  • 41. Data: 2020-06-27 14:14:07
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-06-27 11:55, Jacek Maciejewski wrote:

    > Jak zwykle, strugasz głupka i malkontenta. Pomijasz moje argumenty nie
    > przeciwstawiając swoich.

    Wyciąłeś.

    > Widzę że stać cię jedynie na narzekactwo.

    Nie, ale Ciebie stać na wycinanie niewygodnych argumentów.

    > Elektrony to ci się w makówie rozproszyły bo jakbyś je zebrał do kupy to
    > by cię stać było na wklepanie w gogle "model rozproszony sieci
    > energetycznej" albo "klastry sieci".

    Musiałbyś mnie przekonać, że warto. Na tym polega dyskusja.

  • 42. Data: 2020-06-27 14:31:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.06.2020 o 12:25, cef pisze:

    > To jeszcze widać nie dotarłeś do koncepcji rozproszonego
    > magazynowania. Taki solar w tym czasie jak Twoje auto
    > stoi gdzie indziej pompuje w klasycznym przypadku wodę do zbiornika
    > kilka metrów wyżej i jak wracasz do domu jest ciemno,
    > to solar już nie daje prądu, ale wodę możesz spuścić
    > i napedzać turbinkę i ładować.

    Sprawdzam - 20kWh to 72MJ

    Powiedzmy, że masz 5m wysokości do dyspoozycji. Ep=mgh. m=Ep/g/h
    m=72E6/9,81/5 m=1,47^6=1476 ton. Czyli 148 m3 na 5 metrów, przy 100%
    sprawności. Sprawdź czy się nie pomyliłem i jedziesz.

    > Lepsze niż ten pomysł z ładowaniem miasteczka teslami.

    Oczywiście że lepszy, bo tamten był zupełnie absurdalny. Tyle że to
    jakby stwierdzić, że ktoś jest inteligentny tylko dlatego, że wydadłe
    lepiej od pewnego polityka nazwiskiem na S.
    --
    Shrek

  • 43. Data: 2020-06-27 14:49:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Docelowo jest zerowy. A to z tego powodu że wkrótce (czas rzędu 20 lat)
    > elektrownie cieplne węglowe i gazowe zostaną zamknięte. Tylko woda,
    > wiatr, słońce i jako baza elektrownie jądrowe.

    A dzisiaj? I pamiętaj, że produkcja tego też obojętna klimatycznie nie jest.

    > https://wysokienapiecie.pl/7728-oze-doganiaja-wegiel
    -pod-wzgledem-kosztow/

    0,24 PLN to dokładni tyle ile średnia hurtowa cena za kWh. Na rynku a
    nie "wyprodykowanie" To 0,06 dolca. Zobacz gdzie to na twoim wykresie.
    Skoro się opłaca, to czemu jest ciągły płacz o dotację?

    > Nie jesteś na bieżąco. Weź lepiej postudiuj. Informacji jest dosyć.
    > A dotowane są tylko małe prywatne solary.

    taa. Jak już komuś zarzucasz że nie postudiował to weź googla odpal:

    https://www.gramwzielone.pl/energia-wiatrowa/432/kto
    re-farmy-wiatrowe-dostana-dotacje-z-nfosigw
    - średnio po 4-5MPLN na MW.

    > Litu jest dosyć. Kobaltu maławo ale są w opracowaniu baterie bez niego.

    Ropy też. Nie o to pytałem czy braknie, tylko czy przy jego wydobyciu
    zachowane są wysokie standardy ochrony środowiska i pracowników. No
    wyduś to z siebie - w którym kraju się go wydobywa najwięcej?

    > W ogóle to jest mnóstwo prac badawczych i za 10 lat baterie będą z
    > powszechnie dostępnych materiałów.

    To za 10 lat pogadamy. Na razie elektryki istnieją tylko dlatego, że
    jest ich mało.

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2020-06-27 14:52:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.06.2020 o 12:42, Myjk pisze:

    > Ja już dawno żałuję że kupiłem PHEV zamiast EV.

    Znów się zaczyna...

    --
    Shrek

  • 45. Data: 2020-06-27 15:12:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Jun 2020 14:49:16 +0200, Shrek napisał(a):

    > dzisiaj? I pamiętaj, że produkcja tego też obojętna klimatycznie nie jest.
    Dzisiaj mamy okres przejściowy. Za 20 lat dobiegnie końca. I gdyby nie
    przechodzić na elektryki to i tak by trwała produkcja tyle że
    spalinówek.

    projekty oddawane w ub.r. m.in. w Niemczech i Kanadzie - już dziś produkują prąd
    taniej niż najbardziej efektywne elektrownie węglowe. Ponieważ nie jest oczekiwany
    spadek średniego kosztu produkcji prądu z węgla - co m.in. widać w prognozie dla
    Polski na 2025 r. - realizacja prognoz IRENA zapowiada, że za trzy lata energia z OZE
    może mieć na trwałe niższą średnią cenę niż z elektrowni węglowych.

    > 0,24 PLN to dokładni tyle ile średnia hurtowa cena za kWh. Na rynku a
    > nie "wyprodykowanie" To 0,06 dolca. Zobacz gdzie to na twoim wykresie.
    > Skoro się opłaca, to czemu jest ciągły płacz o dotację?
    Pominąłeś: "Oznacza to, że najbardziej efektywne lądowe farmy wiatrowe -
[...]
    A o dotacje płaczą bo dają. Ty byś nie brał? I zauważ że dotuje się
    proces inwestycyjny a nie energię. Tą z węgla jak najbardziej, że sobie
    tylko policz wszystkie dofinansowania górnictwa.

    > taa. Jak już komuś zarzucasz że nie postudiował to weź googla odpal:
    >
    > https://www.gramwzielone.pl/energia-wiatrowa/432/kto
    re-farmy-wiatrowe-dostana-dotacje-z-nfosigw
    > - średnio po 4-5MPLN na MW.
    To akurat jest wyjątek.

    > Ropy też. Nie o to pytałem czy braknie, tylko czy przy jego wydobyciu
    > zachowane są wysokie standardy ochrony środowiska i pracowników. No
    > wyduś to z siebie - w którym kraju się go wydobywa najwięcej?
    Nie wiem i to jest mało istotne. Jak ci przyjdzie kąpać się na plaży z
    ropą, to sobie uzmysłów jak lit czy kobalt mogły by na nią trafić.

    > To za 10 lat pogadamy. Na razie elektryki istnieją tylko dlatego, że
    > jest ich mało.
    Ano :) Choc już i tu są tacy co żałują że kupili hybrydę zamiast
    elektryka.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 46. Data: 2020-06-27 15:24:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dzisiaj mamy okres przejściowy.

    Podobnie jak w energetyce mamy okres przjściowy przed zimną fuzją;).
    Elektryki się na dzień dzisiejszy nie spinają - ani nie są tańsze, ani
    ekologiczniejsze, ani w ogóle realne jako masowa alternatywa dla
    spalinek. Nie to żebym im nie kibicował, ale bez przełomu w
    akumulatorach to ślepa uliczka.

    re-farmy-wiatrowe-dostana-dotacje-z-nfosigw
    > To akurat jest wyjątek.

    Pierwszy z brzegu. Szukać drugiego? Trzeciego? Znajdziesz w polsce farmę
    wiatrową, na którą nie wzięto dotacji?

    > Ano :) Choc już i tu są tacy co żałują że kupili hybrydę zamiast
    > elektryka.

    Spuśćmy na to zasłonę milczenia. Najpierw było, że elektryk powinien
    wystarczyć każdemu, potem że mu żona nie pozwoliła, potem że co prawda
    elektryki są dobre dla każdego, ale on jest wyjątkowy. Na końcu że
    jednak załuje, że nie wziął elektryka;)

    --
    Shrek

  • 47. Data: 2020-06-27 15:25:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chwilowo cena z gniazdka jest ok. Jest mało elektrycznych pojazdów i w cenie prądu do
    nich nie ma wszystkich podatków jakie jest w paliwach do środków transportu. Jak
    dołożą wszystkie podatki to cena prądu do domowego ładowania akumulatorów przekroczy
    cenę LPG. Samochód zasilany LPG ma większą użyteczność niż elektryczny. Do tego jest
    dużo tańszy w zakupie i można niedrogo przerobić na LPG każdy jeżdżący samochód.

  • 48. Data: 2020-06-27 15:59:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-27 o 14:31, Shrek pisze:

> [...]
    > m=72E6/9,81/5 m=1,47^6=1476 ton. Czyli 148 m3 na 5 metrów, przy 100%
    > sprawności. Sprawdź czy się nie pomyliłem i jedziesz.

    Bez sprawdzania wyglądało słabo,
    ale entuzjaści elektromobilności
    nie takie rzeczy potrafią realizować.
    Równolegle widzę odpowiedź elektroentuzjasty,
    że prowadzi się dużo prac badawczych i za kilka lat baterie będą z
    powszechnie dostępnych materiałów. Postawiłbym na wodę właśnie :-)

  • 49. Data: 2020-06-27 16:51:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.06.2020 o 15:59, cef pisze:

    > Bez sprawdzania wyglądało słabo,
    > ale entuzjaści elektromobilności
    > nie takie rzeczy potrafią realizować.

    Wiem. Fanboje potrafią naginać fizykę i rzeczywiste potrzeby
    użytkowników i możliwości systemów energetycznych. Ale nie o to chodzi.
    Jeśli się nie pomyliłem, to na zmagazynowanie energii potrzebnej do
    przejechania stówki potrzebujesz wpompować wodę do 60 metrowego
    pomieszczenia na pierwszym piętrze pod sufit. Tyle z magazynowania
    energii w wodzie w mikroklastrach. Pomijając już skąd tą energię
    weźmiesz i jak to wyjdzie ekonomicznie i energetycznie.

    > Równolegle widzę odpowiedź elektroentuzjasty,
    > że prowadzi się dużo prac badawczych i za kilka lat baterie będą z
    > powszechnie dostępnych materiałów. Postawiłbym na wodę właśnie :-)

    To niech nas obudzą jak wynajdą. Akurat stawianie na wodę to imho
    nietrafiony pomysł. Szansa na znależienie rewolucyjnych właściwości wody
    po tysiącach lat jak ludzkość ją wykorzystuje jest raczej nikła. Choć
    próby trwają i ludziki wynajdują wodę strukturalizowaną. Może trzeba
    wlać do akumulatora woda zapamięta energię i sprzedawać zamiast paliwa;)

    --
    Shrek

  • 50. Data: 2020-06-27 17:20:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Jun 2020 15:59:44 +0200, cef napisał(a):

    > Bez sprawdzania wyglądało słabo,
    > ale entuzjaści elektromobilności
    > nie takie rzeczy potrafią realizować.

    Wklepcie w gogle "grawitacyjne magazynowanie energii". A dla leniwych
    link:
    https://dobrewiadomosci.net.pl/33813-japonczycy-zbud
    uja-najwiekszy-na-swiecie-grawitacyjny-powerbank-wyk
    onany-z-betonu/
    --
    Jacek
    I hate haters.