  • 1. Data: 2011-03-09 22:33:59
    Temat: Już wiadomo, gdzie się można dodzwonić, dzwoniąc na 1819191 (przynajmniej w Heyah :-))
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Odwieczne Panamichałowe pytanie doczekało się swej odpowiedzi,
    przynajmniej w Heyah (nie wiem, jak jest z całym T-Mobile Polen):
    1819191 to taxi w Zakopcu :-).

    http://tiny.pl/hdrhw
    (czyli
    http://www.heyah.pl/regulaminy/uslugi/lista_numerow_
    bausb_skonfigurowanych_w_sieci_heyah/oid/a86d2de3ddf
    2d4c43d2556a42388f7d5)

    Z ciekawostek:

    SKOK im. Mikołaja Kopernika
    ul.Zamkowa 10
    43-178 Ornontowice
    19508
    cały kraj bez SN 63

    Mechanika Blacharstwo
    Lakiernictwo Z. Brezowski
    ul. Kozarzewek 1
    62-530 Kazimierz Biskupi
    19508
    SN 63 wielkopolskie

    A tak poza tym to przekrój przez społeczeństwo:
    taryfiarze, laweciarze, blacharze, grabarze, handlarze, lichwiarze
    (=banki,SKOKi,pośrednicy finansowi), ubezpieczeniarze, autobusiarze,
    urzędasy i różne inne dziwne biznesy np. taki, najbliższy mi
    geograficznie :-):
    Firma ,,Sztyrlic" Ryszard Sturlis
    ul. Krępiecka 18
    21-040 Świdnik
    19445 SN 81 lubelskie.

    Podsumowując, idiotyzm pt. AUS ma się świetnie.

    Przemek

  • 2. Data: 2011-03-09 23:49:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemysław Kowalik napisał:

    > Firma "Sztyrlic" Ryszard Sturlis
    > ul. Krępiecka 18
    > 21-040 Świdnik
    > 19445 SN 81 lubelskie.

    Co oznacza strefa numeracyjna w sieci Heyah?

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2011-03-10 00:08:50
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Co oznacza strefa numeracyjna w sieci Heyah?

    Zakładam, że to samo, co w PNK :-)

  • 4. Data: 2011-03-10 01:06:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

> [...]
    >>> 21-040 Świdnik

    > Zakładam, że to samo, co w PNK :-)

    Że niby jak? Tam stoi, że "dostępne ze SN 81". Chyba trudno zadzwonić
    z Playa będąc jednocześnie w SN 81.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2011-03-10 08:10:18
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Że niby jak? Tam stoi, że "dostępne ze SN 81". Chyba trudno zadzwonić
    > z Playa będąc jednocześnie w SN 81.

    Najlepszym przykładem są AUSy alarmowe: 112 wybrany z terminala będącego
    w zasięgu sektora C02822 kieruje połączenie do Pcimia Górnego, a z
    sektora C02833 do Pcimia Górnego. A sektory C02822 i C02833 są
    obsługiwane przez tą samą stację bazową, stojącą na granicy powiatów.

  • 6. Data: 2011-03-10 09:16:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

    > Odwieczne Panamichałowe pytanie doczekało się swej odpowiedzi,
    > przynajmniej w Heyah (nie wiem, jak jest z całym T-Mobile Polen):
    > 1819191 to taxi w Zakopcu :-).

    19191 wybierane z Plusa w Zakopanem łączy z taxi w Nowym Sączu.
    Sprawdzone 2 lata temu.

    > Podsumowując, idiotyzm pt. AUS ma się świetnie.

    Yep.

    MJ

  • 7. Data: 2011-03-10 12:07:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > sektora C02833 do Pcimia Górnego. A sektory C02822 i C02833 są
    > obsługiwane przez tą samą stację bazową, stojącą na granicy powiatów.

    Z tymi sektorami, to ja rozumiem, ale to akurat najgorszy przykład.
    Bo z przytoczonego dokumentu można wnioskować, że i z Pcimia górnego
    i z Dolnego wywołania AUS w Heyah pójdą i tak do Myślenic. Przynajmniej
    T-Mobile tak sobie tego życzy, choć nie wiem jak chce to osiągnąć.
    Stąd moje pytanie.

    Sztucznie utrzymywane strefy numeracyjene są dzisiaj idiotyzmem nie
    mniejszym od idiotyzmu numeracji AUS. Jak się oba idiotyzmy skrzyżuje,
    wychodzi idiotyzm do kwadratu.

    Jarek

    --
    -- Szwejku, Jezus Maria, Himmelherrgott, ja was zastrzelę, bydlę jedno,
    ośle, kretynie, gówniarzu jeden! Czy można być takim bałwanem?

  • 8. Data: 2011-03-10 12:18:34
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > 19191 wybierane z Plusa w Zakopanem łączy z taxi w Nowym Sączu.
    > Sprawdzone 2 lata temu.

    No i niemiecka solidność T-Mobile jednak rządzi - ktoś siadł i ujawnił,
    na jakie AUSy dasie zadzwonić*. Przy okazji, przypuszczam, że mając do
    wyboru dwa różne 1819191, wybrali ten potencjalnie potrzebniejszy
    użyszkodnikom ;-).

    *) Co nie zmienia faktu, iż w sumie był to typowy kawał "dobrej nikomu
    niepotrzebnej roboty", bo gdyby zamiast w/w AUSów taryfiarze i grabarze
    mieli wyłącznie normalne numery (stacjonarne albo komórkowe albo i takie
    i takie), to wszystko by działało "samo przez się".

    Przemek

  • 9. Data: 2011-03-10 14:47:20
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Sztucznie utrzymywane strefy numeracyjene są dzisiaj idiotyzmem nie
    > mniejszym od idiotyzmu numeracji AUS. Jak się oba idiotyzmy skrzyżuje,
    > wychodzi idiotyzm do kwadratu.

    Absolutnie nie jestem zwolennikiem strefy numeracyjnej, tym bardziej, że
    kilka lat temu postulowałem jej uśmiercenie :-) Natomiast proszę
    pamiętać, że w tej chwili jest to jedyny podział kraju (mający podstawę
    historyczną :-) zgodny ze zbudowaną infrastrukturą. I dopóki nie uda się
    jej definitywnie uśmiercić, dopóty będzie gdzieś straszyła w tle. A opór
    materii był i jest wielki.
    Natomiast podział na SN jest o wiele bardziej logiczny, niż stosowany
    przez administrację państwową (w tym przez UKE) podział na miasta, gminy
    czy powiaty. Obśmiałem się jak norka, czytając plany związane z
    DVB-t,gdzie zasięg poszczególnych nadajników określano poprzez powiaty.
    To samo jest z przetargami lokalnymi na częstotliwości, określone w
    granicach powiatów.
    Jak zapewne wszystkim wiadomo, fala radiowa zna podział administracyjny
    kraju i bez zezwolenia granicy powiatu sama nie przekroczy :-P

  • 10. Data: 2011-03-10 18:07:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > historyczną :-) zgodny ze zbudowaną infrastrukturą. I dopóki nie uda się
    > jej definitywnie uśmiercić, dopóty będzie gdzieś straszyła w tle. A opór

    Definitywne uśmiercenie infrastruktury? Mnie już żaden pomysł nie zdziwi.

> [...]
    > Jak zapewne wszystkim wiadomo, fala radiowa zna podział administracyjny
    > kraju i bez zezwolenia granicy powiatu sama nie przekroczy :-P

    Nos dla tabakiery czy tabakiera dla nosa? Może i logiczny, ale czy
    sensowny? DVB-t to jednak co innego niż GSM. Telefon komórkowy da
    się zwykle zlokalizować z dokładnością lepszą niż sektor BTS.
    Jeśli jest jakiś sens w numerach AUS, to nie w ogólnopolskich,
    nie w przypisanych do strefy numeracyjnej, tylko takich, co łączą
    abonenta GSM z najbliższą tabakierą (dostawcą pizzy, taksówką, pomocą
    drogową, parafią itp.).

    --
    Jarek