  • 21. Data: 2016-11-19 15:00:27
    Temat: Re: JotaFon ;)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" o0ni8j$tu$...@d...me

    > nie. w każdym androidzie który ma procesor o wydajności zbliżonej do zx spectrum.

    Takich nie było.

    > w windows mobile i symbianie było _relatywnie_ lepiej.

    IMO wiele zależy od szybkości SD (z której jest ciągnięta
    mapa) i od szczegółowości mapy. W renderingu mapy różnie
    uczestniczą GPU -- one też są ważne.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.net.pl '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 22. Data: 2016-11-19 15:09:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> f...@4...com

    > Mam jednego z najtańszych androidów na rynku, 200zł. Mapa odpala się po
    > maksymalnie 5 sekundach. Łapie GPS tak samo szybko jak w tych 10x
    > droższych. Coś ściemniacie towarzyszu.

    > Ściemnia na pewno. Mój kosztował 300zł... ale w 2011 r. Żadna mapa
    > nie odpala się dłużej niż kilka sekund, GPS też bez zarzutu.

    Mam 2 sprawne urządzenia z Androidem, miałem łącznie 4 (jeden telefon
    sprzedałem, jeden potłukł się) a bawiłem się kilkunastoma -- żadna
    mapa nie ładowała się kwadrans, a map tych przemłóciłem kilkadziesiąt...

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.net.pl '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 23. Data: 2016-11-19 15:46:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > To nie są odczucia. To sa pomiary. Mozna sobie oczywiście przesadzać na
    > grupach ale Ty przesadzasz w stopniu przekraczającym normy.
    oczywiście że nie 15 minut z zegarkiem w ręku. To teraz Ci napiszę o
    tablecie kótry mam w domu. 2 rdzenie 5 giga ramu. córka się
    rozchorowała, chciałem jej puscić bajkę. włączam - 29% baterii. załączam
    youtuba, tablet pisze że cośtam aktualizuje. odpalił się YT ale bez
    filmów, biały ekran. tablet jest pusty, w sensie żadnych gier które
    cośtam robią w tle, bo to padlizna jest. procenty znikają bo to padlizna
    jest. dalej się aktualizuje, a że ma mało pamięci to YT dalej nic nie
    wyświelta. wpisuje tytuł, wyniki wyszukiwania mam z przed tygodnia,
    zupełnie nie to o co prosiłem. czas ucieka, dziecko traci cierpliwość,
    bateria energię. poszedłem po s4, w 15 sekund leciała bajka
    to jest rzeczywiste porównanie sprzętu za... chciałem napisać kwotę, ale
    znowu dostanę kopy. taniego sprzętu, albo marnego sprzętu do dobrego.

    > Zaś iPhony kupuje się z tak wielu powodow pozatechnicznych że ciężko
    > tutaj szukac korelacji bo znika ona w stercie szpanerów.

    > Uciaksza od tematu w którym mapy odpalały się 15 minut. Zacytuje: "potem
    > kwadrans na wczytanie mapy". Nie ma tego kwadransa. Nawet na tablecie
    > który ma już jak dobrze liczę 5 lat i kupiny był w carrefour za 250zł
    > mapy wczytywały się w stopniu zadowalającym do normalnej pracy.

    nie wierzę. napisz jaki tablet i jakie mapy. bo google się nie liczą.
    Znaczy spełniają warunek bycia mapami, ale Ty akurat wiesz o co mi
    chodzi. jak nie to przeczytaj moją następną odpowiedź

    > Mam w domu tablet na Intelu i Mediateku, z tej samej epoki. Tablet na
    > Intelu jest do dupy pod każdym wględem od obliczen przez prędkość
    > pamięci po GPU. Wniosek z tego taki że pingwiny żyją w arktyce.
    zasadniczo snapdragon i intel pakowane są do lepszych sprzętów niz
    mediatek. co nie oznacza że każdy intel jest lepszy od każdego
    mediateka. napisz jakie to tablety (dużo ich masz) i zobaczymy czy Twoje
    twierdzenie ma szanse bycia prawdziwym.

    ToMasz

  • 24. Data: 2016-11-19 15:54:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 19.11.2016 o 15:09, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]
    > sprzedałem, jeden potłukł się) a bawiłem się kilkunastoma -- żadna
    > mapa nie ładowała się kwadrans, a map tych przemłóciłem kilkadziesiąt...

    uwiesiliście się jednego przesadzonego stwierdzenia. spróbujcie, odpalić
    olx, zobaczyć kto ma w okolicy 50km do sprzedania czarny kapelusz,
    odpalić mapę ofline, (nie mapy od googla) wpisać adres do gościa,
    zobaczyć ile macie do przebycia km. Zadzwonić do gościa czy ogłoszenie
    jest aktualne. Ile Wam to zajęło? 15 sekund? JA na codzień, gdy dyktuję
    numer telefonu swoim współpracownikom, wiem jakie mają telefony. ci
    którzy mówią czekaj, jeszcze się klawiatura nie odpaliła, kupili telefon
    z androidem za złotówkę. Ci którzy czytali przed zakupem i wybierali
    rozsądnie, czekają gotowi.
    NAwet jak jeszcze 500 osób napisze (kopnie mnie w tyłek) za wypominane
    15 minut, to nie spowoduje że telefon wart 300zł działa jak ten wart
    1500zł (a za ile był kupiony to inna rzecz)
    ToMasz

  • 25. Data: 2016-11-19 16:24:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-11-19 15:46, ToMasz wrote:
> [...]
    > filmów, biały ekran. tablet jest pusty, w sensie żadnych gier które
    > cośtam robią w tle, bo to padlizna jest.

    Pi x drzwi jak bym widział Galaxy któryśtam który po 3 tyg przerwy
    dorwal się do wifi. Pół godziny z głowy na aktualizownie. Nawet problem
    był zadzwonić gdziekolwiek. Kosztował coś koło 1500zł. i nie wynika z
    ego że ten telefon jest zły. Tylko wynika że płacenie znacznie więcej za
    nieznacznie lepszy jest absurdalne.

    > znowu dostanę kopy. taniego sprzętu, albo marnego sprzętu do dobrego.

    A kto tu mówi że telefon za 200zł jest dobry? Mowa jest o tym że nie
    wyswietla map po 15 minutach. Bardziej po 15 sekundach. Wyrywam kłamstwa
    z netu bo jeszcze ktoś przeczyta.

    > nie wierzę. napisz jaki tablet i jakie mapy.

    Tracer OVO w bodaj wersji 1.2 oraz google maps. Ponieważ nie ma GPSa to
    dokładałem mu przez usb co było drogą przez mękę (nie ma rownież bluetooth).

    > mediatek. co nie oznacza że każdy intel jest lepszy od każdego
    > mediateka. napisz jakie to tablety (dużo ich masz) i zobaczymy czy Twoje
    > twierdzenie ma szanse bycia prawdziwym.

    Jeden to jakiś Kiano, drugi Medion, oba poniżej 250zł coś koło 7-8 cali.
    Niestety są za daleko żeby sprawdził jakie dokładnie numery. Pi x drzwi
    kupowane rok temu.

  • 26. Data: 2016-11-19 16:28:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-11-19 15:54, ToMasz wrote:
> [...]
    > jest aktualne. Ile Wam to zajęło? 15 sekund? JA na codzień, gdy dyktuję
    > numer telefonu swoim współpracownikom, wiem jakie mają telefony.

    Czekaj, a gdyby się okazało że ja codziennie musze kompilować kod na
    adroidzie, wykonywać renderingi blenderem, komunikować się z satelitami
    szpiegowskimi i oglądać porno to już bedzie niestandardowe uzycie czy
    jeszcze standardowe? I gdzie ta granica?

    Swego czasu czesto korzystałem z przegląrki i map na raz. Na moich
    200zł. Nie rozumiem gdzie problem. Działa. Przy czym trzeba wziąć
    poprawkę na idiotów od JS ale tam poprawkę trzeba brać też na PC.

    > NAwet jak jeszcze 500 osób napisze (kopnie mnie w tyłek) za wypominane
    > 15 minut, to nie spowoduje że telefon wart 300zł działa jak ten wart
    > 1500zł (a za ile był kupiony to inna rzecz)

    *NIKT* tego nie twierdzi. Ty natomiast twierdzisz że ten za 200zł działa
    tak i tak. No więc *nie*.

  • 27. Data: 2016-11-20 11:18:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" o0pp31$itc$...@d...me

    > odpalić mapę ofline, (nie mapy od googla) wpisać adres do gościa,

    Ja sprawdzałem na dziesiątkach map offlajnowych.

    Osmand z zapisanym śladem:

    - pierwsze uruchomienie 7 sekund
    - kolejne uruchomienia w czasie niemierzalnym

    Osmand bez śladu:

    - pierwsze uruchomienie 6 sekund
    - kolejne uruchomienia w czasie niemierzalnym

    ,,Pierwsze uruchomienie'' czyli uruchomienie
    po około godzinie od ostatniego uruchomienia.
    ,,kolejne uruchomienia'' -- chwilę po ,,pierwszym''.

    Imo najwięcej czasu zabiera odnalezienie telefonu, później odnalezienie
    ikony i włączenie (dwa razy trzeba kliknąć w zgaszony ekran) ekranu, ale
    można podpiąć aplikację do gestu, przez co szukanie ikony -- odpada.

    > zobaczyć ile macie do przebycia km. Zadzwonić do gościa czy ogłoszenie jest
    aktualne. Ile Wam to zajęło? 15 sekund? JA na codzień,
    > gdy dyktuję

    na co dzień

    -=-

    Edytor -- pierwsze uruchomienie w czasie niemierzalnym
    Telefon -- pierwsze uruchomienie w pierwszej sekundzie
    Kontakty -- jw.
    Dodanie nowego kontaktu -- klawiatura jest gotowa w czasie niemierzalnym

    Do gaszenia też nie jest potrzebny przycisk -- dwa
    kliknięcia w pasek powiadomień lub ikona z NowejL...

    Telefon to Asus Max. Raz spadł z szafki nocnej na panel, raz z łóżka
    (położyłem na poduszce czy kołdrze, ale zsunął się) na mozaikę klonową
    i raz wypadł z ręki na tę mozaikę... (klon jest twardszy od dębu) Chyba
    przy ostatnim upadku odpadła klapka tylna i wysunęła się jedna z SIMek.

    http://www.drewol.pl/twardosc.htm

    Szyba po bokach i u góry pokrywa telefon niemal do końca, ale mimo tego
    ramki są bardzo duże. Telefon sprawia wrażenie takie, jakby był wykonany
    właśnie po to, by go rozbić, ;) ale w istocie ta szyba jest wykonana
    z GG4 -- odpornej na zadrapania chyba do około 6 w skali Mohsa. lecz
    plastycznej.

    https://youtu.be/Oyx6PpXuJfc?t=337

    GG5 na razie jest rarytasem, ale także mniej twardym niż piasek...

    https://www.corning.com/gorillaglass/worldwide/en/pr
    oducts-with-gorilla.html

    -=-

    Aby było jasne, Jerry Rig Everything wycofał swoje zarzuty:

    https://www.youtube.com/watch?v=571pu66vEBc

    co do GG5.

    http://komorkomania.pl/33483,samsung-galaxy-note7-wy
    trzymalosc

    Autor kanału przyznaje, że pierwszy test był przeprowadzony przy
    użyciu ręcznie naostrzonych narzędzi. To, co porysowało ekran, to.
    mikroskopijne drobinki ostrzarki pokrywające ostrze. Przekonuje on,
    że użył ostrzarki pierwszy i ostatni raz

    https://www.youtube.com/watch?v=nOz4Kf5AL7Q

    -=-

    Reasumując -- Twój kwadrans trwa kilka sekund.
    Mój kwadrans trwa 15min*60s/min=900s, czyli
    mamy różnicę ponad dwóch rzędów wielkości...

    900/6=150

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.net.pl '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 28. Data: 2016-11-20 11:56:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" o0poj2$g9g$...@d...me

    > tablecie kótry mam w domu. 2 rdzenie 5 giga ramu. córka się

    > jest. dalej się aktualizuje, a że ma mało pamięci to YT dalej nic nie

    Za mało jakiej pamięci?

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.net.pl '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 29. Data: 2016-11-20 14:52:45
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-11-18 o 19:44, ToMasz pisze:

    > podaj mi numery btsów z który korzystają telefony i lokalizaje. Albo
    > sam sprawdź, nie narzekaj jak emeryci na slużbę zdrowia

    Nie wystarczy wiedzieć że z tego z którego nie ma zasięgu na telefonie w
    domu? Dobrze odpowiem - z najbliższego, znajduje się on na wieży ciśnień
    w mieście Słupca. Jakieś około 8iu km od mojego domu. Inne najbliższe w
    okolicy to już większa odległość. No i większe przeszkody..

    > z jakiego btsa korzysta modem?

    Z tego samego co telefon. W Play wewnętrzny roaming na internet nie chodzi.

    > dupa ( za przeproszeniem) wytrzymała. Źle użytkujesz urządzenie. Jak
    > chcesz robić klasyfikacje jaki telefon wytrzyma najdłużej NA CZUWANIU
    > to kup sobie starą nokie albo philipsa. jeśli Ci urządzenie z
    > androidem wytrzymuje dłużej niż dzień, to znaczy że go nie użytkujesz
    > zgodnie z przeznaczeniem. to tak jakbyś powiedział że Twoje auto pali
    > litr benzyny na miesiąc. JAsne że moze tak być, jasne że
    > tablet/telefon może wytrzymać 9 dni. ale ja bym nie kupił urządzenia z
    > androidem które ma leżeć i nic nie robić, ani auta które robi 15km na
    > miesiąc

    Wcale nie dupa,. A, urządzenie użytkuje w sposób jak najbardziej
    racjonalny. Nie kupiłem przecie telefonu do oglądania filmów, robienia
    jakichś wielkich obliczeń w zastępstwie komputera itd. Średnia dzienna
    to trochę rozmów, duużo SMSów, trochę MMSów, kalendarz, praktycznie
    codziennie na około godziny nawigacja (Yanosik), często jakiś stary
    kawałek muzy z netu, pozycjoner w lesie, lub w nieznanym mieście. I to
    chyba wszystko, jest to absolutnie wszystko czego oczekuję po
    współczesnym telefonie. Oczywiście 3g i GPS włączane tylko w razie
    potrzeby.

    > nie skomentuje tego
    > polecam stary telefon samsung i780. windowsowa automapa działa super,
    > ekranik malutki - masz gwarantowane 300km/5 godzin nawigacji na
    > baterii. Mało który android z 5 calowym ekranem i nawigacją
    > korzystającą z g3 da radę
    > ToMasz

    A ja tobie proponuję kupić jakiegoś większego laptopa i przestać psuć
    sobie oczy wpatrywaniem w ekranik telefonu.

    Mój co prawda ma nieco mniejszy ekran, ale 200km i przejazd 4godzinny to
    zużycie tylko około 40% pojemności baterii. Oczywiście nie w standardzie
    3g, do obsługi Yanosika EDGE (2g) w zupełności wystarcza. Nie należy
    jednak także zapominać że w moim telefonie są 2 karty SIM, to jednak
    trochę większe zużycie baterii niż przy jednej karcie.

  • 30. Data: 2016-11-21 14:13:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 582db339$0$646$6...@n...neostrada.pl

    > No chyba, ze wlasnie Yotaphone - jeden ekran e-ink moglby pozwalac na

    24 godziny na 5Ah -- wystarczy HotSpot.
    Nie potrzeba ekranu, nie potrzeba wzbudzania CPU, GPS, BT td...

    > oszczedna prace ... ale te p** androidy nie tylko przez ekran doja baterie :-(

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.net.pl '.O_'