  • 11. Data: 2022-01-26 18:41:25
    Temat: Re: Jeszcze o niepotrzebnych przegladach
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.01.2022 o 21:24, K pisze:
    > "W sierpniu 2020 r. w wypadku na drodze nr 92 zginęli 19-latka i o dwa
    > lata starszy mężczyzna, a 10-letnie dziecko zostało ciężko ranne. W
    > ocenie prokuratury jednym z winnych zdarzenia jest diagnosta, który
    > dopuścił do eksploatacji niesprawne auto."
    >
    > https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/dia
    gnosta-odpowie-za-wypadek-w-ktorym-zginelo-dwoje-mlo
    dych-ludzi/c8em7wt

    To potrzebny był a nie niepotrzebny. Chyba nie rozumiesz kwestii.

  • 12. Data: 2022-01-26 18:49:40
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.01.2022 o 11:44, nadir pisze:

> [...]
    > dzwoni w pustkę zagraża użytkownikom windy i jej nie dopuścił.
    > Przez około 10 lat eksploatacji dźwigu, tylko raz, jedna osoba użyła
    > tego numeru alarmowego gdy się winda zablokowała i musiała ponad godzinę
    > czekać aż centrum powiadamiania ustali najbliższą w okolicy firmę/osobę,
    > która nieszczęśnika z windy wypuści. Okazało się, że taka osobą,
    > przeszkoloną do awaryjnego uwalniania był pracownik naszej firmy, do
    > którego wszyscy numer mają i znają. I od tamtej pory nikt nie używa
    > oryginalnego przycisku powiadamiania alarmowego.

    Czy to ja? Jak zrobili nową windę to wdusiłem przycisk nieopatrznie :-)
    Generalnie przyciski żądań działają radośnie. Kasują się żądania. Jakiś
    czujnik zaprojektowano by był nadgorliwy. W windzie śmierdzi. Ludzie
    boją się nią jeździć.

    > Żeby było ciekawiej drugi dźwig obok, podobno technicznie taki sam, ale
    > był wyprodukowany w trochę wcześniejszym nie ma powiadamiania alarmowego
    > na numer telefoniczny tylko zwykły dzwonek, więc przechodzi badania UDT
    > bez problemu.

    Druga winda jest ok, ale nie mają wspólnego systemy przywoławczego.

  • 13. Data: 2022-01-26 18:51:12
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.01.2022 o 17:30, Pete pisze:

    > Ale to dokładnie tak jak z przeglądem. Jak w aucie jest osprzęt, to ma
    > działać. Jak nie działa, to trzeba zdemontować.
    > I to jest zdrowe podejście, a nie że "tego i tak nikt nie używa".

    Czyli można wymontować DPF? :-)

  • 14. Data: 2022-01-26 18:53:38
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.01.2022 o 16:42, nadir pisze:

    > Problemem w tym elemencie całości, było to że numer alarmowy raz
    > działał, a raz nie, raz numer był taki, a raz inny. I to producent,
    > który taką funkcję w windzie zainstalował odpowiadał za obsługę tych
    > numerów, ale ją zlewał.
    > Myślisz, że osoba postronna poczuje się lepiej, że w dniu badania przez
    > UDT numer działał, a przez resztę dni w roku nikt nie go nie odbiera?

    Tak dokładnie jest z przeglądami samochodów. I nie to, że ktoś wyciął
    DPF, ale po prostu pewne kontrolowane rzeczy kończą się. Choćby żarówka.

  • 15. Data: 2022-01-26 21:05:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.01.2022 o 17:30, Pete pisze:

    > Ale to dokładnie tak jak z przeglądem. Jak w aucie jest osprzęt, to ma
    > działać. Jak nie działa, to trzeba zdemontować.

    Hamulce też? No ciekawa opcja.

    > I to jest zdrowe podejście, a nie że "tego i tak nikt nie używa".

    Pomijając, to że nie chodziło o to, że nikt nie używa, tylko producent
    po okresie gwarancji wypiął się na usługę, którą sam zaaplikował, to
    całe to zdrowe podejście kosztowało kilka tysięcy złotych i prawie
    dwumiesięczny przestój dźwigu.

  • 16. Data: 2022-01-26 21:22:52
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.01.2022 o 21:05, nadir pisze:

    > Hamulce też? No ciekawa opcja.

    W domyśle jest "niewymagany"...noale ja to truskawki cukrem.

> [...]
    > po okresie gwarancji wypiął się na usługę, którą sam zaaplikował, to
    > całe to zdrowe podejście kosztowało kilka tysięcy złotych i prawie

    Jak masz dodatkowe światełko w aucie (halogen) to musi działać. Jak nie
    działa to demontujesz a przeglądu możesz nie dostać :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 17. Data: 2022-01-26 21:25:09
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 26.01.2022 o 17:19, yabba pisze:
    > Ja bym jeszcze wprowadził pozwolenia na posiadanie noża kuchennego i
    > ścisły nadzór nad ich obrotem.

    w UK już mają - nie możesz kupić noża nie mając 18 lat, nie możesz mieć ze sobą noża,

    chyba że właśnie kupiłeś go w sklepie i jesteś w drodze do domu :)

    system nie przewidział że bandziory będą dźgali śrubokrętami i innymi rzeczami
    zamiast, no
    ale to nie powód żeby zmienić już raz uchwalone restrykcje

  • 18. Data: 2022-01-26 21:36:46
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/01/2022 15:42, nadir wrote:

    > Dla tych co nie znali numeru pana Wiesia nadal istniał dzwonek alarmowy.

    Ale ten tez mogl nie dzialac w mysl zasady, ze jest guzik inicjujacy
    polaczenie z operatorem wiec po co dwa?

> [...]
    > Myślisz, że osoba postronna poczuje się lepiej, że w dniu badania przez
    > UDT numer działał, a przez resztę dni w roku nikt nie go nie odbiera?

    Ale gdyby kontroler z UDT olal, a pozniej cos by sie stalo to kto byl by
    winien, on czy wy?

    > No jak czytam wszyscy i nikt, to już wiem, że ci najlepsi powyjeżdżali
    > na zachód, a w Polsce pozostali tylko ci z dupy wyjęci.

    Nie, ci z dupy wyjeci tez wyjechali i zobaczyli, ze mozna inaczej,
    lepiej i ze czesto najlepiej zaczac od siebie samego.

  • 19. Data: 2022-01-26 21:37:27
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 26.01.2022 o 21:25, m4rkiz pisze:

    > w UK już mają - nie możesz kupić noża nie mając 18 lat, nie możesz mieć
    > ze sobą noża, chyba że właśnie kupiłeś go w sklepie i jesteś w drodze do
    > domu :)

    Ale w domu nadal nóż leży w niezabezpieczonej szufladzie, a powinien w
    sejfie i tylko osoba z uprawnieniami powinna móc go wyjmować i używać.

    > system nie przewidział że bandziory będą dźgali śrubokrętami i innymi
    > rzeczami zamiast, no ale to nie powód żeby zmienić już raz uchwalone
    > restrykcje

    A cóż za problem dopisać do ustawy "zakaz noszenia noży oraz śrubokrętów
    i korkociągów"?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 20. Data: 2022-01-26 21:42:00
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/01/2022 20:25, m4rkiz wrote:

> [...]
    >
    > system nie przewidział że bandziory będą dźgali śrubokrętami i innymi
    > rzeczami zamiast, no ale to nie powód żeby zmienić już raz uchwalone

    Mozesz nosic/wozic scyzoryk z ostrzem nie dluzszym niz 7,5cm. Czyli taki
    standardowy Victorinox i mozesz takowy sprzedac osobie ponizej 18 roku
    zycia.