  • 31. Data: 2016-11-21 19:37:41
    Temat: Re: JotaFon ;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:o0poj2$g9g$...@d...me...

    > To nie są odczucia. To sa pomiary. Mozna sobie oczywiście przesadzać
    > na
    > grupach ale Ty przesadzasz w stopniu przekraczającym normy.
    oczywiście że nie 15 minut z zegarkiem w ręku. To teraz Ci napiszę o
    tablecie kótry mam w domu. 2 rdzenie 5 giga ramu. córka się
    rozchorowała, chciałem jej puscić bajkę. włączam - 29% baterii.
    załączam
    youtuba, tablet pisze że cośtam aktualizuje. odpalił się YT ale bez
    filmów, biały ekran. tablet jest pusty, w sensie żadnych gier które
    cośtam robią w tle, bo to padlizna jest. procenty znikają bo to
    padlizna
    jest. dalej się aktualizuje, a że ma mało pamięci to YT dalej nic nie
    wyświelta. wpisuje tytuł, wyniki wyszukiwania mam z przed tygodnia,
    zupełnie nie to o co prosiłem. czas ucieka, dziecko traci cierpliwość,
    bateria energię. poszedłem po s4, w 15 sekund leciała bajka
    to jest rzeczywiste porównanie sprzętu za... chciałem napisać kwotę,
    ale
    znowu dostanę kopy. taniego sprzętu, albo marnego sprzętu do dobrego.

    > Zaś iPhony kupuje się z tak wielu powodow pozatechnicznych że ciężko
    > tutaj szukac korelacji bo znika ona w stercie szpanerów.

    > Uciaksza od tematu w którym mapy odpalały się 15 minut. Zacytuje:
    > "potem
    > kwadrans na wczytanie mapy". Nie ma tego kwadransa. Nawet na
    > tablecie
    > który ma już jak dobrze liczę 5 lat i kupiny był w carrefour za
    > 250zł
    > mapy wczytywały się w stopniu zadowalającym do normalnej pracy.

    nie wierzę. napisz jaki tablet i jakie mapy. bo google się nie liczą.
    Znaczy spełniają warunek bycia mapami, ale Ty akurat wiesz o co mi
    chodzi. jak nie to przeczytaj moją następną odpowiedź

    > Mam w domu tablet na Intelu i Mediateku, z tej samej epoki. Tablet
    > na
    > Intelu jest do dupy pod każdym wględem od obliczen przez prędkość
    > pamięci po GPU. Wniosek z tego taki że pingwiny żyją w arktyce.
    zasadniczo snapdragon i intel pakowane są do lepszych sprzętów niz
    mediatek. co nie oznacza że każdy intel jest lepszy od każdego
    mediateka. napisz jakie to tablety (dużo ich masz) i zobaczymy czy
    Twoje
    twierdzenie ma szanse bycia prawdziwym.

    ToMasz

  • 32. Data: 2016-11-21 19:43:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
> [...]
    >to jest rzeczywiste porównanie sprzętu za... chciałem napisać kwotę,
    >ale znowu dostanę kopy. taniego sprzętu, albo marnego sprzętu do

    Hm, mam s4 ... jak sie zabierze za aktualizowanie, to przystaje,
    wszystko przystaje.
    Telemagazyn dziala wolno, Allegro dziala wolno - ale nie wiem czy to
    wina telefonu, czy tych programow.
    Bo inne dzialaja w miare szybko.
    Start aparatu ... 3 sekundy. Znosnie ... ale czy nie powinno byc ze
    trzy razy szybciej ?
    Wszak aplikacja wbudowana.

    Od pewnego czasu lubi sie przywiesic i zrestartowac, albo zawiesic
    transmisje danych.
    Ale mam wrazenie, ze to wina Play, wczesniej tak nie bylo.
    A moze trzeba by mu reset zrobic ...

    J.

  • 33. Data: 2016-11-22 00:13:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" o0rtaj$a2a$...@n...news.atman.pl

    > Osmand z zapisanym śladem:

    > - pierwsze uruchomienie 7 sekund
    > - kolejne uruchomienia w czasie niemierzalnym

    Uruchomienie w trakcie rysowania śladu -- w niemierzalnie krótkim czasie.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.net.pl '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 34. Data: 2016-12-05 21:26:52
    Od: Marek <p...@s...com>

    Może się komuś z Was przyda ta informacja. Otóż mój kumpel mieszka w
    miejscu o słabym sygnale GSM. Bardzo pomaga wyłączenie transmisji
    danych. Gdybym tego na własne oczy nie zobaczył, to trudno byłoby mi
    uwierzyć. WiFi nie przeszkadza.

    Odnośnie kresek zasięgu na ekranie - ponoć przedstawiają one poziom
    sygnału GSM, niekoniecznie naszej sieci. Więc można mieć 3 kreski
    zasięgu, a w tym czasie dzwoniący usłyszą iż poza zasięgiem jesteśmy.

    Kolejna rzecz: jeśli jesteśmy w Playu, to mamy największy zasięg gdyż
    Play korzysta z urządzeń wielu operatorów, ale... faworyzowane są
    nadajniki Playa. W miejscu o problematycznym zasięgu nadajnika Play
    warto spróbować ręcznie przełączyć się na inną sieć. Być może ma to
    związek z pierwszym akapitem (nie sprawdzałem) - czyli włączona
    transmisja desperacko wiąże nas z nadajnikami naszej sieci.

    I na koniec: za 170zł można kupić wzmacniacz sygnału GSM a za 300zł
    wzmacniacz LTE lub za 1500zł kombajn - jedno w drugim w jednej puszce.

  • 35. Data: 2016-12-06 00:21:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" o24iie$scb$...@n...icm.edu.pl

    IMO należało o tym napisać w osobnym wątku, nie tutaj...
    Chyba, że to, o czy piszesz, dotyczy głównie Jotafonów...

  • 36. Data: 2016-12-06 11:03:28
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-12-05 o 21:26, Marek pisze:
> [...]
    >
    > I na koniec: za 170zł można kupić wzmacniacz sygnału GSM a za 300zł
    > wzmacniacz LTE lub za 1500zł kombajn - jedno w drugim w jednej puszce.

    Pierwsze dwie sprawy nie potwierdzają się u mnie. Wyłączenie transmisji
    danych nie ma żadnego wpływu na zasięg.

    A kreski zasięgu na wyświetlaczu są ściśle powiązane mocą sygnału danej
    karty i sieci, no, przynajmniej w moich telefonach..

    Trzecia sprawa - a korzystając z Play nie wystarczy włączyć roaming aby
    mieć najsilniejszy sygnał na daną chwilę? U mnie tak to właśnie działa.
    Z tym że roaming Orange trzeba indywidualnie poprosić operatora.

    Co do czwartej sprawy to właściwie nie mam zdania. próbowałem raz nawet
    kupić taki wzmacniacz, ale skutecznie zniechęcił mnie sam sprzedawca.

  • 37. Data: 2016-12-06 21:31:01
    Od: Marek <p...@s...com>

    > "Marek" o24iie$scb$...@n...icm.edu.pl
    >
    > IMO należało o tym napisać w osobnym wątku, nie tutaj...
    > Chyba, że to, o czy piszesz, dotyczy głównie Jotafonów...

    Też Jotafonów jak i wszystkich innych. Piszę w nawiązaniu do konkretnej
    dyskusji.

    A tak na marginesie, to już kilka wątków przede mną zboczyło z tematu
    Jotafonów na rzecz ogólnej dyskusji o zasięgu itp.

  • 38. Data: 2016-12-06 21:42:39
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-06 o 11:03, Trybun pisze:

    > Trzecia sprawa - a korzystając z Play nie wystarczy włączyć roaming aby
    > mieć najsilniejszy sygnał na daną chwilę? U mnie tak to właśnie działa.
    > Z tym że roaming Orange trzeba indywidualnie poprosić operatora.

    Hmmm... dziwne. Sądziłem, że to zależy od systemu operacyjnego
    wyłącznie... Czyli, że wszystkie smartfony na Androidzie będą podobnie
    reagowały. Nie sprawdzałem na wersji 7 ale na wcześniejszych zawsze
    musiałem ręcznie fixować jakiegoś operatora gdyż przełączenie z
    macierzystych nadajników Play automatycznie następowało wyłącznie przy
    zerowym zasięgu nawet gdy inna sieć miała parę kresek. Często jeżdżę w
    miejsce, w którym T-mobile ma lepszy zasięg i za każdym razem ręcznie
    muszę przełączać. Telefony to głównie Nexusy, ale i HTC oraz Samsung S6.

    > Co do czwartej sprawy to właściwie nie mam zdania. próbowałem raz nawet
    > kupić taki wzmacniacz, ale skutecznie zniechęcił mnie sam sprzedawca.

    Co powiedział? Może to nie to samo ale w aucie mam fabryczny wzmacniacz
    sygnału GSM (oczywiście z zewnętrzną anteną - co z pewnością zaciemnia
    interpretację obserwacji) no i z zera kresek potrafi mi się zrobić
    maksymalny zasięg.

  • 39. Data: 2016-12-07 10:38:04
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-12-06 o 21:42, Marek pisze:

> [...]
    > miejsce, w którym T-mobile ma lepszy zasięg i za każdym razem ręcznie
    > muszę przełączać. Telefony to głównie Nexusy, ale i HTC oraz Samsung S6.

    Dziwne, a w ustawieniach sieci masz zaptaszkowany roaming? U mnie przy
    "zaptaszkowanym" zmiana operatorów robi się automatycznie.

> [...]
    > pewnością zaciemnia interpretację obserwacji) no i z zera kresek
    > potrafi mi się zrobić maksymalny zasięg.

    Z grubsza że nie gwarantuje że to polepszy sygnał. Osobiście widziałem
    efekt działania wzmacniacza, z zera i jednej kraski skok ma maksa, ale
    było to na sprzęcie 10x droższym niż piszesz. Facet mówił że za sprzęt
    zapłacił ponad 3000zł.

  • 40. Data: 2016-12-07 18:52:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" o27766$3a5$...@n...icm.edu.pl

    > Też Jotafonów jak i wszystkich innych. Piszę w nawiązaniu
    > do konkretnej dyskusji.

    > A tak na marginesie, to już kilka wątków przede mną zboczyło
    > z tematu Jotafonów na rzecz ogólnej dyskusji o zasięgu itp.

    Mnie nie przeszkadza zbaczanie, ale IMO warto o tym pisać
    w osobnych wątkach, jeśli to ma trafić do szerszej publiczności.