eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingJęzyki programowania w podstawówceRe: Języki programowania w podstawówce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader
    01.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Języki programowania w podstawówce
    Date: Thu, 10 Sep 2020 11:59:42 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 48
    Message-ID: <rjctej$9va$1@dont-email.me>
    References: <c...@g...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 10 Sep 2020 09:59:47 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="1ae39f2ae1d87769e2a430faf09f30c3";
    logging-data="10218";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18m+ozMwKd/9bbVVRMJS1WR"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.0
    Cancel-Lock: sha1:k0UAC2xH+TAYSiARe/BFCK8tvRw=
    In-Reply-To: <c...@g...com>
    Content-Language: en-US
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:215178
    [ ukryj nagłówki ]

    On 09/09/2020 22:50, Maciej Sobczak wrote:
    > W podręczniku do "infy" dla klas 8 są zaprezentowane 3 języki programowania (w tej
    kolejności):
    > 1. Scratch (to raczej kontynuacja, bo Scratchem dzieci się bawią już w młodszych
    klasach)
    > 2. C++
    > 3. Python

    Zabawne, że pokolenie dzisiejszych 40latków wychowało się na skrajnie
    popsutych BASICach z 8-bit maszyn i jakoś to nikomu nie przeszkadzało i
    chyba nie przeszkadza.

    A BASIC, wbrew skrajnej kiespkości, jednak na takim Atari czy ZX
    potrafił od ręki narysować kreskę. Prawdę mówiąc zrobienie tego w
    Pythonie przez dziecko jest mocno utrudnione (biblioteki, wersje, IDE,
    składnia, inicjacja itd). A tu, pstryk, GR. 8, DRAW ... i już.

    Z czego może wynikać że w sumie bez znaczenia czego będa uczyć bo:

    1) i tak świat się zmieni, trendy też, zanim dorosną do pracy zawodowej

    2) 98% ludzi nigdy z tego nie skorzysta, wręcz utwierdzą sie w
    przekonaniu że "są humanistami bo nie rozumieją matematyki a już na
    pewno nie tych głupot"

    3) najsamprzód należałoby zapłacić kadrze nauczycieli aby w ogóle miała
    pojęcie o czym mówi (sporo nauczycieli informatyki to kiepskie
    przechrzty z innych dziedzin, znudzeni i pełni frustracji)

    Pasjonat sam się wykształci, szkoły wyższe może go tylko naprostują z
    teorii.

    Nie każdy powinien umieć programować. Kiedyś myślałem inaczej, ale
    jednak teraz uważam, że sporo ludzi się do tego nie nadaje.

    Pokazać programowanie: tak - może ujawni się kilku pasjonatów i popychać
    ich ręcznie na zajęciach pozalekcyjnych z kimś kto też jest pasjonatem.
    Utopia. Ale kiedyś coś takiego jak "kółko informatyczne" w szkołach
    funkcjonowało i tam się zazwyczaj programowało (nz ZX Spectrum czy Elwro).

    Reszta nie skorzysta, szkoda czasu.

    Bardzo chciałbym aby pojawiły się "gminne ośrodki pasjii". Mam tu w
    okolicy np. klub modelarski, dzieciaki z hobby szkolą się w temacie,
    prowadzi to pasjonat. Widzę przestrzeń na to aby uzdolnionego przyszłego
    programistę wcisnąc do czegoś podobnego z programowania. Wbrew pozorom
    co najmniej kilku zawodow czynnych programistów w okolicy będzie
    prowadziłą zajęcia za małe pieniądze - choćby dlatego że uczenie innych
    jest fajne i daje satysfakcję. Zajecia z robotyki w podstawówkach na
    WeDo to porażka ...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: