  • 21. Data: 2022-01-26 22:13:00
    Temat: Re: Jeszcze o niepotrzebnych przegladach
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.01.2022 o 21:37, yabba pisze:

    > A cóż za problem dopisać do ustawy "zakaz noszenia noży oraz śrubokrętów
    > i korkociągów"?

    Tak, wprowadźmy prawo pięści zamiast przepisów.

  • 22. Data: 2022-01-26 23:36:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.01.2022 o 21:22, LordBluzg(R) pisze:

    > W domyśle jest "niewymagany"...noale ja to truskawki cukrem.

    A jakiż to niewymagany osprzęt w samochodzie sprawdza diagnosta?

    > Jak masz dodatkowe światełko w aucie (halogen) to musi działać. Jak nie
    > działa to demontujesz a przeglądu możesz nie dostać :]

    No chyba tak nie bardzo. Mam w swoim samochodzie dodatkowo zamontowany
    halogen/szperacz, który raz działa, a raz nie, i żaden diagnosta się
    nawet na niego nie spojrzał.

  • 23. Data: 2022-01-27 07:48:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-01-2022 o 16:31, nadir pisze:

    > Naciskając przycisk z dzwonkiem, który alarmował całodobową ochronę
    > obiektu. No ale gość się uparł, że musi jeszcze działać przywołanie
    > telefonem, który chooj wie czy działa i czy ktoś odbierze.

    No to właśnie miał sprawdzić czy działa i ktoś odbierze.
    Nie działał, nikt nie odebrał, więc stwierdził niesprawność.
    Czego nie rozumiesz?

  • 24. Data: 2022-01-27 09:22:40
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.01.2022 o 23:36, nadir pisze:

    > A jakiż to niewymagany osprzęt w samochodzie sprawdza diagnosta?

    Ciekawe pytanie, na które odpowiedź jest niżej :D

    Ale do listy dodam jeszcze przeciwmgielne z tyłu czy dodatkowe cofania.

    > No chyba tak nie bardzo. Mam w swoim samochodzie dodatkowo zamontowany
    > halogen/szperacz, który raz działa, a raz nie, i żaden diagnosta się
    > nawet na niego nie spojrzał.

    Bo to zły diagnosta był :]

    "Oświetlenie samochodu - badania techniczne
    Czasem zdarzyć się może tak, że z powodu nieprawidłowości w układzie
    oświetlenia nasz samochód nie przejdzie podstawowych badań technicznych.
    By uniknąć tego typu nieprzyjemnej niespodzianki, zawczasu powinniśmy
    zadbać o kilka elementów. Co oczywiste, każde zamontowane w aucie
    światło - w tym wszystkie, dwa lub trzy STOP czy jedno lub dwa cofania -
    powinny być w pełni sprawne."
    https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/uk
    lad-elektryczny/324640,Swiatla-samochodowe-a-badanie
    -techniczne-wymogi-prawne.html

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 25. Data: 2022-01-27 09:30:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, ii.
    On 26.01.2022 18:51 you wrote:

    > Czyli można wymontować DPF? :-)

    Pewnie. Jeśli tylko spełni normy spalin, możesz wywalić nawet
    katalizator.

    --
    Pete

  • 26. Data: 2022-01-27 09:34:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 26 Jan 2022 16:42:13 +0100, w <61f16bd4$0$560$65785112@news.neostrada.pl>,
    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

    > Problemem w tym elemencie całości, było to że numer alarmowy raz
    > działał, a raz nie, raz numer był taki, a raz inny. I to producent,
    > który taką funkcję w windzie zainstalował odpowiadał za obsługę tych
    > numerów, ale ją zlewał.
    > Myślisz, że osoba postronna poczuje się lepiej, że w dniu badania przez
    > UDT numer działał, a przez resztę dni w roku nikt nie go nie odbiera?

    Jak jest info, że ma działać, to ma działać cały czas. Logiczne, że kontroler
    może sprawdzić tylko stan na już.

    A jak nie działa, to zdemontować, a nie jakąś chałturę odstawiać i marudzić, że
    "panie, zawsze tak było".

  • 27. Data: 2022-01-27 09:35:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, nadir.
    On 26.01.2022 21:05 you wrote:

    > Hamulce też? No ciekawa opcja.

    Pisałem o zdemontowaniu a nie pominięciu procedury testowej.

    Rozporządzenie nadal obowiązuje.

    > Pomijając, to że nie chodziło o to, że nikt nie używa, tylko
    > producent po okresie gwarancji wypiął się na usługę, którą sam
    > zaaplikował, to całe to zdrowe podejście kosztowało kilka tysięcy
    > złotych i prawie dwumiesięczny przestój dźwigu.

    Każdy sprzęt po okresie gwarancji generuje koszty w przypadku awarii.
    Ale tu na szczęście to nie właściciel decyduje co jest potrzebne a co
    nie dla zapewnienia bezpieczeństwa.

    --
    Pete

  • 28. Data: 2022-01-27 09:38:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, nadir.
    On 26.01.2022 23:36 you wrote:

    > A jakiż to niewymagany osprzęt w samochodzie sprawdza diagnosta?

    Przeciwmgłowe przód.
    Lampki obrysowe.
    Spryskiwacze reflektorów.

    > No chyba tak nie bardzo. Mam w swoim samochodzie dodatkowo
    > zamontowany halogen/szperacz, który raz działa, a raz nie, i żaden
    > diagnosta się nawet na niego nie spojrzał.

    Przeczytaj rozporządzenie o zakresie przeglądu technicznego pojazdów

    --
    Pete

  • 29. Data: 2022-01-27 10:43:26
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2022-01-27 o 09:22, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > powinny być w pełni sprawne."
    > https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/uk
    lad-elektryczny/324640,Swiatla-samochodowe-a-badanie

    Przedmówca pisał o halogenie/szperaczu a nie o stopu czy cofania.
    I co ciekawsze o ile światła stop podlegają kontroli to ze sprawdzaniem
    świateł cofania się nie spotkałem.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2022-01-27 10:57:36
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.01.2022 o 10:43, RadoslawF pisze:
    [...]
> [...]
    >

    > Przedmówca pisał o halogenie/szperaczu a nie o stopu czy cofania.
    > I co ciekawsze o ile światła stop podlegają kontroli to ze sprawdzaniem

    A ja piszę cały czas o światłach, które nie są wymagane a służą jako
    dodatkowe. Trzecie światło STOP nie jest wymagane przepisami ale jeśli
    jest zamontowane to musi być sprawne, podobnie jak dodatkowe światło
    cofania, które też montują sobie ludziki.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>