eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa[Już jest!] Krzywe postępu jakości matryc w aparatach wg firm. [1]Re: [Już jest!] Krzywe postępu jakości matryc w aparatach wg firm. [1]
  • Data: 2011-05-13 10:52:53
    Temat: Re: [Już jest!] Krzywe postępu jakości matryc w aparatach wg firm. [1]
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-13 03:57, Mariusz [mr.] pisze:

    Trochę to bez sensu, bo:

    > 1. Nikon.
    > Stary gracz w sektorze - przed długi czas wieczny numer dwa na rynku
    > cyfrówek. Długotrwały pościg za Canonem przyniósł wreszcie efekty - gdzieś
    > od czasu przełomowych D3x/D700 rozpoczął się wyraźny postęp i poziom matryc
    > zauważalnie wystrzelił w górę, przechodząc nawet do aparatów z segmentu
    > entry level.

    Tylko to są matryce Sonego, a właściwie od niedawna stosowana
    technologia, która daje uzysk ze... 2EV do wcześniejszych rozwiązań.

    > 2. Pentax (+ GX 20).

    Dokładnie to samo.

    > 3. Olympus + Panasonic (perspektywa ratingu - negatywna [bez zmiany
    > cropa]).
    >
    > Jakościowi liderzy sektora od chwili wejścia na rynek cyfrówek. Od
    > samego początku bardzo wysoki poziom technologiczny matryc,

    Bzdura, Olympus wsadzając koszmarnie mocny filtr aa na bardzo przeciętne
    matryce nigdy nie uzyskał wyników porównywalnych z resztą systemów. W
    rezultacie zamknęli ten rozdział przerzucając się na m4/3 przy okazji
    wywalając ów filtr, dzięki czemu głupie amatorskie peny przewyższają
    jakością obrazu wszystkie poprzednie lustrzanki (E5 jest wyjątkiem
    opartym o matryce z pena).

    > jednak ze
    > względu na przyjęty rozmiar matrycy praktycznie nie odnotowują żadnego
    > postępu - powolny postęp w całości zjadają wtłaczane kolejne megapiksele.

    No właśnie postęp był skokowy.
    Panas całe to zjawisko przechodził znacznie delikatniej.

    > 4-5. Sony (perspektywa ratingu - pozytywna).
    > Wciąż im daleko do Olympusa i Panasonika, jednak dwa ostatnio
    > wypuszczone cropy, a przede wszystkim (przez niektórych uważane za
    > przekombinowane) SLT-y i pozasystemowe NEX-y pozwoliły Sony wreszcie
    > odbić się od dna i wygięły krzywą postępu (dotychczas niemal zupełnie
    > płaską) mocno w górę. Przesunęło to firmę nieco do przodu stawki z naprawdę
    > dalekich pozycji we wszystkich segmentach. Zatem pierwsza jaskółka
    > nadziei dla Sony - wreszcie awansowali na przedostatnie miejsce minimalnie
    > wyprzedzając Canona.

    SLTy to znakomita jakość (Nikon i Pentax), NEXy też jak na swoją klasę,
    niestety nie ma choćby jednego dobrego, a nawet przeciętnego obiektywu
    dla NEXa i system ten, mający szansę na prowadzenie na rynku
    bezlusterkowców, siedzi z bardzo przeciętnym Samsungiem na końcu.

    > 4-5. Canon (perspektywa ratingu - stabilna).
    >
    > I wreszcie na koniec Canon - weteran i dawny lider sektora cyfrówek od
    > dawna spoczął na laurach (tak gdzieś od końca 2003 roku) i nie przejmuje
    > się nawet swoją mniejszą matrycą - klient się nie zna, więc klient i tak
    > kupi, reklama zrobi swoje.

    Tu się zgadzam, drogie, przeciętne, a nawet gorzej.

    > Postęp technologiczny w matrycach cyfrowych okazał się tak naprawdę
    > minimalny

    Rzekłbym coś innego. Weźmy też pod uwagę obiektywy, zwłaszcza zoomy
    dużej krotności pracujące doskonale bez przymykania. Do tego pojawiają
    się kompakty o jakości obrazu luster sprzed kilku lat.

    > (zwłaszcza u Canona - NIEMAL ZERO

    Tu się zgadzam, ale reszta wyraźnie poszła w górę.

    > Dlatego też klienci powinni postawić ultimatum producentom (i taką
    > postawę należy propagować): albo wy zaczniecie robić REALNE postępy (np.
    > EVIL-ki FF* ;-) , albo my przestajemy kupować, jasne? :)

    Tak, akurat :)

    --
    pozdrawia Adam
    /jestem błędem statystycznym, ale szczęśliwym/