    Subject: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Sat, 27 Jun 2020 16:51:38 +0200

    W dniu 27.06.2020 o 15:59, cef pisze:

    > Bez sprawdzania wyglądało słabo,
    > ale entuzjaści elektromobilności
    > nie takie rzeczy potrafią realizować.

    Wiem. Fanboje potrafią naginać fizykę i rzeczywiste potrzeby
    użytkowników i możliwości systemów energetycznych. Ale nie o to chodzi.
    Jeśli się nie pomyliłem, to na zmagazynowanie energii potrzebnej do
    przejechania stówki potrzebujesz wpompować wodę do 60 metrowego
    pomieszczenia na pierwszym piętrze pod sufit. Tyle z magazynowania
    energii w wodzie w mikroklastrach. Pomijając już skąd tą energię
    weźmiesz i jak to wyjdzie ekonomicznie i energetycznie.

    > Równolegle widzę odpowiedź elektroentuzjasty,
    > że prowadzi się dużo prac badawczych i za kilka lat baterie będą z
    > powszechnie dostępnych materiałów. Postawiłbym na wodę właśnie :-)

    To niech nas obudzą jak wynajdą. Akurat stawianie na wodę to imho
    nietrafiony pomysł. Szansa na znależienie rewolucyjnych właściwości wody
    po tysiącach lat jak ludzkość ją wykorzystuje jest raczej nikła. Choć
    próby trwają i ludziki wynajdują wodę strukturalizowaną. Może trzeba
    wlać do akumulatora woda zapamięta energię i sprzedawać zamiast paliwa;)

    --
    Shrek