśnie ten problem dokumentacji...