  • Data: 2013-05-15 08:15:37
    Temat: Re: Joby Gorillapod
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "gowit" <w...@g...com> wrote:

    > Alternatywą dla takich statywików jest uszycie sobie woreczka
    > wypełnionego grochem , kaszą. Na takim woreczku można ustawić sobie
    > aparat całkiem nieruchomo korzystając z murków , śmietników itd.

    To stara i z konieczności sprawdzona metoda jeszcze w czasach
    zacofanego prlu (wymawiać jak splunięcie), jednak nie polecam (mimo że
    sam nie korzystałem).

    Na starcie widzę już następujące problemy:

    1. Problem z utrzymaniem stabilności:
    - "kopnięcie" migawki;
    - "kopnięcie" lustra;
    - poruszenie kadru wywołane odpaleniem samowyzwalacza (to u
    tych, którzy uparli się nie używać pilota).

    2. Problem z kadrowaniem: bardzo ograniczone możliwości kadrowania,
    zwłaszcza z długim/ciężkim szkłem, kadrowania w pionie...

    3. Problem z LTE: w trakcie długiego naświetlania zawsze może dojść
    do choćby minimalnego "osiadania gruntu" i cały wysiłek na nic.

    4. Żywność się z czasem smrodzi (zwłaszcza po przebywaniu w wilgoci).

    5. Tak ograniczone możliwości, a trochę jednak waży i trzeba
    pamiętać o zabraniu.

    Lepiej więc chyba tylko wiedzieć o istnieniu takiego rozwiązania
    jako awaryjne - na bezstatywiu można coś takiego zrobić na miejscu,
    np. z piasku.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]