  • Data: 2009-05-05 11:04:29
    Temat: Re: K-202
    Od: "Zibias" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Podam inny przykład, był sobie taki komputer WANG-2200 produkcji USA.
    Zdarzyło mi się nim posługiwać już w 2 połowie lat 70. Czyli czasy bliskie
    K-202
    Wtedy kosztował spore pieniądze liczone w "dewizach". Tam gdzie stał, były
    specjalne zapisy by mieć swój czas dostępu. Programowało się go w BASIC'u.

    Niedawno przeszukiwałem internet i jest dostępne sporo dokumentacji
    dotyczącej tego komputera.
    Jest nawet emulator na PC ;-) Firma już dawno nie istnieje, ale swego czasu
    było to bardzo
    popularne ustrojstwo. Pamiętam, że miał flopy dyski 8" bez DOS'u trzeba było
    sobie robić FAT
    na karteczce papieru ;-) Ale śmigł całkiem przyzwoicie i wyparły go dopiero
    PC klasy 386
    no i komfort twardzych dysków i dyskietek z ówczesnym DOSem.

    Patrząc na ten przykład, szkoda, że tak mało jest dokumentacji do K-202.
    Nikt by już teraz tego nie kopiował, bo po co, ale w celach historycznych
    bardzo by się przydało.
    Pamiętam, że kilka/naście lat temu była akcja wyprodukowania komputera Eniac
    w jednym
    chipe. Tak dla sportu i na pamiątkę tamtego starego urządzenia.

    No cóż.. tak sobie powspominałem....